Om Feykir

 Flashspirit • "Feykir" • Islandshäst • Hingst • 2004
 
Flashspirits fullständiga namn är Feykir från Jorvik, men vid tilltal används bara Feykir; som betyder stormvind eller "den snabbe" på isländska. Han är full med bus och spring i benen, och man vet aldrig vad han kan hitta på, därav hans namn. Feykir har mycket egen vilja och blir fort uttråkad, så det gäller att hålla honom sysselsatt med varierande arbete för att han inte ska komma på andra tankar och busa för att göra arbetet lite roligare. Feykir kan uppfattas som en svår och jobbig häst, men han är väldigt snäll och när han får göra något han tycker om gör han det med glädje, är fokuserad och gör det så bra han kan. Det bästa han vet (förutom fullt ös på vidöppna ängar) är att följa med på ridtur i svår terräng och hoppa i naturen. Han följer mer än gärna med på alla äventyr oavsett klimat, väder och temperatur. 
 
Det var en kylig vårmorgon. Gräset var täckt av frost och det nyfödda fölet låg tätt bredvid sin mamma på den kyliga bädden ute i hagen. Solen hade precis stigit upp och sken med sina varma strålar på de vidsträckta holmarna och den knäpptysta byn på höjden intill. Bara några minuter tidigare hade den lille hingsten sett ljuset för första gången, utan några aningar om vad som komma skall. Bara några dagar senare började Feykir vakna till liv ordentligt, han hade stora likheter med en studsboll; han var överallt och ingenstans, så att säga. Han galopperade runt och busade så fort han fick chansen, och namnet kändes rätt självklart för alla som någonsin sett en skymt av honom.
 
 
 


hej!:) jag undrar hur du får dina hästar att vara rörliga i bilder? altså hur din hur dina hästar tex Galopperar i bilder. efter att man inte kan göra vildhästbuggen så lätt längre . Älskar din blogg <3

Svar: Jo, vad jag vet kan man det. Tack <3
Alicia Starnight

2016-01-11 // 07:59:30

Ojjjjjjj!!!!!!
Såååååå söööööt😍 När kommer Eldur?, är sååå fööörväntansfulll!!!

Svar: Idag tänkte jag :D Och ja visst är han! <3
Alicia Starnight

2016-01-11 // 09:05:12

Oj vad roligt!!!!
Vet du hur mycket sälarna på isflaket kostar???? Är en fattiglapp så när de kommer tillbaka vill jag inte ligga på 0 ;D Haha

Svar: Minns inte riktigt faktiskt, kolla på jorvikipedia eller checka ett gammalt inlägg
Alicia Starnight

2016-01-11 // 11:33:57

Hej Alicia! Har precis som du fux islandshästen men jag vet inte riktigt vad jag ska kalla han... Tänkte från början att jag skulle kalla han Eldur men sen såg jag namnet Brimi som också betyder eld! Kan inte bestämma mig och det finns ju även fler isländska namn som betyder just eld... Vad tycker du han ska få heta?

Mvh
Linne

Svar: Har ingen åsikt direkt, ta något som betyder eld och passar ihop med namnet på sso bara :)
Alicia Starnight

2016-01-11 // 12:58:47

det är såå kul när du berättar hur dina hästar är! deras personligheter passar alltid så bra. Alltid lika kul när jag ser att du lagt ut något på bloggen! älskar din blogg <3 :)

Svar: Åh tack hihi <3
Alicia Starnight

2016-01-11 // 19:54:20

Åhhhh vad söt<3<3

2016-01-12 // 06:48:32
Tuva

Åh, så fin! Är så himla sugen på att köpa en islandshäst själv, men jag ska vänta lite till och se om det dyker upp lite fler färger :3 Annars satsar jag nog på den här, Herr Grå.

2016-01-12 // 17:45:17

Kommer inte Eldur snart??? De första isisarna kom ju den 9 dec och nu är det ju 12 jan!!!

Svar: Jo strax
Alicia Starnight

2016-01-12 // 20:01:29

Hej!! :D

Jag vet att det här inte har med inlägget att göra, men kan du komma in på sso? För mig står det ''503 Service Unavailable''. Det har varit så i typ 2 timmar.

Svar: Det är så för alla!
Alicia Starnight

2016-01-13 // 15:47:46

Gud vad fin!

Roligt att du berättar<3

Kolla gärna in min blogg :)

2016-01-13 // 16:13:15

Svar till Klara Eastmountain

Så är det för mig okså!

Kan bero på onsdags uppdateringen

2016-01-13 // 16:14:59
Anonym

Hej jag verkligen älskar din blogg.!

Svar: Åh tack! <3
Alicia Starnight

2016-01-13 // 17:05:50

Det är onsdagsuppdateringen som tar låååång tid.

Svar: Japp det gjorde den
Alicia Starnight

2016-01-13 // 19:26:38

Jag bara älskar din blogg och dig!! :)

Svar: Åh gulligt sagt, tack <3
Alicia Starnight

2016-01-13 // 20:04:36

Är så petig att jag kollade upp på translate, och Feykir betyder slag?

Tyckte det var urgulligt med "slag", som att den var en riktig kämpe <3

Svar: Inte på hemsidan jag hittade iallafall, kollade två källor så jag körde på det som stod :) Men ja det passade ju också!
Alicia Starnight

2016-01-17 // 12:24:35
Olivia

Kan man köpa Feikir och isåfall var?

Svar: New Hillcrest :D
Alicia Starnight

2016-05-25 // 06:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback