F.A.Q - Svar på vanliga frågor

Uppdaterad senast 27/1-16.
 
Spelet
Vad har du för karaktärer på Star Stable Online?
Det enda kontot jag spelar på är Alicia Starnight och jag har inga andra konton. Är det någon som påstår sig vara mig i spelet på någon annan karaktär är det inte jag.
 
Vilken server spelar du på?
Min huvudkaraktär har varit på den svenska Air Star servern sedan start och jag kommer inte flytta härifrån.
 
Vilken klubb är du med i på SSO? 
Jag är ledare i klubben Glorious Arrows som ägs av Brigitta Underhand (Kim). Den finns på Air Star servern och är en klubb för alla åldrar! Det är en ganska aktiv klubb med en blandning av gemenskap, roliga events och struktur. Klubben skapades först utan krav på events och var riktad mot de som inte ville känna sig stressade av att delta på aktiviteterna. Nu har vi ett litet krav på tre events i månaden då events och prat är det som för oss samman så därför krävs det att man är någolunda aktiv, både som medlem och spelare. I klubben har vi många härliga och sociala medlemmar i alla åldrar som gillar att göra saker tillsammans, och vi söker dig som är en seriös och mogen spelare med respekt för andra människor. Är du intresserad? Klicka här!
 
Vill du gå med i min klubb?
Tyvärr, jag trivs bra med min nurvarande klubb!
 
Vill du bli min vän i SSO?
Tyvärr, jag lägger bara till vänner, de jag känner och pratar med. Det är inget personligt, vänlistan har begränsade platser och folk frågar detta varje dag så jag kan omöjligen lägga till alla som frågar.
 
Varför svarar du inte på mitt mejl i SSO?
Du har förmodligen full brevlåda, så se till att du inte har det innan du mejlar. Jag väntar aldrig på att någon ska rensa sin brevlåda utan tar direkt bort mejlet. Annars strävar jag efter att svara på alla seriösa mejl som har något syfte, det vill säga, jag kommer inte svara på mejl där det bara står hej. Jag är inte intresserad av brevkompisar. Du kan också skriva till min mejladress [email protected].
 
Vill du träffas?
Jag bestämmer aldrig träff med någon i spelet, men om du ser mig tveka inte att komma fram och prata! Men räkna med att jag inte alltid har tid att prata en längre stund, fast jag säger ju alltid t 
 
Varför svarar du inte när jag pratar med dig i spelet?
Jag har en tendens att gå AFK eller göra saker utanför spelet samtidigt som jag är inloggad, även mitt uppe i en konversation vilket kan leda till sega svar (eller att jag glömmer att jag pratar med någon, hehe). Står jag still och inte svarar så är jag för tillfället inte vid datorn/aktiv i spelet och är jag upptagen händer det att jag inte alltid ser när folk skriver. Har jag stått still en längre tid och helt plötsligt springer iväg, har jag precis kommit tillbaka till datorn och helt enkelt missat till meddelande. 
 
Kan du hjälpa mig i spelet?
Tveka inte att komma fram och fråga, jag hjälper gärna till så gott det går, först och främst i skrift. Handlar det om frivilliga grejer, så som stjärnor eller hemliga platser kommer jag uppmana dig om min hjälpsida. Det är inte ofta jag har tid eller lust att springa runt som en couch.
Bloggen/Sociala medier/Utanför spelet
Vilken bloggportal bloggar du ifrån?
Jag bloggar via blogg.se och har gjort i hela mitt liv. Jag tycker den är både smidigast och ger snyggast resultat! Jag har gratis-medlemskap och har aldrig spenderat några pengar på min blogg, och trots det så äger jag den största SSO-bloggen! 
 
Hur fotograferar och filmar du i spelet?
Jag har fullversionen av programmet Fraps, som kostar närmare 300kr. Det finns en gratisversion också, som finns att ladda ner på fraps.com.
 
Vad redigerar du dina bilder/videos med?
Jag använder mig av programmet GIMP som går att ladda ner gratis på gimp.org. Jag tycker det är ett bra och väldigt okomplicerat program och har haft det i närmare 6 år. Jag har aldrig varit så mycket för redigering, så det har dugit bra för mig. Jag använder det mest för att beskära, ändra ljus, göra realistiska lite mindre spelredigeringar eller att skriva på bilder med.
 
Jag använder knappt YouTube, det har aldrig intresserat mig riktigt och jag har känt att möjligheterna är färre även om det nog är det allra populäraste. Därför har jag inte skaffat något särskilt bra program, utan använder mig av det traditionella Windows Live Movie Maker när jag väl lägger ut en video. Det finns på datorn om du har Windows 7 eller ett senare operativsystem.
 
Kan du göra en bloggdesign åt mig?
Tyvärr, det tar mycket tid så det har jag inte tid att göra. 
 
Hur gjorde du din bloggdesign?
Grunden till min design är gjord av Amandah Thunberg, som vad jag vet tagit bort sin blogg (Exeggutor) där jag hittade designen. Men jag har ändrat min design ganska mycket från grunden och det har jag kodat alldeles själv. All grafik så som bakgrund, header och bilder i menyn har jag gjort själv, förutom att jag fått lite hjälp med redigeringen av headern av den duktiga redigeraren Ida Goldforest. Inget i min design får under några omständigheter kopieras, och om du tar inspiration får du gärna länka tillbaka så blir alla glada och nöjda.
 
Kan du skriva ett inlägg om...?
Jag uppskattar alla idéer så lämna gärna en kommentar! Efter flera år som bloggare så är det inte särskilt konstigt att det blir torrt med inlägg med tiden. 
 
Kan du lära mig programmen du använder?
Det finns oändligt många saker att berätta om programmen jag använder, så testa dig fram och försök själv, det har jag gjort i alla program jag använder. Annars får du väldigt gärna fråga småsaker och jag kommer hjälpa dig så gott jag kan. Koda HTML (så jag gör min design) har jag också lärt mig helt själv, jag har googlat på saker jag vill få reda på och designat utefter det. Det är en sak jag gör fortfarande, och det finns en hel del bra hjälpsidor som har svar på bokstavligen allt du kan tänka dig. Är du osäker på vad du ska söka efter eller inte hittar svar på det du söker får du gärna fråga mig!
 
Vad har du för headset?
Även om jag inte spelar in så mycket videos själv, så är jag med en del på Kims kanal (Flixiekim) så det är därför jag tar med denna fråga. Iallafall så har jag headsetet Razer Kraken 7.1 Chroma, ett enligt mig ett superbra headset med väl fungerande mic och ljud.
 
Kan jag få en autograf?
Jag ger tyvärr inte ut autografer längre, men är du intresserad av att kolla på gamla finns de här!
 
Jag har ritat/redigerat åt dig, var ska jag skicka resultatet?
Skicka det på mejl till mig på [email protected]. Nästan allt jag fått finns att hitta i detta inlägg. Det är jätteroligt att se det fina ni gör, och det uppskattas verkligen!
 
Får jag följa din IRL instagram med mera?
Min IRL instagram är privat, jag undviker att nämna den vid namn men hittar ni den och vill följa så är det bra att veta att jag accepterar alla följarförfrågningar. Kommentarer av konton med Star Stable namn raderas dock direkt utan förvarning. Min KIK, Skype och annat är privat och ges endast ut till mina vänner. Ni kan också adda mig på snapchat, alla kan se min story men jag accepterar bara mina vänner. Även där heter jag hannahlindkvist.
 
 
Svårt att hitta på bloggen? Dessa cirklar som ändrar färg efter designens tema länkar till allt du behöver veta. 
 
Från vänster till höger, uppifrån och ner;
1. Länkar till den officiella Facebooksidan för bloggen.
2. Länkar till det officiella Instagramkontot där jag publicerar bilder.
3. Länkar till Bloglovin, en sida där man kan följa olika bloggar för att få meddelanden när nya inlägg dyker upp.
4. Länkar till min YouTube kanal.
5. Länkar till kontaktsidan, där hittar ni mejl, sociala medier och annat.
6. Länkar till min hjälpsida där ni hittar beskrivningar på allt man kan tänkas behöva hjälp med i spelet!
 
Får jag låna ditt material/dina bilder?
- Ni får använda både bilder och dela med er av inlägg gjorda av mig så länge du tydligt berättar att det är mitt. Ge en länk tillbaka till min sida så får du fritt låna allt jag publicerar! Följs inte dessa regler kommer jag be dig ta bort materialet, annars så anmäls det till sidan du publicerat det på. Detta gäller även om du lånat en bild som är min, och t.ex. redigerat den lite.
 
- Ni får självklart också ta inspiration då ni gör egna saker, både från bilder och inlägg! Märker ni att det blivit lite för likt, uppskattar jag gärna att en länk ges tillbaka till mig. Här gäller det att tänka själv, för mycket inspiration kan göra folk irriterade men inga åtgärder kan tas angående detta.
 
- Grafik från min blogg, så som bakgrund och header får inte användas! Det är saker som symboliserar min egen sida, så sådana saker får endast ses här på min blogg!
 


Haha det där med att gå AFK utan att säga till känner jag igen mig i xD

Svar: heheheh
Alicia Starnight

2015-08-29 // 20:10:58

tack för detta inlägg!:)

2015-08-30 // 08:37:49
Dina

Har du kvar grunddesignern till din blogg? Söker nämligen en ny bloggdesign till min blogg haha.

Svar: Nej tyvärr
Alicia Starnight

2015-08-30 // 10:28:56

Hej Alicia!Vilken server är du på och Glad Halloween!Hälsningar Andrea.

2015-10-31 // 14:11:51

Hej.Vilken server är du på? Hälsningar Andrea

Svar: Really
Alicia Starnight

2015-10-31 // 14:13:09
Sydney

Andrea Discodotter, det stog vilken server hon var på typ högst upp

2017-06-10 // 18:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback