Ett avsked

"Varje berättelse har ett slut, men i livet är varje slut bara en ny början".
 
Den 27 januari 2011 skrev jag mitt allra första inlägg i all hast på den här bloggen. Det var en kort handling, inte särskilt genomtänkt - det enda jag ville var att komma igång.  En månad tidigare hade jag hittat till detta hästspel jag nu började skriva om, Star Stable Online. Jag fastnade direkt och tyckte det var jätteroligt, precis det jag sökt efter i alla år! Och när idéerna om att starta en blogg om spelet kom upp i klubben jag var med i, var jag en av de första som hoppade på bloggtåget. Jag hade alltid tyckt om att skriva och att få fantisera öppet i en liten dagbok på nätet om ett spel (vars karaktär hade drömlivet med alla hästar), var perfekt för mig.
 
Men nu sitter jag här, nästan precis exakt 4 år senare och jag känner mig klar - klar här på bloggen. Jag har bloggat så pass länge att jag inte minns hur tiden var när jag inte bloggade, men nu är det dags att ta reda på det, för jag har bestämt mig... 
Jag ska sluta blogga om Star Stable Online.
 
Anledningen? Den här bloggen tar mer tid än vad jag vill och klarar av att ge den, för att fatta mig kort. Ju mer tiden går ju ju mer tid måste jag lägga på bloggen för att den ska hålla sig rullande, och det är tid jag inte har. Detta beror på tre anledningar; det faktum att jag faktiskt blir äldre och hellre spenderar tid med mina vänner och faktiskt gör saker än att sitta inne och blogga, studierna blir svårare och tar mer tid, men också att idéerna i princip är helt slut. Jag anser att det inte är värt att kämpa för längre, då jag själv inte får ut något av detta längre.
 
Nu på senare tid har jag haft press varje dag för att ge er trogna följare något att läsa. Men efter 4 år blir det allt svårare att komma på något att skriva om eller få inspiration, särskilt när man inte spelar lika mycket som förut eller lägger ut samma slags inlägg som man gjorde i början. Jag har skrivit totalt 5250 inlägg på denna blogg, mer eller mindre bra inlägg. Detta är nog bokstavligen allt som går att skriva om, och jag känner att jag inte har något mer att ge er. När jag ändå varken vill eller kan spendera så mycket tid som bloggen kräver ser jag varken anledning att ha kvar den uppe eller få er tro att jag har det heller. Allt måste ta slut någon gång, och detta kapitlet avslutar jag nu, idag. Jag kommer inte direkt få mer tid, det går inte ihop längre och ni förtjänar inte en inaktiv blogg så jag tänker inte hålla kvar er här längre.
 
Jag har alltid försökt vara den bloggaren som ingen tvivlar på, en som inte tar pauser, säger att man ska sluta och sedan kommer tillbaka efter någon månad igen eller bara bloggar några få gånger i månaden. Jag har hållt igång denna blogg konstant i fyra år, med bara några få korta perioder då det varit lite färre inlägg. Det har säkert varit lite tvivel, men jag känner ändå att jag lyckats. Jag har skrivit om allt möjligt inom Star Stable, både saker som ni vill och jag vill. Jag känner att jag fått ut nästan allt jag har att säga. Jag avslutar nu när bloggen är på topp, när jag har idéer och ett stort antal personer kollar, jag vill inte fortsätta in i det sista. 

Men framtiden då? Jo, jag ska ta vara på livet ännu mer, jag har saker jag vill göra och uppnå, och det kommer jag inte göra framför en datorskärm. Men för att förtydliga; jag kommer fortsätta spela SSO. Det är bara bloggen jag lägger ned, det är det som tar tid och det är den som pressar mig. Mitt spelande kan jag ändå kontrollera, och det är inte heller något jag gör för någon annans skull så det kan jag göra som jag vill och i min takt. Så jag kommer fortsätta filma med Kim och uppdatera min Instagram då jag fortfarande tycker om att ta bilder.
 
Bloggen kommer stå öppen för all framtid, men jag kommer inte finnas på det stället ni haft mig nu i 4 år. Jag skulle aldrig stänga ned något jag hållt på med så mycket och något som betytt så mycket för mig eller andra, så ni kan alltid gå in här och läsa det jag skrivit om ni är intresserade av det. När det kommer huvudstory-uppdrag kommer jag blogga om dem, men de läggs bakom detta inlägg, och det skriver jag för att jag vill, och inte för att jag känner mig pressad. Så jag ber er, få inte förhoppningar, för jag kommer inte skriva inlägg här aktivt längre. Huvudstoryn däremot är något jag alltid kommer älska och minnas, och är nog en av de större anledningarna till att jag spelar, och det är något jag alltid vill spara här på bloggen. Så inga dagliga inlägg och inga hjälpsidor eller kartor, utöver de huvuduppdrag jag kommer skriva om någon gång per år så är detta det sista ni hör från mig på denna bloggen. Men svara på kommentarerna kommer jag göra med nöje.
 
Huvuduppdragen är också något jag haft i åtanke när jag gjort min sista bloggdesign, som ni förmodligen lagt märkte till. Den har just tema soulrider, eller huvudstoryn kanske man ska säga. Jag tycker den beskriver spelet väldigt bra, och jag har nog aldrig känt mig mer trivsam eller nöjd med en bloggdesign, så det känns bra att lämna bloggen såhär. Jag har fixat allt själv, förutom headern som Ida Goldforest (@idagoldforest på Instagram) fick hjälpa mig med utefter min idé efter att jag redigerat grunderna. Tack så jättemycket, verkligen!
 Och nu till det allra sista, innan jag lämnar. Det enda jag vill säga är tack, tack för allt! Att skriva på den här bloggen har verkligen utvecklat mig som människa på alla sätt och vis, jag har lärt mig så himla mycket. Inget av det jag gjort hade varit möjligt utan er, även om jag inte ens startade bloggen för att jag ville att folk skulle läsa. Det har varit helt otroligt att kunna nå ut till en så stor publik! 
 
Tack alla fans och läsare som ständigt har förgyllt min vardag genom att bara finnas till och stötta mig här på bloggen. Tack för alla era fina ord och tack för att ni har läst! Det betyder något otroligt mycket för mig, ni har gjort mig superglad oräkneligt antal gånger och jag kan inte beskriva hur tacksam jag är. Tack för alla gånger ni velat komma fram och prata och/eller ta en bild, och tack ni som tagit inspiration, berättat för mig vad ni tycker, stöttat och så självklart ni som kommenterat mindre fina kommentarer någon gång - listan kan göras lång, och allt har varit till hjälp både för denna bloggen och för mig som människa. Även Star Stable-gänget har stöttat det jag gjort, något som betyder minst lika mycket!
   Tack för att ni hjälpt min blogg upp till att ha varit en av de mest välbesökta i Sverige och för alla flera miljoner klick jag fått under dessa år. Tack så sjukt mycket, verkligen! Jag har nog haft världens bästa bloggläsare, och det är nu man också önskar att man sparat exakt alla fina kommentarer man fått från er, ni har varit så gulliga och sagt så mycket fina grejer. Jag önskar er all lycka i framtiden och att ni förstår och accepterar mitt beslut! Jag älskar er, och jag kommer aldrig glömma er, denna bloggen eller hur det här har varit, någonsin! ♥ Även om jag vet att det här var rätt kommer jag sakna er något otroligt.
Farväl, vi ses i spelet!
 
  


❤️‍ Tomt det blir utan dig i bloggvärlden!

Svar: Jo, kommer sakna det lite men blir bäst såhär :D
Alicia Starnight

2016-01-28 // 13:13:39

Synd du var den bästa älskar dig kommer du göra ny blogg om något annat eller sluta med det??

Svar: Jag lämnar bloggvärlden helt tyvärr. Tack så mycket ♥
Alicia Starnight

2016-01-28 // 13:19:29

Kommer bli så tomt utan dig,har följt din blogg sen i somras och jag fastnade för den direkt.Har alltid älskat din blogg,tror jag fick en liten tår i ögat när jag läste det här<3
Kommer fortsätta att kolla in din blogg varje dag
Tack för att jag fick lära känna dig<3<3

Svar: Roligt att höra, tack så mycket goa du <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 13:21:35
Ebba

Kommer sakna din blogg <3 :'(

Svar: Kommer sakna er läsare ): <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 14:20:56

Neeeej snälla sluta inte!! Du var såååå hiiiiiiimla braaaaa!!!Har alltid älskat din blogg!! Kommer du fortsätta spela sso eller inte?? :(

Svar: Tyvärr ): Tack så mycket! Och självklart kommer jag det
Alicia Starnight

2016-01-28 // 14:36:45

Kommer sakna dig så sjuuuukt!!!! Du har varit en så bra bloggare och du har gett mig så mycket hjälp i spelet. Det har är en sorglig dag.....😞💞

Svar: Tycker jag med :/ Tack så mycket för ditt stöd <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 14:45:56
flisan

Detta är den sämsta torsdagen ever..
-bråk
-min syrra blir sjuk
-du slutar blogga

Är ledsen nu 😭

Svar: Åh men usch :/
Alicia Starnight

2016-01-28 // 14:47:45

Åh, det kommer att bli lite tomt utan dig här, det var alltid så härligt att komma hem från skolan och läsa dina nya inlägg osv. Men du finns ju fortfarande på Instagram och är med i Kim's videor så du försvinner inte helt ifrån oss. :)

Vi har haft dem bästa åren med dig och vi kommer alltid att finnas här för dig om du någonsin skulle behöva det. :') <3

Svar: Åh tack, betyder så mycket verkligen! <3 Ja, kommer bli lite tomt för mig också, ovant!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 14:50:25

nej...Nej...NEEEEJ :( Detta är den sämsta dagen ever :( Kmr fortfarande kika in här varje dag av gammal vana, puss på dig <3 Önskar dig all lycka i framtiden.

Svar: Kommer logga in på blogg.se av gammal vana, tack detsamma! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 14:52:17

Åh, din blogg är en av dom första jag alltid kollar in när jag sätter på datorn! Kommer bli tråkigt när det inte kommer finnas nya inlägg att läsa, men jag accepterar absolut ditt beslut. ♥

~ Ha det bra ~

Svar: Tack fina du!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 14:57:14

Kommer sakna att läsa här varje dag 😭

Svar: Åh :/ <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:00:27
Nora

NEJ, NEJ och neeejjj.
Accepterar sitt beslut😢

Svar: Ja det är synd ): Men tack!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:00:58

HANNAHPAAAAAI OMGGGGG, KOMMER ALDRIG SLUTA GRÅTA, DU ÄR DEN BÄSTA BLOGGAREN I VÄRLDEEEEN... ): Hejdå :)

Svar: Ahahaha Felixpai
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:02:35
Anonym

Jag ääälskar din blogg... Men nu när jag inte kan läsa den mer, har du ngt tips på bloggar?

Svar: Tack verkligen ♥ Kolla de jag har i menyn under 'Länkar', det är de jag följer :D
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:05:30

Kommer sakna ditt bloggande Hannah! <3

Svar: Aw, kommer sakna er läsare <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:13:46
Becca

Neeeeeeej ;_; kommer sakna dig så mycket 😢😢😢

Svar: Kommer sakna er med ♥
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:16:05

Kommer sakna dig jättemycket :( du var den bästa bloggaren av dom alla :( <3

Svar: Åh söta du, tack <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:19:26

Vi alla kommer sakna dig, har följt dig sen några av dina första inlägg och kommer verkligen sakna dig otroligt mycket. En efter en försvinner bloggarna, och nu självaste drottningen.

Svar: Åh vad kul att du följt så länge, kommer också sakna att skriva här till alla er! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:33:18
Anonym

Det var synd, du är bäst på att blogga. Men jag förstår dig!!Jag kommer sakna dig och det kommer bli tomt, du är bäst!!!!!!

//Anonym

Svar: Ja det är det, men tack ♥
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:46:18

Det kommer bli tomt utan dig! Men det är ditt val och det är rätt att följa hjärtat <3 som sagt, alla berättelser har ett slut!

Och du anar inte hur mycket det betyder för mig att fått göra en header till en av dom största Sso bloggarna! Tack <3

Svar: Skönt att alla förstår så bra! Och tack så mycket verkligen, känns bra att höra att det inte var till nå besvär utan bara roligt. Betyder så mycket att jag har fått lämna bloggen såhär fin, och även att ha fått en otroligt vacker bild som kommer symbolisera min SSO-tid så pass mycket. Tack återigen för den superfina bilden och för att du läst, kram ♥
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:52:13

Kommer DJ ta bort bloggen helt så att ingen kan titta på den??❤️❤️

Svar: Nej absolut inte!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 15:54:45

Jag kommer sakna dig och din blogg så sjuuukt mycket. Det var ärligt talat väldigt oväntat. Satt och väntade på att du skulle skriva inlägg om du nya hästarna... Om du svarar, vad tycker du?
Tack för att jag fått läsa din blogg de här åren i alla fall :'(
Kommer sakna bloggen och dig JÄTTEMYCKET bara så du vet :)

Svar: Haha åh ): Kommer sakna detta med, tack själv för att du läst! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:02:00

Kommer sakna dig något enormt! Hoppas att vi ses på sso någon gång!💘

Svar: Aaw, ja jag kommer ju inte försvinna för alltid :D
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:05:26

Kommer räkna hur många gånger jag går in här nu och ba "omg... juste".

Jag (hoppas på fler heh) accepterar ditt val. Samtidigt blir det som et stort hål. Alla har nog haft dig till hjälp. Och du var den enda bloggen jag följde.

Du har en stor talang att skriva saker! Hannah! Du åste fortsätta med något i skriveriet? Skriv berättelser, noveller. Gör Jorvik Gazette som sänds en gång i veckan?
Du har en jävligt stor talang tjejen! <3

Tack för de 2 åren jag följt dig. Men nu i slutet, bara som ett varmt avsked Vad har varigt det knasigaste?

Tycker det när din blogg försvann var väldigt lustigt faktiskt. Haha!

Hejdå bästa Hannah, once a fan, always a fan <333

Svar: Åh vad söt du är, tack så jättemycket! Roligt att du följt så länge, kram! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:08:14

<3Kommer du ha kvar bloggen men inte lägga upp något på den för jag måste ha hjälp av intressant fakta och hjälp medel

varför slutar du ???D;

Svar: Den kommer fortfarande finnas kvar, men kommer inte skriva på den. Allt står i inlägget :)
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:14:42

Det blir tomt utan dig! <3 Men du vet vad som är bäst för dig och det blir säkert bra! Ha det bra, och vem vet vi kanske möts igen någon gång i framtiden!

Vi säger inget hejdå, det blir ett "vi ses igen nån gång"! <3

Svar: Ja så kan vi säga! :D kram!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:22:20

Ååå... Kommer bli så tomt utan dig! Att gå in och läsa på din blogga har blivit en vana och jag brukar gör det flera gånger per dag... Kommer antagligen ta ett tag att sluta med det och inse att du inte längre bloggar... Du är en grym bloggare Hannah! Kommer verkligen sakna dig! Började nästan gråta när jag läste detta inlägg... Du har funnits här så otroligt länge att tanken på att du skulle sluta med bloggen aldrig slagit mig :( Men kändes som att du la upp väldigt många inlägg nu på slutet och jag kände typ på mig att något var på väg att hända... Aja hejdå fina du och lycka till med allt! <3

Svar: Japp, ville publicera allt jag hade i hjärnan och ville ha skrivet innan jag la ner så... Men tack så supermycket fina du! Kram 😘
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:24:40

NEEEEEJ!!!!
Du får bara inte, du har den absolut bästa bloggen i världen!!! Har läst den i 2 år nu och har verkligen fastnat. Nej nej nej.....du får bara inte. Inget att läsa och vad ska jag göra nu då förutom att spela SSO??? Kommer sakna dig och bloggen men accepterar ditt beslut, snyft.

Svar: Roligt att höra att du läst så länge, tack! ♥ Finns nog andra bloggar, annars kan man alltid kolla tillbaka på gamla inlägg.
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:55:08
Fripp

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2016-01-28 // 16:57:33

Åh nej :( Kommer sakna din blogg så grymt mycket. ♥

Svar: Kommer sakna att skriva till er läsare <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 16:59:40
Diana

Har följt dig i 3 och har sett hur du utvecklats. Det kommer kännas så konstigt att inte se något nytt inlägg från dig. Jag vill absolut inte att du ska sluta MEN det är ditt liv, vi läsare kan säga hur mycket vi vill, men det är din blogg..

Svar: Har också märkt såååån skillnad när jag tittar tillbaka. Kommer nog kännas lite skumt för mig med. Men tack!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:01:08

Det känns tråkigt, men det är kanske det bästa. :/
Kraaam :)

Svar: Ja självklart gör det det
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:02:21

Kommer sakna dig och din blogg jätte mycket, du får mig att le varje dag :( <3
Hoppas iaf att du kommer ha det bra <3

Svar: Det ska jag se till, tack! ❤️
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:05:45
Anonym

Lär du fortfarande filma med Berit, Emlan och Mette? :D

Svar: Yes
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:09:32

Ååå, jag började faktiskt gråta lite, hehe. Jag har varje dag tittat in på bloggen för att se dina fina,bra och smarta inlägg! Jag älskar dig och det är så synd att du lägger ner, men jag tycker att det är rätt av dig att göra som du känner! Puss o kram, ha det bra♥︎♡

Svar: Kul att höra att du tyckt om det, tack! ❤️
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:11:30

Neeej vad synd! :(
Jag spelar inte heller lika mycket eller bloggar längre, så jag förstår. Aja, lycka till, vi kommer sakna dig <3

Svar: Ja det är det, men skönt att höra att du förstår! Kommer sakna er med! ♥
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:12:19

Sedan den dagen jag hittade din blogg har jag varit FAST! Jag har älskat precis alla dina inlägg och jag hoppas du har haft en bra bloggar tid, jag vet att många kommer att sakna dig och jag hoppas att du får ett fortsatt SSO äventyr. Jag har alltid haft din bloog i en flik på datorn och kollat varje dag om det har kommit ett inlägg. Jag kommer kolla in varje dag och hoppas på att det kommer fler inlägg snart:3
Kommer sakna både dig och din blog så SJUKT mycket!!
Hoppas vi ses någon gång i spelet, we love u!<3

Svar: Jättekul att höra! Och ja det har jag, tack så mycket! Kram så hörs vi hoppas jag! ❤️
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:17:29

Jättetråkigt att du ska sluta blogga, har följt dig enda sen jag började spela (2013) och den här bloggen har gjort att jag har klarat igenom detta spel till nu, level 18, inga uppdrag osv. Har även varit en superhärlig blogg att bara läsa! Men skönt att du ändå inte är helt borta, att du loggar in på sso och kommer att skriva om huvuduppdrag här! Kommer såklart sakna att du bloggar och kommer såklart att gå in här på bloggen och läsa gamla inlägg osv för att jag inte ska sakna bloggen för mycket, haha! Sen ser vi ju dig i Kims videor! <3

Och tack själv för att du har gjort denna blogg, att du har bloggat bra inlägg och att du har hjälp väldigt många spelare i spelet med tex alla sprickor osv! Har varit jättekul att följa med i ditt bloggande och såklart har det varit jättekul att läsa din blogg! TACK!

Jag förstår och accepterar att du ska sluta blogga och hoppas på att du har ett fortsatt bra liv osv så syns vi kanske i spelet!

Kram: Sandra Westnest <3

Svar: Åh tack så jättemycket, superkul att höra, värmer! ❤️
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:30:39

Åhh så tråkigt, har följt din blogg i snart 2 år nu men allt måste ju ha ett slut. Har vart sjukt roligt att läsa allt du skrivit genom tiden som gått och tack så mycket för alla kartor osv, de har hjälpt mycket.
Kommer sakna dig och din blogg skit mycket men hoppas du får det bra nu utan lika mycket bloggstress <3

Svar: Ja precis. Tack för att du läst och förstår! ♥ Kram
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:55:20

ÅHH fina du. Kommer sakna dig ENORMT men det är ditt eget beslut och vi förstår och stöttar dig i det. Tack för allt underbara!

Svar: Tack för att du stöttar och förstår <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 17:59:20

Jag började spela SSO år 2013 och har läst din blogg i snart tre år nu. Jag har kikat in på din blogg nästan varje dag sen dess och läst dina inlägg. Du har varit som en förebild för mig i alla dessa år och när jag läste att du skulle sluta föll faktiskt en tår.
Det har varit så kul att läsa alla dina inlägg, gamla som nya och jag önskar dig all lycka i framtiden. Jag vill tacka dig så otroligt mycket för denna fantastiska blogg som du har kämpat med. Jag kommer alltid minnas dig och läsa dina gamla inlägg ofta, du och din blogg har betytt så mycket för mig. Du har påverkat mitt liv, jag skulle inte vara den jag är idag om jag inte hade hittat din blogg.
Tack Hannah, tack så mycket för allt!

//SSO nörd

Svar: Åh tack själv, superroligt att höra sånt här, betyder såå mycket! ❤️ Kram på dig!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 18:09:16

Gud va tråkigt att du lämnar. Detta är den ända bloggen jag faktist följt och det är riktigt tråkigt att du lämnar men jag förstår dig. Jag har också skit mycket med skolan och göra och det gör att jag knapt hinner spela sso alls men att pluss behöva blogga måste ta bort ännu mer tid. Kommer välkligen att sakna dig och bloggen men jag önskar dig all lycka och jag hoppas att du har det kul i framtiden. <3 . Hoppas jag ser dig någon gång i spelet!! <3 <3 <3

// Emma <3

Svar: Ja det tycker jag också, men skönt att höra att du accepterar mitt beslut. <3 Tack så mycket, vi ses hoppas jag! :D <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 18:22:11

Tråkigt att du slutar blogga, och det tycker nog alla. Men jag accepterar ditt val att sluta blogga och jag vill bara säga att du har stor talang som bloggare. Jag har följt din blogg sedan dina första inlägg och kollat på den dagligen om det har kommit något nytt. Jag tycker att du är tidernas bästa SSO bloggare, men inget varar för evigt.
Tack för alla de här årens läsning och jag hoppas att du får en bra och lycklig framtid! <3
Mvh Anna SkyLee

Svar: Tack så sjukt mycket för de fina orden <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 18:32:53

Hejdå jag har en egen blogg tacj alicia(hanna) för du fick mig att starta en blogg så fall kan ni gå in där och kolla till den,den heter matildaseaweb.weebly.com lycka till!

2016-01-28 // 18:52:54

Åh nej, vad synd! Jag gillade verkligen din blogg :(

Men önskar dig all lycka i framtiden, du förtjänar srsly allt det bästa! <3

Svar: Tack <3 Och detsamma!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 18:57:39

Oj, jag har läst din blogg sedan min start på SSO hösten 2014 kommer verkligen sakna den. Tack för allt och lycka till i framtiden!

Svar: Tack, detsamma <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 19:01:39
Tuva

Åh vad tråkigt för oss läsare (och dig), men det är nog ett hälsosamt val. Vi låter verkligen SSO ta över våra liv, tyvärr hha. Ha det så bra! ♥

Svar: Haha ja precis, dags att utesluta något och såhär fick det bli. Tack detsamma! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 19:27:09

Synda att du kommer sluta men om du inte har tid så blir det bara stressigare och stressigare.. kommer sakna det du hjälpte mig med pandoriska sprickorna och runstenarna och ALLT<3333

Svar: Inga problem <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 19:28:14

En sak till kommer bloggen läggas ned alltså att man inte kan komma in på den och se bilderna

Svar: Nej, öppen som sagt
Alicia Starnight

2016-01-28 // 19:29:13

Först trodde jag att det var något skämt eller att du blev hackad eller något... Men nu när jag inser att det är sant, så vill jag bara att du har varit en stor förebild för många, och att vi kommer sakna dig enormt <3

Svar: Åh, kul att höra! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 19:31:14

Vilken blogg ska jag nu läsa? Kmr sakna dina blogginlägg såå mkt! <33

Svar: Kika mina länkar i menyn för lite tips! :D Och värmer att höra att du gillat de! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 19:39:39

Kommer dig älska dig så som jag älskar dig förut. Du är så sjukt begåvad jag hoppas att du kommer ihåg det. Det kommer bli lite tomt men självklart accepterar jag ditt beslut, varför inte liksom? ;) Du gör vad du vill och jag tycker du är modig som tar ett sånt beslut. Kommer alltid vilja ta en bild eller ha en pratstund med dig. Du har hjälpt mig genom mycket på sso och jag har blivit glad ner jag gått in och sett nya inlägg. Du är en utav mina förebilder. Kom alltid ihåg, skulle du vilja starta något nytt igen? Så är vi nog många som hänger på ;)❤️

Svar: Riktigt kul att höra, tack! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 19:42:59

Vila i frid AliciaStarStable.

2016-01-28 // 20:07:15

Det är jätte jätte jätte tråkigt att du ska sluta blogga..... Men jag förstår ditt beslut. Om jag skulle starta en blogg skulle jag ha kvar den i ungefär en månad och sedan lägga ner den. Jag kommer att sakna dig!! Det blev värkligen som en chock när jag läste ditt inlägg om att du skulle sluta...... Jag kommer att sakna bloggen och dig såklart!!! Hejdå!!👋🏼

Svar: Ja det tycker jag med :/ Men tack, kommer sakna er läsare med! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 20:10:02

Neeeej! Jag har läst din blogg länge och jag krm att sakna det, det är här jag får reda på nyheter och får idéer.

Kommer att sakna känslan av att längta hem för att få läsa din underbara blogg....

MVH Selma Flowerpaw...

Svar: Kommer sakna er läsare och att skriva på den lite också, tack!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 20:13:06

Kommer sakna dig och din superba blogg! <3

Svar: Tack! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 20:27:25

kommer sakna att läsa din blogg :( du har hjälpt mig med så mycket om sso <3

Svar: Kul att höra <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 20:35:12

Kommer sakna dig och din blogg, du var som en i sso och fick mig att förstå hela handlingen i hela spelet. Jag har fått hjälp av alla dina kartor och sånt. Men nu kommer det inte vara så. Men jag förstår att det är jobbigt och det är för ditt bästa, men jag kommer ändå sakna detta😭

Svar: Åh :( Men verkligen kul att höra att jag hjälpt mycket, och ni förtjänar inte en blogg som jag inte kan satsa på, därför jag lägger ner också!
Alicia Starnight

2016-01-28 // 21:16:35

Du kmr fortfarande va sån sjukt stor inspirationskälla 💜✨

Svar: Jätteroligt att höra! <3
Alicia Starnight

2016-01-28 // 22:23:13

Jag gillar din blogg jätte- mycket<3 Det kommer aldrig bli de samma:'(
-Vad heter du på instagram?
-Kan vi vara vänner på sso?
-Har du skype?

Svar: Åh tack! <3- Jag heter @aliciastarnight på Instagram :)
- Jag har tyvärr fullt på vänlistan, kan omöjligen lägga till alla som frågar :/
- Ja det har jag, men den är privat!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 05:45:52

Du har verkligen gjort ett bra jobb med bloggen. Många intressanta och upplysande inlägg. När jag började spela var det hit jag gick för att ta reda på hur saker och ting hängde ihop.
Stor kram 😊

Svar: Tack så mycket, värmer! Kram på dig <3
Alicia Starnight

2016-01-29 // 06:38:43

Åh, det kommer bli tomt utan en sån bra blogg att läsa dagligen. Men det är ditt beslut och jag önskar dig all lycka till i framtiden! Tack för alla superbra tips, du och din blogg har hjälpt mig väldigt mycket. Tack för allt och lycka till i framtiden. ♡

// Kajsa


Svar: Tack verkligen för att du läst och för alla fina kommentarer! <3 Detsamma!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 07:05:32

(Snyft) Hannah jag kommer sakna dig så mycket😪😭😢😢

2016-01-29 // 07:06:46

Kommer sakna dig och dina inlägg :c
Vi kanske syns i spelet nån gång :)

Svar: Kul att veta att de uppskattats! Och ja det får vi hoppas att vi gör! <3
Alicia Starnight

2016-01-29 // 07:44:42

Men Alicia kommer du ändå spela sso? :(

Svar: Självklart!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 08:09:10

Så sorgligt att en så stor profil och förebild som du försvinner. Haha känner mig så mesig som har tårar i ögonen här men bara så du vet: Alicia Starnight kommer aldrig försvinna för oss. Du är en underbar profil och jag fattar att folk vill ta kort med dig, det skulle jag också vilja. Hoppas det går bra i livet och att du kommer känna dig trygg med detta beslutet. Nästan så man vill be sso lägga ut ett farväl till dig! Du är och förblir bäst! <3 <3

Svar: Haha det hade jag med, rätt känslosamt det här. Men tack, betyder så mycket!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 08:49:02

Himla sorgligt att du lägger ner din blogg. Har följt många SSO bloggare som sedan slutat, bland annat Lucy Westlake. Kommer aldrig glömma denna fantastiska blogg, ingen kommer någonsin vara bättre. Har läst den sen jag började spela, och har följt dig genom min tid på SSO. Älskar dig <3

Svar: Värmer verkligen, tack! <3 Love u 2! :*
Alicia Starnight

2016-01-29 // 08:55:54

Men vafhan Alicia!😠 Aja detr ditt liv men det kommer bli så mycket svårare utan din blogg😐 Aja ha det bra så kanske vi ses någon gång i spelet igen😉 DJ minn säkert inte mig men när du ba och hälsa på i servern marchmallow clouds så träffade du mig och min kusin Andrea seastone. Du tog kort och la upp på bloggen oxå😂✋🏼💕 Aja hade 😚

Svar: Bloggen kommer vara öppen så alla hjälpinlägg kommer självklart finnas kvar, annars brukar Esme på monokerus.se vara flitig och lägga upp kartor, kika in där! :D Och ja det minns jag!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 10:02:25

Ånej vad synd! JAG ÄLSKAR DIN BLOGG!:)
Jag kommer alltid komma ihåg din blogg!

Moarainheart.blogg.se

Svar: Tack så mycket! <3
Alicia Starnight

2016-01-29 // 12:53:08

Så tråkigt att du slutar med bloggen, men alla vi förstår.

Du har varit en stor förebild för många av oss och din blogg har i princip räddad våra SSO liv, hahaha. :)

Må så gott!

Svar: Haha roligt att höra! :D Tack!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 13:47:48

å nej, så synd att du ska sluta... Har typ nyss börjat följa dig här på bloggen. :( Kommer sakna inläggen men det är ju klart, jag har ju 4 års blogginlägg att läsa ändå så... jag hoppas i alla fall att du håller bloggen öppen så att man kan läsa gamla inlägg

MVH Klaudia 💖

Svar: Självklart kommer den vara öppen, men jag lovar att inte alla inlägg är så värda att läsa ;)
Alicia Starnight

2016-01-29 // 13:57:39

Neeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Känns som om min värsta mardröm slagit in😢

Svar: Åh :/
Alicia Starnight

2016-01-29 // 14:44:32

Neeeej!!!
Vi behöver dig Allie, det är så sorgligt😭😭

2016-01-29 // 14:45:58

Nooooo!!! You can't do it :((

Svar: Aw, but this is for the best ): Everything is not always as expected
Alicia Starnight

2016-01-29 // 14:47:04

Hejdå Hanna
Jag är sååå glad att du iallafall bloggade, men det kommer bli svårt utan dig. Tack för att alla dina fans fick träffa dig!! Älskar den du är /Sara❣

Svar: Åh söta du! <3 Kram!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 14:50:22

Tack för alla år och tack för alla otfits och kartor.
Tack för tankar och ider!

Svar: Inga problem, bara roligt att det uppskattas!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 15:51:25

väldigt synd bloggen var så bra :( Men om det känns bra för dig så gör det inget det viktigaste är att du tycker det är kul inte att du ska ha press :) Kommer alltid gilla din blogg hoppas du kommer tillbaks älskar dig💕💕

Svar: Åh skönt att höra att du tycker så! Tack så mycket gulliga du <3
Alicia Starnight

2016-01-29 // 15:54:19

Så synd att du väljer att ta detta beslutet, men irl är ju som alltid viktigast.
Kommer föralltid att sakna dig <33
Tack för alla kartor, outfits, ideér och tankar!

Svar: Ja tycker jag med, men det gäller att prioritera, som du säger. Tack själv för att du läst! <3
Alicia Starnight

2016-01-29 // 16:50:50

NEEJ!!!!!Det får inte vara sant!!!! Det finns ju typ ingen bättre blogg en din!!!

Svar: Tråkigt nog är det sant, men tack! <3
Alicia Starnight

2016-01-29 // 16:58:28

Hejdå <3 ! :D

2016-01-29 // 17:42:42

Åhh, har varit läsare sen början på 2013.. Tack för alla ideér och tips du gett oss! Kommer sakna dig.. love u ♥♥

Svar: Åh vad kul att du läst så länge, tack för att du läst! <3 Kommer sakna er läsare med!
Alicia Starnight

2016-01-29 // 18:40:33

Åh vad synd:(

Svar: Ja det tycker jag med ):
Alicia Starnight

2016-01-29 // 19:16:28

Gud börja nästan gråta, kommer sakna ditt bloggande :(

men livet går förs, tack för alla tips och alla kartor <33

kram <33

Svar: Kommer sakna det med lite grann, och ja precis, tack själv för att du läst! Kram
Alicia Starnight

2016-01-29 // 20:09:04

Jag kommer sakna dig, du har vart till mycket hjälp! Men ''poesi''
så fort musen äter kyckling, så är luftmadrassen smutsig.
/Du är awesome, Esme skrev om dig men det vet du nog :D

Svar: Kul att höra! <3
Alicia Starnight

2016-01-29 // 21:34:03

Din blogg var den första och bästa bloggen jag har läst. Kommer sakna den så himla mycket 😭 Men lycka till i framtiden ❤

Svar: Vad roligt, tack! ♥
Alicia Starnight

2016-01-29 // 22:00:31

Hej Alicia! Det var tråkigt att läsa detta, men respekterar ditt beslut. Jag har följt din blogg ett bra tag, men inte kommenterat, tyvärr. Men jag älskade dina outfits, inlägg, när du skrev om dina hästar, mm. Kommer sakna denna bloggen!<3
Lycka till i framtiden!♥
/ Sam B

Svar: Hej! Ja visst är det, men skönt att du förstår! Tack så mycket för de fina kommentarerna och för att du läst! ♥All lycka, kram!
Alicia Starnight

2016-01-30 // 10:50:40

[Citat]Anledningen? Den här bloggen tar mer tid än vad jag vill och klarar av att ge den, för att fatta mig kort. Ju mer tiden går ju ju mer tid måste jag lägga på bloggen för att den ska hålla sig rullande, och det är tid jag inte har. Detta beror på tre anledningar; det faktum att jag faktiskt blir äldre och hellre spenderar tid med mina vänner och faktiskt gör saker än att sitta inne och blogga, studierna blir svårare och tar mer tid, men också att idéerna i princip är helt slut.[/Citat]
Jag kan absolut förstå din anledning, eftersom jag har samma problem bara annorlunda, men jag är hemsk ledsen, att det slutar nu och inte finns ett annat sätt för att fortsätta. Jag läste gärna din blogg och dina tankar, som är otroligt underbara. Egentligen undrar jag själv, hur några stressar sig för att skriva något. Det kan vara så enkelt: skriv bara för dig - inte för andra - och i din takt. Jag komma att sakna dig. Men du gör det rätta så! ;) Lycka till med allt och ha det så gott!

Svar: Skönt att höra att du förstår! Och det blir lite stress när så många besöker, man vill leverera hela tiden och göra alla nöjda, när den inte är för en själv längre så kan iallafall inte jag, skriva bara för mig själv.Men tack tack! ♥
Alicia Starnight

2016-01-30 // 11:25:50

De kommer bli så tomt utan dig,har följt dig länge och varje gång något nytt hände kikade jag alltid in. Du kommer vara mycket saknad, du är världens bästa massor av kramar <333

Svar: Tack söta du, verkligen! ♥
Alicia Starnight

2016-01-30 // 11:53:34

Nejnejnejnejneeeeeej, gud vad jag kommer sakna ditt bloggande. Din blogg är den enda som jag läst för det är den enda bloggen jag fastnat för. Har även läst ALLA inlägg som du gjort på hela bloggen o det är så sorgligt. Följt ditt liv på Jorvik i ca 2 år nu, o jag kommer bli lika förvånad varje gång jag kommer kika in här av en vana. Accepterar ditt val, och att du hållit igång en blogg i hela 4 år är helt jävla otroligt. Tack för denna tiden, kommer sakna dig, dina inlägg, hjälpkartor och allt.

Svar: Värmer verkligen att höra, kommer också sakna detta, men jag har bestämt mig för att minnas tiden med glädje istället! Tack för att du läst, betyder så mycket!
Alicia Starnight

2016-01-30 // 14:16:57

Hej Alicia!
Jag kommer verkligen sakna ditt fina starstable inlägg. Du har gjort så fint! Och jag kommer såklart sakna hela din bloggning.

//Siri

2016-01-30 // 15:13:30

Det kommer kännas så tomt utan dig Alli, Men kom ihåg, tvinga aldrig dig själv att blogga eller något annat, du har hållt bloggen uppe i 4 år, du behöver en paus kära du <3 Vi stöttar dig, blogga bara när du vill och orkar!

MVH //Hanna

Svar: Kommer tyvärr inte skriva mer, det blir bäst så. Men tack! <3
Alicia Starnight

2016-01-30 // 16:25:52

Tomt det kommer bli utan dig!

2016-01-30 // 17:43:10

Kommer sakna dina blogginlägg! Har nog följt dig här sen vi började prata på facebook. Tror det var typ 2012 så det är ett tag sen haha. Det har vart otroligt roligt att läsa dina inlägg! Hoppas du får en bra fortsättning, vi syns i höst! ;)

Svar: Haha åh, kul att du läst så länge! :D Tack detsamma, och ja vi hörs ju ;D
Alicia Starnight

2016-01-30 // 20:04:43
Ali D

All kärlek och respekt till dig. You go girl<3

Svar: Tack! ♥
Alicia Starnight

2016-01-30 // 21:37:31

Det är synd att du slutade, jag vet redan att det finns många som uppskattar det du gör, även jag.

Jag förstår hur du känner, det är nästan som att ha en klubb, det är svårt i början, att bygga upp klubben, man får många hinder. En dag lyckas man men en annan orkar/hinner man inte mer. Det är så synd att du slutade, men jag är glad att du har kvar bloggen, du har jättebra hjälpmedel och annat, hade inte klarat sso lika lätt som nu när du hade hjälpt mig! ♥

Svar: Skönt att du förstår! Tack!
Alicia Starnight

2016-01-30 // 22:34:10

Jag kommer sakna dig så otroligt mycket. Jag har läst din blogg i 3 år och det var tack vare dig som jag spelar Starstarble idag.
Du har verkligen tagit fram massa saker som är roligt att läsa och jag har fått en bild i huvudet om hur du är som person.
Även om du inte kommer blogga mer så tänker jag fortfarande läsa din gamla inlägg. Och det gör jag med nöje. Jag sitter och gråter för jag vill följa dig på denna här fantastiska blogg.
Ha det så bra nu så kanske vi ses på SSO.❤️

Svar: Åh söta du, tack så mycket, verkligen! ♥ Superkul att höra! Och ja, jag hoppas vi ses, bara att komma fram och prata om du ser mig!
Alicia Starnight

2016-01-31 // 08:16:06
nova

Alicia nejj jag kommer sakna dig jätte mycket.
Snälla bara ett sista inlägg

Svar: Kommer ju sluta för det, så det blir ingen skillnad även om jag så skriver ett sista, känner mig klar nu!
Alicia Starnight

2016-01-31 // 08:49:13

Bra fortsättning , Hannah ! Jag önskar dig det bästa i världen och en ljus framtid :)
Tack för allt du gjorde : p Vi kommer att sakna dig !
Ledsen för min svenska katastrofal , jag är franska!
Anais 15 år

Svar: It's not often people with another origin comments, so it's very fun to see! Thank you so much for the nice words, means a lot! ♥ I'll miss you and this blog too, but now it's also time to look forward!
Alicia Starnight

2016-01-31 // 10:58:04

Din blogg var en sak som fick mig att börja blogga från början! Jag vill inte att du slutar! Men om du inte hinner... Det är ok bara jag kommer SAKNA dig SUPERMYCKET!

Svar: Tack för att du förstår, kommer sakna er med verkligen! ♥
Alicia Starnight

2016-01-31 // 11:27:09
Josse

Nej Alli, lämna inte!

2016-01-31 // 12:35:10

tack för alla dessa år<3 kommer sakna dig här på bloggen men förstår ditt val att lägga ned bloggen <3 tack och så hoppas jag att vi ses ngn gång i spelet<3 puss och kram från rio<3

Svar: Skönt att höra! Tack, kram ♥
Alicia Starnight

2016-01-31 // 14:41:45

NEJ!!! Du har varit den bästa bloggaren ever. Kan du inte bara ta en paus? Men jag förstår dig. Hoppas att du kommer tillbaka.

Svar: Jag vill tyvärr inte ge er något hopp för något som högst troligt inte kommer hända, men tack för att du läst! ♥
Alicia Starnight

2016-01-31 // 15:19:31

Jag kommer värkligen sakna dig men hej då
😂

Svar: Kommer sakna er med, hejdå så länge!
Alicia Starnight

2016-01-31 // 15:44:26

Kommer att sakna dig Alicia! :(

Du har varit till den största hjälpen någonsin när jag spelat.

Alltid om det är något jag inte förstår så hittar man svar här!

Men men, saker och ting förändras.. men vart ska man nu liksom kolla efter spökkarta?!?!? xD <3

Love you! :D

Svar: Så roligt att höra verkligen! :D Men kolla in på monokerus.se ifall du vill ha sådan hjälp, hon kommer fortsätta med sådant!Kram
Alicia Starnight

2016-02-01 // 15:26:21
Elin

Åå fick hjärtklappning när jag såg detta, tråkigt kommer sakna dig önskar dig all lycka ❤️

Svar: Men usch då, och ja det är synd. Tack, kommer sakna er och bloggen med ♥
Alicia Starnight

2016-02-01 // 16:30:56

Åh, vad synd, din blogg har jag alltid kikat in på och jag tycker den bloggen har varit super bra! Det är synd att du slutar..

Svar: Ja det är synd, men tack så mycket! ♥
Alicia Starnight

2016-02-02 // 19:58:38

Neeeeeeeej... Älskar din blogg, men de är ditt val. Men hoppas du har de riktigt bra. Det är så himla kul att läsa de du skrivit (:

Svar: Tack du ♥
Alicia Starnight

2016-02-03 // 13:17:31

Det har varit så kul så länge det varade. =)
Men du får ha det så bra nu! (=

Stora Kramar <3

Svar: Ja precis, så ska man tänka! Tack detsamma!
Alicia Starnight

2016-02-03 // 17:03:34

Kommer bli så tomt utan dig, kollar din blogg varje dag. Önskar dig all lycka till framtiden. <3
Kram, Laila


Svar: Tack verkligen! ♥
Alicia Starnight

2016-02-05 // 23:41:09

Naaaaeeee !
Alicia ! :C
Du är min största idol... Jag vet inte hur jag ska kunna smälta det här...

A ~ Alltid bäst
L ~ Listan här kommer bli lång för du är fantastisk !
I ~ Intelligent
C ~ Citron.. För en citron som jag känner mig som nu...
I ~ Inte bra , såklart , du är ju bäst
A ~ Alltid min idol !

S ~ Slug och listig som en räv
T ~ Toppen , du är en toppenspelare i högsta klass !
A ~ Alltid den finaste !
R ~ Riktigt snäll
N ~ Neeeejjjj , sluta inteeeeee !
I ~ Idolen i mitt liv !
G ~ Grisar är söta , precis som du ( haha )
H ~ Hör hemma i bloggvärlden !
T ~ Typiskt ... sista bokstaven och man vet inte vad man ska säga ...

En sista fråga....
Skulle vi kunna bli vänner på star stable ?
Jag heter Cassandra Deernose och finns på Air Star !
Breva mig om det går... :c

KRAAAAAAAAAAMM!

Svar: Åh vad söt du är, tack, betyder så mycket! <3
Alicia Starnight

2016-02-06 // 12:54:26
Emmy

Haha åå jag kommer på mig själv med att gå in på din blogg, jag gör det som en vana <3

Svar: Haha åh :D
Alicia Starnight

2016-02-06 // 15:52:22

Asså ååh mina ögon tåras varje gång jag läser denna text

Svar: Aaw
Alicia Starnight

2016-02-06 // 17:38:39

Å vad synd, kmr bli tomt utan dig<3 Har följt din blogg länge och är min favorit och faktiskt den enda bloggen jag följde. Kmr bli svårt att hitta en ny lika bra blogg som denna:) men förstår att efter en massa års bloggande blir det tufft. Aja all kärlek till dig Alicia:)))<3

Svar: Tack verkligen!
Alicia Starnight

2016-02-06 // 22:02:00

Snälla Allie, bara en sista fråga.....
Har precis köpt SC och tänkte köpa lite hästar, är det ok om jag tar några namn som du har döpt dina hästar till eller tycker du att jag härmar dig då? Du mst inte säga ja till det om du inte vill, men jag tänkte bara som ett minne av dig. Önskar dig all lycka i Univrsum mvh Melli

Svar: Finns ju alltid kvar och spelar ju fortfarande men ja det får du väl! Tack!
Alicia Starnight

2016-02-10 // 15:15:03

Aaaaaaaarrrrgh! Fortfarande tittar jag på din blogg och vet, att det finns inget nytt. Dum vana! XD Men ... jag ska inte ändra detta och ska hålla din blogg i äran på min för nya läsare, som söker efter goda ideer ... som Mirandas ;) Tack för all din tid!

Svar: Varenda gång jag loggar in här av gammal vana så förvånas jag av att se att flera hundra läsare fortfarande tittar in. Och tack själv för din fina tanke och återigen för att du läst! <3
Alicia Starnight

2016-02-15 // 20:03:09

Åhhhhhhhh......NEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!! Jag står bara inte ut mer, du mst fortsätta blogga! Jag klarar inte mer nu......

Svar: Nej tyvärr. :/ Jag vet att du klarar dig utan ❤️
Alicia Starnight

2016-02-27 // 19:00:01

Åhh va tråkigt att höra... :( Kommer sakna att komma in och läsa här! Hoppas du får det underbart i framtiden för det förtjänar du verkligen <3

Svar: Tack verkligen <3
Alicia Starnight

2016-02-29 // 22:06:55
Emmet

Hej finaste Hannah (tog bort snusk för att va lite snäll hehe). Kollade på ett av flixiekims frågestundsavsnitt, och då började de prata om att du förlorade oskulden när du va 11 12, är så trög så fattar it ifall de skämtade? Du behöver ju it svara ifall det är privat men asså skämtade de? Kraaaam 💗

Svar: Haha nej det var ett skämt, det var absolut inte sant!
Alicia Starnight

2016-03-01 // 21:25:25
Mandy

Det är ju ditt beslut , men som gammal vana kikar man ju in här och tittar efter inlägg ;) Denna bloggen har varit sååå grymt bra!! Kommer alltid gå in här och titta på dom gamla inläggen.. Men Respekt för ditt beslut!! Förstår pressen på att vara tvungen att skriva oavbrutet . ILYSM!! <3

Svar: Tack så jättemycket, kram på dig! <3
Alicia Starnight

2016-03-02 // 10:05:16
Maria

jag som just hitta till din blogg. jag har iinte den roligaste komentaren men... Här kommer

Jagsom just hitta din blogg... Nu gråter jag av läsamhet...

Suck Suck Suck... Jag har en liten sång


Jag som hitta dig... å nu så lemnar du mig... Jag har ögon fulla av vatten... Och hittar dig aldrig... Men kommer ihåg dig... Ja de förevigt... Men gråtar edåå... Jag älskade dig... Och gör det altid...Och det eda jjag säger är FARVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄL :=( Jag är så jävla ledsen... snyft snyft snyft ...








Och nu kan jag säga en grej... Jag är pårigtigt 13 år... Men jag skulle vill ha en sån familj som gula familjen
( Sneaky Dragon ) Eller Blåa familjen ( Gloriars Arrows )... Men jag får aldrig en sån /: Och därför är jag avunsjuk ( Vet ej hur det skrivs ) Men iaf För alla andra har en sån :=( och därför är jag avonsjuk ( vet ej hur skrivs )

Hejdå Farväääääääääääääl för EVIGT ))))))))))))))))))))))))))))) : : ccccccccccc :CCCCCCCCCCCCCCCCCCCC DDDDDDDDDDDD:

2016-03-02 // 18:47:55
Stella

Hej Alli!!!
Det är så synd att du sluta blogga men jag tittar in ändå! Nu har det kommit nya engelska fullblod till spelet så jag undra bara om du köpt nån. Är jättenyfiken!!! ;) Mvh Stella

Svar: Hejsan!
Åh, gulligt att du gör det! Och nej, jag har inte köpt någon faktiskt. Tror inte de är riktigt min stil, men de är ju superfina!
Kram
Alicia Starnight

2016-03-04 // 14:46:29

Nämen oj :(
Vill bara att du ska veta hur mycket du betytt för oss :)
Det var alltid extra roligt när man såg att du gjort ett nytt inlägg!

Mvh Nati ;)

Svar: Tack, kul att höra ❤️
Alicia Starnight

2016-03-05 // 09:27:32

Neej! Du får inte sluta!! Jag älskar att läsa din blogg och du är såå fantastiskt duktig på att blogga!! Jag kommer sakna dig :(

Mvh Ines ;)

Svar: Åh vad go du är, tack ❤️
Alicia Starnight

2016-03-05 // 12:16:21
Nellie

följt dig sen du började blogga och fy fn vad tomt det kommer att bli, HAHA jag börja gråta när jag läste det , känns som om jag känt dig nu i 4 år :((((( men jag hoppas du får blogg - suget tillbaka igen! :( <33

Svar: Haha åh ): Men tack, kul att höra <3
Alicia Starnight

2016-03-07 // 19:38:39

Åh ända sedan du publicerade det här inlägget har jag bara velat att du ska komma tillbaka hit och börja blogga igen. :( Det är sorgligt för jag brukade alltid gå in på din blogg och se om du publicerat något nytt. Men nu är det slut på de. Du var och är min favvo bloggare. Synd att du slutat, men jag förstår dig. Kram! <3

Svar: Åh, gulligt sagt. Tack <3 Kram!
Alicia Starnight

2016-03-13 // 21:05:35
Anonym

ska du inte skriva om huvuduppdragen?

Svar: Jo, dvs huvudstoryn med ödesryttarna :D
Alicia Starnight

2016-03-22 // 14:22:51

Åh så synd D: Jag gillade denna sida jättemycket.. får väl hitta en ny ;(( <3

Svar: Aaw :( Kul att höra tho!
Alicia Starnight

2016-03-23 // 12:20:44
Stella

Hejhej!!! "Har du köpt häst- Stella" igen! Är åter sååå nyfiken på om du köpt nån av de nya hästarna!!! Haha❤️

Svar: Haha nope, har jag inte :D
Alicia Starnight

2016-03-23 // 14:58:39

Ohhhhh!!!! Kolla nyss din insta och har du köpt Morganhästen i Epona???!!!!!!! Den är ju sååå gullig😍😍😍 Haha!

Svar: Haha japp :)
Alicia Starnight

2016-03-28 // 13:05:33

Isåfall har jag 1000 frågor!!!!!! Vad är det för kön, personlighet, inriktning, bakgrund, din åsikt om hästen, ålder, namn och allt man skulle vilja veta om en häst!!!??? Haha

Svar: Haha pallar ej berätta det
Alicia Starnight

2016-03-29 // 11:10:28

Hej Alicia! Synd att du slutar med att blogga... din blogg var i alla fall den bästa någonsin och den fick mig att skapa en helt egen blogg, visst har jag inte hunnit så långt som du hade men jag håller på och tycker det är jätteroligt :D Tack för allt <3

Mvh: Aria Hayhill

Svar: Hej!
Åh vad roligt att höra, tack så mycket!
Och lycka till med din blogg!
Alicia Starnight

2016-04-07 // 17:49:04

Hej Allisen!!!
Vet du hur man töltar?? Köpte en isis men klickade bort töltrutan innan jag han läsa den!, det var dumt av mig. Snälla svara och berätta❤️

Svar: Gå fram i skritt och håll in shift!
Alicia Starnight

2016-04-10 // 20:04:27
Stella

Hejhej!!!
Du får säga till om jag är tjatig men har du köpt nån Welsh??? Älskade när du la upp inlägg om nya hästar så jag måste liksom veta! Jag blir liksom beroende XD

Svar: Allt sånt läggs upp på min Instagram, så kika där :)
Alicia Starnight

2016-05-04 // 20:16:01
Flisan

Jag saknar dig... Tror du att SU kommer tillbaka någon gång? Kanske om ett år.....

Svar: Inte som det ser ut tyvärr
Alicia Starnight

2016-05-06 // 21:36:17

Hej! Jag har en fråga, vill starta en blogg på blogg.se som du och undrar vilket teama du har, för dom har ju olika namn//Arnaude

Svar: Det finns inte på blogg.se :)
Alicia Starnight

2016-05-19 // 16:31:08

Hej Alicia! Jag har älskat din blogg! Läste/läser varje dag!
Du är den bästa bloggaren och det kommer bli så tomt utan dig Alicia😭❤️ Jag träffade dig på sso en gång! Det var sjukt coolt!
(Det var jag som spamma med OMG ALICIA STARNIGHT OMG.. Ja, du vet!)
Men kan du inte börja lägga upp på din youtube kanal igen? Det kommer vara så sjukt tomt utan dig Alicia❤️😭😭 Saknar sig redan❤️❣😭

Svar: Åh tack så mycket du, betyder mycket! <3 Men nej tyvärr, är inte särskilt intresserad av Youtube
Alicia Starnight

2016-05-20 // 19:36:01

Hej Alicia, har tyckt det varit jätte kul att gå in å läsa här. Jag har alltid beundrat dej, hur duktig du är på starstable å hur duktig du är på att blogga. Tyckte de värkade så kul att blogga så att jag oxå försökte börja. Det är jätte kul, men det tar sån tid (förstår dig helt). Så jag la oxå ner min blogg, den tog för mycket tid. Men tack för att du gav mig massa insperation till både bloggandet å spelet. <3 .Har tagit en paus från starstable då jag innan spelade VARJE dag, det blev för mycket men nu när jag har börjat igen å gör det bara för skoj skull är det mycket roligare. Iallfall tack för allt, "THE QUEEN OF SSO" ly <3 <3

Svar: Åh tack så mycket, och kul att höra att jag inspirerat dig, verkligen! :D
Alicia Starnight

2016-07-07 // 12:03:08

Din blogg var en bland de bästa och jag är glad att jag fått lära känna dig genom den<3 Tack för din blogg och medverkan till ett roligare spel<3

Svar: Åh tack så jättemycket, blir så glad <3
Alicia Starnight

2016-08-09 // 08:39:55

Har aldrig riktigt läst din blogg särskilt mycket, bara lite ibland, men fast att jag ser detta långt efter att du har slutat med bloggen blir jag ledsen när jag ser det. Kan inte riktigt beskriva det eftersom jag aldrig varit en "riktig" läsare, men i framtiden kommer jag i alla fall fortsätta läsa dom inlägg som du har skrivit innan som inte jag har sett. <3

2016-09-24 // 12:42:07

Hej! Alacia, du bloggar inte mycket längre varför?

Svar: Hej Kettlyn. Jag rekommenderar dig att lära dig läsa innan du går in på en blogg. PUSS OCH KRAM
Alicia Starnight

2016-12-03 // 15:34:58

Oj, så synd... Och ja jag vet att du skrev detta för typ jättelänge sen men gud vad synd... Kan du inte bara skriva ibland...?
;(

2016-12-22 // 19:48:33

Hej, jag tycker du har en jätte fin blogg, hur gjorde du bakgrunden? Jag vet att du inte bloggar längre men hoppas att du ser kommentaren ❤️

2017-04-16 // 18:26:49

Synd :(( älskar verkligen allt du skrivit och jag hoppas iallafall att du någon gång i framtiden vill skriva mer i en blogg♥

2017-04-24 // 15:44:09
Anonym

Så hilma synd men förstår dig

ÄLSKAR DIN BLOGG <3

2017-07-20 // 10:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback