Mitt drömstall

För några dagar sedan kom jag och tänka på att jag aldrig fått in alla mina önskningar för hemstallet helt i samma inlägg, så i detta tänkte jag berätta för er om mitt drömstall, både funktioner och utseende! En uppdatering på hemstallet är min absoluta dröm just nu, så jag tänkte berätta om mina idéer! 

Först och främst, angående utseendet är stallet på tok för litet. Det finns många spelare med över 20 hästar och här kan man bara tränga in tio stycken. Nej, hemstallet har faktiskt inte kapacitet för mer, men det finns ställen på Jorvik som är mycket större på insidan än utsidan. Att behöva skicka hästar till hästön är jättetrist och de glöms lätt bort där. Vad jag sett skulle fler absolut köpa fler hästar om de gjorde hemstallet så stort att alla får plats.

Det jag tänkte mig angående stallet är att man kommer in precis som vanligt med en garderob framför sig i vänstra hörnet av hemstallet. Men sen kommer det intressanta; istället för att ha 4 spilltor där hästarna stod så vill jag ha några tiotal boxar på sidorna om stallgången istället som man kan öppna och stänga. Genom en design som detta är det enda som skulle försvinna en andra utväg, men många stall ser ut såhär och tavlan (som går under namnet Mitt Stall) skulle inte få genomgå några större förändringar. Som vanligt med funktionen 'Sortera hästar' så sorteras alla hästar till sina boxar när man klickar på den. Men istället för att hästarna hamnar huller om buller när man köper de hannar alla nya hästar på ett särskilt ställe i hemstallet, tanken som slog mig var att det kunde vara lite jobbigt att flytta sitt eventuella stora antal pixelhästar till rätt boxar.

För att inte hemstallet ska bli för oändligt vore det bra att hemstallet fortfarande hade en begränsad kapacitet på antal hästar i stallet. Men vad är grejen då, tänker säkert ni. Min tanke är att det ska finnas en hage som man kan nå genom en dörr kopplat till hemstallet. Där står hästarna helt fritt tills man rider in de i hemstallet igen. På detta vis behöver man aldrig skicka någon häst till hästön om man bara inte vill bli av med den.

Men till funktionerna då! Även garderoben skulle behöva sig ett lyft, folk med mycket kläder börjar verkligen få ont om plats nu. Min största önskan på en garderob vore en med oändligt många platser. Det hade varit supersmart om garderoben var lik det sättet vi köper kläder i gallerian, där man både kan se på ikonerna vad det är för kläder men också sedan sortera efter färger med mera. Det vore också grymt om det gick att markera kläder, som man sedan kunde kombinera ihop till outfits under en outfit-flik eller helt enkelt lägga in de under en annan flik som heter favoriter. Men två normala flikar jag vill ha (med samma utseende som nu), är två vid namn 'priser' och 'övrigt'. Där vill jag frigg kunna lägga in medaljer och souvenirer (bara vanliga föremål) som man sparat på sig.

Andra funktioner som vore spännande är en stege upp till höskullen. Här ska man vid en glittrande höbal kunna förvara hästmat, så som äpplen och hö. Jag är duktig på att samla på mig massor av sånt här när jag får mycket JS, så det hade verkligen varit till hjälp. 

Själva looken på hemstallet vore också rolig att få en ny, den nuvarande är ganska så gammal och de kan säkert göra en bättre version nu. Fler detaljer vore fint som tillägg till exempel, så som en pall att sitta på i stallgången eller en äkta spegel.
 
Vad tycker ni? Har ni någon särskild önskan till hemstallet som jag missat? 

Mitt hemstall just nu som någon var intresserad av att se! Har visat bilder på min garderob förut, ser i princip likadant ut och det är rätt rörigt just nu, så det är inte värt att visa. ;)


Bra tänkt, de där önskemålen vore en dröm :D Jag skulle också som ett tillägg vilja önska att man kunde få grimmor att leda in/ ut hästarna från hagen om man kunde ha hagen da. ♥ Bra idéer iallafall man hoppas att de kan bli mer önskemål♥

2016-02-01 // 15:02:14

Det tycker jag med❤ Super bra idéer👍 Jag önskar att i gallerian att man kunde sortera på hur bra sadlarna var lixom vilken snabbhet det skulle vara❤ Dina förslag vill jag också att ha en hage lixom skulle vara bra men vart skulle den egentligen vara?❤

2016-02-11 // 20:19:14

Och en annan sak jag tänkte på är att man borde ju ha fler spilltor, men över dom borde man ha en namnskylt. Vad hästen nu hette så stod det över spilltan så när man sorterade hästarna kom dom till den Spilltan man valt åt den❤ Det skulle vara kul👍👍👍

2016-02-11 // 20:27:58

Du beskrev prissis mitt hemstall! ☺

Svar: Haha nej, det där finns inte än
Alicia Starnight

2016-02-17 // 21:30:28

Jättebra förslag! Så skulle jag också vilja att det skulle bli!

2016-02-20 // 19:20:03

Såhär ser mitt drömstall ut:
Men nu finns det många fler boxar, tjugo stycken faktiskt, fast de fick bli lite mindre. Även dörrar finns till de, och garderoben är oändlig. Det är även möjligt att var och en häst har sin egen box, så att de inte ställs huller om buller varje gång man trycker på “Sortera hästar” vilket är väldigt bra, tycker jag. Där finns en hage, den här gången. Normalt om man lämnar sin häst står den kvar, men släpper man den i hagen kan den gå fritt, men inte rymma i alla fall. Det ska finnas ett matförråd på höloftet och en stege upp dit, enligt funktionsmenyn.
Resten ska vara som vanligt!

2016-03-05 // 16:16:09

Har också drömt om en hage som hästarna kan gå fritt i och boxar med boxdörrar till. Dessutom hade jag tyckt det hade varit fint om man kunde ändra färg på stallet till sin egen stil. Tex. vitt eller rött stall. Trä färgat är så tråkigt.

2016-03-24 // 16:23:44
Ebba

Hej!
Jag älskar verkligen din blogg och hur du redigerar😘 Men jag undrar vilket program eller app du använder när du redigerar?

Svar: Hejsan! Tack så mycket! Jag använder GIMP på datorn, men headern är inte gjord av mig :)
Alicia Starnight

2016-04-24 // 20:53:36

Jag skulle vilja typ designa eget stall typ som i The Sims och typ göra hagar och så men man har bestämd plats. Det tycker jag skulle varit kul!

2016-06-15 // 15:13:25

bög spel är du gay eller liknade

Svar: Jag tror spelskaparna skulle bli väldigt glada över att höra att du kopplar ihop spelet med en homosexuell person som är stark nog att gå emot samhällets normer. Det är inget negativt med att vara det och inget man använder som skällsord. Som svar på din fråga är jag själv hetero tyvärr, men skulle gärna vara bi så att jag får lite större utbud när det gäller någon att bli kär i. Ha en trevlig dag!
Alicia Starnight

2017-02-27 // 13:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback