Ris och ros - Star Stable Online

Jag har nog aldrig bedömt spelet i sin helhet, så jag känner att det faktiskt är dags för det! Jag kommer berätta saker jag tycker är bra med spelet, men också mindre bra. För en rättvis bedömning kommer jag självklart inte jämföra med andra spel, alla har olika stil helt enkelt. 
 
+
  • På grund av spelets innehåll så har det en barnvänlig atmosfär,  men samtidigt är spelet anpassbart, på det viset att man kan bestämma mycket själv hur man vill spela. Detta leder till att många oavsett ålder kan spela vilket är jättetrevligt!
  • Förutom att man inte kan välja kön kan man få karaktären att se ut nästan hur man vill. Dock så finns det så mycket möjligheter på utseende att man kan se rätt maskulin ändå om det är så, vilket är toppen! Till skillnad från spelets början kan man nu välja andra hudfärger på sin karaktär (ett nytt system angående detta är dock behövligt), vilket är ännu ett steg till att folk kan se ut som de själva vill och trivas i sin karaktär. 
  • Spelet har en cool bakgrundshistoria och en positivt annorlunda huvudstory som jag verkligen tycker om. Den är spännande, men samtidigt så magisk och fascinerande! Det bästa är nog att denna story stärker grejen med "girl power" och vänder upp och ner på alla normer i spelvärlden. Istället för att kvinnorna är hjälplösa sexobjekt så är vi de som går runt och hjälper människorna på Jorvik istället! 
  • Grafiken är ju inte särskilt realistisk, men här passar den in väldigt bra ändå och är jättefint gjord! 
  • Man har många möjligheter som gratisspelare här till skillnad från i andra spel; man är aldrig tvingad att betala och man har en hel del möjligheter ändå. 
  • Spelet uppdateras aktivt med Met eller mindre nytt innehåll varje vecka, vilket gör att man inte behöver vara uttråkad allt för länge. 
  • Det finns jättemycket att hitta på! Man kan hänga med vänner och skapa klubbar, tävla, göra uppdrag, utforska och främst ta hand om sina alldeles egna hästar. Det finns nog något för de flesta!
  • Star Stable är inget man direkt spelar ut på en dag, utan man håller sig sysselsatt i några månader och samtidigt finns det alltid något nytt att förvänta sig! 
  • Vi har egentligen ett supertrevligt community med många glada och engagerade spelare, gemenskapen och relationen man får med vännerna man träffar genom spelet är definitivt positivt annorlunda än på andra spel.
-
  • Communityt är vanligtvis väldigt mysigt, men just nu är det rätt risigt av sig. Kändisskap har blivit en på tok för stor grej och bråk samt falska grejer är vanligt just nu.
  • Jag saknar en trevlig miljö i chatten och förbättrad attityd hos vissa av spelarna. Det finns allt för många regelbryte och folk som inte vet hur man beter sig tyvärr. 
  • Spelarna är ojämnt fördelade på servrarna vilket leder till att de är större blir halvt instabila och det är proppfullt vid onsdagsuppdateringar.
 
 
 


Texten har blivit stor imitten igen

Svar: Haha tack
Alicia Starnight

2016-01-28 // 07:41:20
olivia

alicia kan du prata lite om att 80.000 asylsökande kan utvisas från sverige?????? vad tycker du om det??? det är bra om du pratar om lite viktiga saker på bloggen utvöer hästar tycker jag även om dom är viktigast. snälla ta inte bort min komentar för då blir jag lessen.

Svar: Denna blogg har handlat om Star Stable, inget annat
Alicia Starnight

2016-01-28 // 13:02:40

och just det vad har du för färg på dina strumpor?

tycker du om mitt efternamn jag kom precis på det det bara kom till mig!!?

Svar: Vita lol
Alicia Starnight

2016-01-28 // 13:07:35

Vilken level är du i? :D

Svar: 19!
Alicia Starnight

2016-02-19 // 14:50:32

hej alicia, jag letar efter "butik galopp" jag har letat igenom typ hela jarlaheim men jag hittar den inte :( vart är den?

Svar: Kan det inte i huvudet tyvärr, leta mer eller googla!
Alicia Starnight

2016-03-19 // 02:05:26

Hej Alicia jag förstår dig men jag känner fortfarande att det är endå svårt för mig att du ej är så aktiv längre och allting. jag älskar dig lika mycket som mina tårar rinner just nu. Jag förstår att du har spenderat mycket tid på denna blogg. Det jag vill säga i en liten saga typ så är det den här: Jag förstår i alla år det enda jag förstår det mina tårar öppnar på en sådan fin text du nu har gort uppskattar jag endå dig. I alla fina år som jag spelat har jag sett dig blogga hårt och tagit tid på bloggen:) jag kommer aldrig glömma en sådan bloggare som Alicia Starnight. I love you Alicia Starnight! <3

Svar: Heej du! Åh vad gullig du är, tack så mycket! Kram på dig, tack för att du läst <3
Alicia Starnight

2016-03-26 // 11:43:19

Hur gör du för att ta bilder på sso? Har provat olika program o.s.v men inget fungerar :(

Svar: Använder programmet fraps
Alicia Starnight

2016-05-10 // 19:40:37

Hej gillar din blogg och så men kan inte vi som vill asså träffas nån stans på sso ? bara undrar

2016-09-28 // 22:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback