Första hoppningen!

Nu har jag haft Turbo i en hel månad och det har verkligen blivit så mycket bättre. Han har verkligen återhämtat sig, lagt på sig en del kilo och pälsen har blivit väldigt fin. Förutom det så har vi börjat komma igång mer med ridning, jag har ridit med sadel några dagar nu och idag provade vi på hoppning för första gången.
 
 
Jag hämtade Turbo från boxen där han nyfiket skrapade med hoven i marken, väldigt uttråkad och mycket spring i benen. Efter uppvärmning i Paddocken lugnade han ner sig och jag tyckte det var bra att testa lite hoppning snart. Vi red runt lite på stranden och provade lite hinder lite överallt på Gyllenbladets ö. Han tyckte det var väldigt roligt, hoppade stort med öronen framme hela tiden. Det gick verkligen galant, inga problem alls om inte dessa försök att få av mig räknas. Han sprang iväg några gånger och drog ner huvudet, han var sprallig och ville nog testa mig lite. ;)
 
 
Efter vi hoppat de flesta låga terränghindrena fick han äntligen ta en närmare titt på vattnet. Sparka och plaska var något han tyckte var väldigt roligt. När jag lyckats slita honom från plaskandet så skrittade vi tillbaka mot stallet. Jag borstade av honom och fick sedan hjälp av stallflickan Carin att leda alla mina ponnys till en hage vid Fågelskrämsåsen. Alla mina sötnosar började direkt springa runt och busa, Turbo har redan blivit en del av flocken!
 
Vem är Turbo? undrar nog många. Läs detta inlägg och de senaste inläggen i kategorin "Mina hästar" för att förstå.
 


Första kommentaren!!!

2014-10-21 // 21:56:21

wow jag har andra :D

2014-10-22 // 07:15:44
JAZZYJ

Rollar du eller på riktigt? :D tänkte eftersom har är i lvl 12/13 så måste du ju ha hoppat honom =D

Svar: rollar haha, vad tror du ;)
Alicia Starnight

2014-10-22 // 17:41:22
nekku

Rolig säkert! Ska börja spelet, låter kul!! Hej hej!

2014-11-06 // 15:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback