Epona

 Jag tror ingen missat de fantastiska nyheterna vi fick i fredags, eller hur? På den engelska nyhetssidan har det postats en intervju med Hannes Kristoferson, chefsdesigner för spelet. Intervjun handlar om det nya området, Södra Skördebygden men som vi nu fått höra heter Epona. Jag kommer översätta artikeln till svenska, ni som vill läsa den på engelska hittar den här.
 

Vi går direkt på frågorna som vi alla vill ha svar på!

Hej Hannes! Tack för att du tog dig tid till att prata med oss idag :) Vi vill veta mer om det nya området, berätta allt!
Hej allihopa! Tack för att jag får vara med, det är fantastiskt att prata med våra spelare och fans! Hmm, vad kan jag avslöja om det nya området? Många av er vet redan att det kallas för Södra Skördebygden, vilket stämmer, men det riktiga namnet på det nya området är Epona! Visst, det är området i den södra änden av Skördebygden, men nu vet ni dess riktiga namn!

A sneak peek of New Hillcrest!En tjuvkik på nya Hillcrest!

Epona låter fantastiskt! Kan du berätta lite mer om de nya platserna och städerna? Kan du säga något om Fort Maria?
Javisst! Några av de nya platserna är den gulliga förortsstaden New Hillcrest, den spöklika Månkällan, och den sömniga lilla byn Månskäreby. Fort Maria är fortfarande låst, och ingen vanlig människa har kommit in där på flera år. Det är väldigt mystiskt. Det går runt en sägen som säger att den som kommer över murarna och in i Fortet aldrig kommer tillbaka...

The eery Mirror Marshes...Den kusliga Månkällan!

Låter som upplagt för några riktigt spännande historier! Vilka karaktärer kommer vi att möta på vägen dit?
Det finns en hel drös nya karaktärer och familjer för dig att lära känna, och har du någonsin funderat över att det är märkligt att Bobcat Girls är den enda ridklubben på en ö full av hästar? Jag kan avslöja att de inte är ensamma! Spännande nya uppdrag kommer att förflytta dig till GEDs hörn av Star Stable-berättelsen, med vändningar och överraskningar och nya ansikten, precis som du förväntar dig av Jorvik!

Nytt område! Nya uppdrag! Men kom igen, vi kommer inte att låta dig gå förrän du har berättat mer om att kunna leda hästen!
Hahaha, det förstår jag! Det häftigaste med att kunna leda hästen är att det kommer inte att vara något rep som man leder hästen i. Funktionen kallas för att ‘leda hästen’, och du kommer varsamt att kunna vägleda din häst genom att hålla i dess tyglar, vilket vi tycker är mycket roligare och gulligare än grimskaft! Allt jag kan avslöja gällande när det kommer är att du bör hålla koll på våra nyheter för att få veta. Kanske blir det en tidig julklapp? Haha, ni får se!

Epona! Coming Soon!

De uppmanade oss till sist att hålla koll på Star Stables sociala medier efter mer info och tjuvkikar. Jag är verkligen såå taggad! Jag har hört att vi kommer kunna leda hästen i vinter, men samtidigt innan årsskiftet vilket betyder december. Det nya området är nog närmare än så då de tydligt sagt att det kommer i höst, vilket är nu i november. Så inom tre veckor kommer vi kunna gå runt på det nya området Epona! Det ser fantastiskt ut på bilderna, riktigt fint! :D Jag hoppas på ännu fler tjuvkikar och ett releasedatum inom snar framtid! 
 


guud va kuul! hur hittar man den engelska sidan? PS: äälskar din blogg! och det var super kul att få träffa dig!

Svar: Jag länkade i inlägget :) Och tack! :D
Alicia Starnight

2015-11-08 // 18:54:41

åhh,är så spänd!

Svar: Jag med :D
Alicia Starnight

2015-11-08 // 19:09:08

Har ni sett veterinären på sista bilden? ÅH SÅ TAGGAD!

Svar: Yes :D
Alicia Starnight

2015-11-08 // 20:07:45

Gud va kul! Taggad till 1000! :D

2015-11-08 // 21:40:21
Anonym

Ska bli såååå kul med nya platser att utforska! Så taggad! Men till en annan sak... Om din bloggdesign, undrar nämligen hur man får runda hörn på bilderna i sidomenyn?! Har googlat men hittar inget... Vore jättetacksam för svar! ❤️

Svar: De var runda från första början har jag för mig, så gjorde nog inget särskilt.
Alicia Starnight

2015-11-08 // 21:53:13

ÅÅ jeg gleder meg!

2015-11-08 // 23:15:28

Bara jag som tycker att det "luktar" huvuduppdrag?! Ska verkligen bli hur kul som helst! WAAAAH TAGGAD TILL 1000

2015-11-09 // 09:56:33

Hur kan du vara så säker på att det heter Månkällan? Det översätts ju till Spegelkärr, och vi har väl inte fått någon sådan info?

Svar: Fick någon kommentar om att det hette det, haha
Alicia Starnight

2015-11-09 // 15:23:47

JAAAAAAA!!!! Snuskhannah jag vet att Bode du och jag är mäst spänd över nya daglia!

2015-11-09 // 17:47:15

Hej Alicia!
Vet du när detta nya området kommer?
Och när kommer det så att man kan leda hästen?

Svar: Inom 3 veckor, och i december kommer vi kunna leda hästarna :)
Alicia Starnight

2015-11-09 // 18:05:36
Aali

Skulle vilja säga att jag hoppas på att Epona kommer imorgon, men det känns ganska orealistiskt eftersom att det borde komma en trailer med release datum och ev. en introduktion av några karaktärer i alla fall. Men hoppas i alla fall på en video imorgon! Kanske det kommer i nästa veckas uppdatering?

Svar: Är 100 på att Epona inte kommer imorgon, vi brukar få release och en teaser innan så. :)
Alicia Starnight

2015-11-10 // 19:47:13
Tilde

Epona kommer om 1 vecka :DDD

Svar: Japp
Alicia Starnight

2015-11-11 // 15:57:47

Var på kartan kommer Epona??

Svar: Söder om Skördebygden
Alicia Starnight

2015-11-11 // 16:11:25

Hej Alicia!

Älskar din blogg och du är då duktig på proffsig. Du är så aktiv m.m! Skulle bara vilja säga att den nu finns på Svenska nyheterna :) Tack för mig!

// Cyndi - Cyn <3

Svar: Åh tack! :D
Alicia Starnight

2015-11-11 // 17:50:20

Just det! Man ska inte översätta Mirror Marshes,Crescent Moon Village. Bara ett tips :P


// Cyndi - Cyn

Svar: Gjorde det ändå haha :D
Alicia Starnight

2015-11-11 // 17:56:08

Vad gulligt att du orkade översätta hela! <3

2015-11-11 // 19:22:50

Var är skördebygden? Asså på kartan?;)

Svar: Sydväst
Alicia Starnight

2015-11-11 // 21:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback