Analys: Epona

I detta inlägg hade jag tänkt samla alla screenshots och bilder vi någonsin fått på det nya området som kommer på onsdag (18 november), och skriva alla mina tankar och funderingar om dem. Tala lite om vad jag ser helt enkelt! Området heter Epona, och är den södra delen av Skördebygden. Vill ni läsa mer om området så som kommande karaktärer, platser med mera, klicka här. Många verkade även ha svårt att veta vilket område det var som kommer så jag har markerat tydligt på kartan här nedanför. 
 
 
Men nu är det dags att prata lite om bilderna! Vi börjar med screenshots från trailern som de visar i nya Star Stable Show, del 1.
 
Videon öppnar med denna utsikt föreställande en ryttare som rider in genom en av de just nu, stängda grindarna norr om Epona. Det är inte så mycket mer att se än om man själv stått där i spelet just nu, förutom ett par höga träd vid sidan av vägen. Annars ser det som vanligt ut med vindruvsfält och en gård lite längre bort.
 
På denna bild ser vi en väg med odlingar på sidorna och i slutet av vägen massor av byggnader. De färgglada byggnaderna till vänster känner vi igen från andra bilder, då de berättat att platsen heter Nya Hillcrest. Hillcrest känner vi igen från bland annat höstryttaren, och är en by som var belägen på ett berg öster om Jorvikstallet. I Star Stable Online existerade denna by förut också (fast beläget lite mer sydöst), men vi har tidigare fått höra att den blivit förstörd under ett av G.E.D's projekt. Men om byn blivit förstörd behöver folket någonstans att bo, eller hur? Då har det byggts ett nytt bostandsområde, ett nytt Hillcrest dit alla människor flyttat. Och detta har ju skett på senare tid vilket förklarar varför detta område är lite mer mordernt än resten av Skördebygden.
 
Så det är ju Hillcrest, men den riktiga staden tror jag är vid de mer gammaldags stenbyggnaderna till höger av bilden. Det passar in mer i Skördebygden, lite samma känsla som Jarlaheim och jag tror det kan vara en riktigt mysig stad! Vill man ha en tjuvkik på denna stad inuti kan man titta på skärmarna vid 3:19 i Star Stables nya show. ;)
 
I bakgrunden ser man också ett stort berg med ett observatorie på toppen, och i Skördebygden finns det ju inget annat berg än det som ligger i centrum, vilket får mig att tro att denna del av videon är filmat långt söderut men väldigt centralt.
 
På dessa två bilder ser vi det kusliga Mirror Marshes, ett träsk som jag gissar är beläget ganska långt söderut. Det verkar vara en mysig plats; en dimma vilar över platsen och små broar binder alla öarna som är utspridda i träsket. På bilderna är det inte så mycket man kan avgöra eller spekulera över, men vi ser att platsen har mycket ny grafik; nya träd och nya växter.
 
Nu börjar vi ju känna igen oss lite, denna plats går nämligen att skymta bakom en av grindarna i Skördebygden. Detta är filmat längst norr men långt upp på Grådaggsbergen. Vi ser G.E.D arbetare som verkar jobba på nya lyxlägenheter? Det är ju det som är G.E.D har försökt med genom hela spelet, bygga lyxlägenheter för att tjäna pengar utan att tänka på miljön.
 
Här har vi ännu en tjuvkik på Hillcrest! Vi ser observatoriet på berget i bakgrunden, de färgglada husen, gatan och några bilar. I detta bostadsområde känns det inte som att vi kommer kunna dundra på i full galopp, något realistiskt vore att leda hästarna eller ta det riktigt långsamt.
 
Alla dessa tre bilder tror jag kommer ifrån samma plats; den lugna lilla byn Crescent Moon Village som vi hört talas om. Liten, mysig by med små byggnader och många karaktärer.
 
Denna by tror jag är belägen söderut alldeles vid foten av Gråddagsbergen, man tydligt ett berg och en väg som leder upp mot berget. På bilden ser vi en brunn, små hus och några karaktärer.
 
På denna bild tror jag vi är lite mer öster i byn, vi ser inte så mycket mer än den vackra miljön och ett par byggnader. Men vi ser en målgång/start till ett lopp, vilket betyder att Nya Hillcrests terrängbana inte kommer vara det enda loppet i Skördebygden.
 
Inget särskilt speciellt med denna filmsnutt direkt. Man får inte syn på så mycket förutom en gigantisk bro med en väg under där en ryttare rider.
 
Det är natt och vi ser inte så mycket mer än vägen som slingrar sig fram mellan fältet och vid foten av berget. Slottet i bakgrunden hintar om att denna del i videon är filmat öster om Grådaggsbergen där Hillcrest förut låg, alltså vid östra sluttningarna.
 
En av de första bilderna vi fick, föreställande G.E.D's kontor. Vi ser ju G.E.D's logga på datorn och förutom det ett par stolar, en hiss och en kaffemaskin. De två gissningarna jag har på var kontoret finns är Nya Hillcrest, då det ser ganska modernt ut. Annars i en byggnad i Grådaggsbergen där G.E.D just nu jobbar. 
 
Ett modernt litet hus som verkar ligga ganska öde. Framför huset står det en veterinär och lite fram en häststylist. Till vänster om huset ser vi två små paddocker. Vad det är har jag ingen aning, men visst hade det vara mysigt att kunna bo där?
 
Fort Maria, det mystiska fortet vi fått höra en del om. Stått övergivet i åratal, ingen som klivit innanför murarna har någonsin kommit ut iallafall. Ser ni hur det lyser om det? Riktigt spännande!
 
Ännu en bild på Nya Hillcrest. Fint bostadsområde med färgglada hus, men ännu har jag inte sett några karaktärer.
 
En bild på Mirror Marshes igen, har inget mer att säga än att grafiken verkligen ser fantastisk ut där!
 
Jag är riktigt spänd på det nya området, så himla taggad på att få utforska, göra alla nya uppdrag och träffa på alla nya karaktärer. På allt vi fått se hittills så ser det superfint ut! Underbar grafik och platserna ser verkligen coola ut! Nu ska jag börja med alla förberedelser, måste ju veta vilken outfit jag ska ha och allt. x) Starthästen Storm hänger dock alltid med på sånt här, så det var ett enkelt val.
 
För att komma hit är det ganska självklart att man tidigare måste ha låst upp Skördebygden. Förmodligen också slutfört ett x-antal uppdrag så att man träffat på en del karaktärer innan man drar vidare till nästa del. Så detta är ju de minsta restriktioner som kommer finnas känner jag, man man kanske behövt komma ännu längre, det får vi se då. 
 
Just nu verkar Star Stable precis som förra året, presentera några av de nya karaktärerna som vi kommer stöta på i det nya området. De första karaktärerna fick vi höra om idag, så jag återkommer och skriver lite om det när vi fått höra om några fler! :D
 
Vad är era tankar om Epona? :D


Jojo

Höh, jag längtar nog mest till Mirror Marsches om jag ska vara ärlig. Grafiken ser underbar ut!

2015-11-12 // 22:40:46

Gahh så taggad cant handle it

Svar: Same!!
Alicia Starnight

2015-11-13 // 00:32:15

JIPPPIIIEEEE, KKOOMMMEERR DET RREEEDDDAAANN PPÅÅ OOONNS

2015-11-13 // 07:00:48

Jag har en känsla av att det där stället där GED bygger lägenheter är gamla Hillcrest? Kanske är ute och cyklar på djupt vatten men...
Är dock skittaggad på området, kommer snart kissa på mig!

2015-11-13 // 08:14:59

Jag tror att dem där "lyxlägenheterna" i själva verket är gamla Hillcrest. Det ligger på en kulle och gamla Hillcrest där du trodde att det var låg ju inte på en kulle. Och Hillcrest kan ju ha förstörts när dem försökte bygga lyxlägenheter.

Svar: Kan det också vara, men hillcrest låg egentligen längre upp
Alicia Starnight

2015-11-13 // 09:58:52
Anonym

Asså.... Jag har ju hemstall där så lol. Har du inte kommit in där än? Iaf jág är ju i lvl 37 och är GM så lol. Btw du är avstängd!

Svar: Men Gud jag dör HAHAGAHA
Alicia Starnight

2015-11-13 // 11:49:58

Har själv varit där inne (radera kommentaren om du inte vill ha info om buggar) och det ligger högre upp än vad det ser ut. Geografiskt så ligger det rätt också och iom att det är G.E.D där osvosv.

Svar: Nä, Hillcrest ligger allra högst upp på ett ganska litet område och det ser inte ut så som det ser ut på bilden.
Alicia Starnight

2015-11-13 // 12:17:35

Dock så tror jag att dem kan ha gjort om lite hahahah

Svar: Jag tror inte hillcrest har växt med flera kvadratkilometer iallafall
Alicia Starnight

2015-11-13 // 14:06:15

Jag är så himla spänd på Epona! Jag ska också ha min start häst som är vit med mörkbrun/svart man och svans. Och en speciell outfit. Och då undrar jag för du lägger upp vissa outfits och skriver vart man köper allt och så, Så får man köpa de då? Det finns en röd och brun outfit du lagt upp nu i höst som var jätte fin! Så jag undrar om jag får köpa den? ;D

Svar: Du får självklart köpa allt jag lägger upp, jag lägger upp det för inspo :)
Alicia Starnight

2015-11-13 // 15:00:22

Gu vad kul!!!
Epona kommer på min födelsedag:D

2015-11-13 // 16:13:27
Anonym

kommer fort maria vara öppet? <3

2015-11-13 // 16:48:43

När jag insåg att södra skördebyggden skulle komma redan nästa veckan skrek jag rakt ut och typ började grina xD gjorde misstaget också att vara så livlig att jag slog i min häl i datorstolen och kan nu knappt gå... -.- så verkar det gå om man blir för lycklig..

2015-11-13 // 17:14:05

Ja det är sant, nu när jag tänker efter så var byn rätt liten. Det är väl bara att vänta och se vart dem har lyckats pressa in Hillcrest hahah!

Svar: Haha japp! :D Annars är det la kanske bara plattat med marken
Alicia Starnight

2015-11-13 // 20:02:27
Anonym

Inget elakt eller så,men sa dem inte att det som du kallar "observatoriet" är Fort Maria?

Hhaha antagligen är jag bara vimsig som vanligt x)

Svar: Haha nä det är ett observatorie som ligger på Grådaggsbergen, Fort Maria ligger i söder
Alicia Starnight

2015-11-13 // 20:20:51

Lite synd om det har plattat ned det på marken. Det heter ju ändå HILLcrest cx

Svar: Menar själva byn då :)
Alicia Starnight

2015-11-13 // 21:05:43

Hej Alicia!
Vet du hur man uttalar Epona? Uttalas det EP"o"na, ep"å"na eller med engelskt uttal typ?

Svar: Uttalar det normalt med å
Alicia Starnight

2015-11-14 // 11:11:59

var är äppeldalen?

Svar: Finns inget som heter så?
Alicia Starnight

2015-11-14 // 20:30:52

Åh! Jag är så spänd att det gör ont! :D OMG SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ TAGGAD!

2015-11-15 // 12:10:57
Nellie

Hemligstämplat: Jo äppeldalen finns. Dock kallas den oftast äppellunden. Ta vägen mot Firgrove, över bron med de stegrande hästarna en bit bakom Doyles kyrka. Ta sedan till höger där vägen delar sig direkt efter bron, sedan rakt fram till du ser äppellunden! :-)

2015-11-17 // 10:14:53
Nova K

Hej Alicia!
hur Många år är du ??

Svar: Jag är 14!
Alicia Starnight

2015-12-13 // 10:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback