Veckans uppdatering: Mandy!

I veckans uppdatering kom det förutom en sprillans nya launcher att spela via, nya kläder samt ett uppdrag i Moorland. I uppdraget får man träffa en ny tjej i Moorlandstallet vid namn Mandy - en främmande person med kanske lite för många frågor. För att göra uppdraget måste man låst upp Bobcats elittävling.
 
När jag kom till Moorland fick jag av Loretta höra att en helt ny tjej var på besök här i Moorlandstallet. Hon bad mig även kolla upp om hon var en Bobcat eller inte, så jag frågade runt de andra tjejerna i Bobcats innan jag började prata med henne...
 
 
 
När jag började prata med henne började hon direkt försvara sig, men efter jag hjälp henne plocka upp hennes tappade saker bad hon att vi skulle börja om från början. Efter att hon frågat mig om Alicia var ett riktigt namn så fick jag höra att hon hette Mandy och var på sitt första besök här i Moorlandstallet. Jag började hjälpa henne och förbereda inför ridturen jag skulle ta henne på, men tydligen hade hon glömt all utrustning hemma. Men man märkte ganska snabbt att hon inte var så hästvan som hon påstått. 
 
 
 
 
Efter ridturen hade Mandy lite bråttom så hon skulle inte hinna sadla av hästen, men jag snackade en snabbis med en nyfiken Loretta men när jag gick för att ta hand om hästen och efter det hämta hennes väska såg jag något underligt...
 
 
 
Mandy rotade i väskan och sprang sedan iväg... Men hon lämnade en lapp efter sig med massor av information av Bobcats-tjejerna. Men med hjälp av resten av lapparna hon tappade när hon skyndade sig iväg kunde vi återfinna henne och ta reda på vad hon egentligen höll på med.
 
 
 
Vi fick veta att hon var ensambarn och alltid önskat sig ett syskon! När hon några månader tidigare fick veta att hon hade ett halvsyskon förändrades allt, hon blev jätteglad men till hennes besvikelse ville hennes föräldrar inte prata om det. Med den lilla information hon hade begav hon sig till Moorland för att själv ta reda på vem som var hennes halvsyster. 
 
 
Jag bestämde mig för att hjälpa henne och efter några frågor kom vi fram till att Julie, tjejen som tvingat oss göra stallsysslor i månader - är hennes halvsyster. Hon bestämde sig för att berätta det för henne, men hon kom tillbaka snyftande då Julie tydligen inte trott på henne och alldeles stelt sagt att hon ljög. Hon bestämde sig snabbt för att åka hem till då hon verkligen var inte kunde föreställa sig att det skulle sluta sådär. Hon ville därifrån så snabbt som möjligt, men hon bestämde sig för att åtminstone ge Julie presenten hon köpt. 
 
 
När jag pratade med Julie fick jag också höra allt från hennes perspektiv, hon var bara chockad och tyckte det lät galet. Hon hade tänkt prata mer med Mandy senare, men hon hade precis lämnat stallet. Hon bad mig rida och stoppa henne, och åtminstone hälsa tack och förlåt. 
 
 
När jag kom fram berättade jag vad Julie sagt och insåg att hon kanske överreagerat. Hon kunde dock inte stanna men bestämde sig för att hälsa på snart och lämnade mig några kontaktuppgifter att ge Julie, så det slutade ju gott iallafall! 

Jag tyckte uppdragen var ganska roliga! Jag gillar uppdrag med bra historia och där det faktiskt händer någonting. Att svara på frågor om vad man vet, köra små tävlingar och göra annat än att bara ta uppdraget och sedan lämna in det känns väldigt realistiskt. Man känner sig mer delaktig, vilket är ett stort plus!
 
Och de nya kläderna som kom i veckan kan ni se här nedanför. Jag hittade inget särskilt som jag tyckte om, men den röda färgen på vissa kläder var riktigt snygg. Jackan var iallafall helt okej! Och glöm förresten inte att man får dubbla Star Coins på alla köp fram till onsdag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback