Nya launchern

Eftersom launchern är det enda sättet man kan spela på antar jag att ingen missat att de i onsdags gav den nya funktioner och ett sprillans nytt utséende. Psst, första gången man loggar in med den får man också 200 SC!
 
 
Jag tycker om den nya launchern jättemycket! Den innehåller många smarta funktioner som jag saknat och den är så bra mycket finare än tidigare. Nu när det enda sättet att spela är med via launchern var det bra att den fick sig ett litet lyft. Men vad var nytt då? Jo...
  • Launchern kommer ihåg ens email man senast använde. En klar förbättring, och jag kan förstå att de valde att göra så man inte kunde spara alla kontouppgifter. Många yngre spelar och många har inte en egen dator vilket kan leda till att fler oväntade saker händer på deras konton.
  • Den har länkar till alla Star Stables sociala medier.
  • Man kan lättare välja språk då det syns tydligare, både efter och före man loggat in. 
  • Direkt genom launchern kan man ta sig till sitt konto på spelets hemsida, och därmed köpa Star Coins, Star Rider med mera.
  • Man kan se de senaste nyheterna direkt i launchern, men för att läsa allt måste man gå in på hemsidan.
  • Launchern länkar till bildgalleri och videoklipp från spelet.
Jättebra tycker jag! Nu är den mer praktisk men framför allt mycket snyggare! Men om jag hade önskat en ytterligare förbättring hade det varit mindre länkar, eller ja länkarna hade kunnat få stanna kvar. Men det hade varit roligt att kunna se videoklipp och bilder direkt i launchern, nå mitt konto sidan och läsa hela nyheter.
 
 
Så vad tycker ni? :D


Jag och min bästis Julia Mightystone fick inte 200sc?! Jag har den nya på mac (som uppdaterades automatiskt) och min på pc!

Svar: Mejla supporten!
Alicia Starnight

2015-10-16 // 16:24:00

Den kommer inte ihåg min email :(

Svar: Konstigt
Alicia Starnight

2015-10-16 // 16:50:36

jag fick bara 100 SC!

Svar: Konstigt, mejla supporten!
Alicia Starnight

2015-10-16 // 17:17:38

Jag tycker också den var jätte bra. Men på mornar och kvällar så kan jag inte logga in:(Det kommer typ upp ett fönster där det står att jag ska kolla mitt internet och försöka igen men det går inte. Jag har mejlat supporten.

Svar: Skumt!
Alicia Starnight

2015-10-16 // 17:31:15

Jag fick bara 100 sc :( har jag gjort något fel då?

Svar: Mejla support
Alicia Starnight

2015-10-16 // 18:01:17

Molly jag fick också bara !== SC:(

2015-10-16 // 18:25:56

100 SC

2015-10-16 // 18:59:40
myra

jag fich 200!!

Svar: Same
Alicia Starnight

2015-10-16 // 19:42:51

Om man har skrivit in sin mail och vill backa med piltangenterna så hoppar den två steg, som den gamla launchern. Och den sparar endast en mail, vilket jag tycker är jobbigt då jag har ett vanligt konto, ett extra, och hjälper min kompis lite på hennes (med tillåtelse, ofc!). Jag är den enda i familjen som inte har egen dator och spelar sso xD De kunde göra så att man ska aktivera "spara email på denna enhet" via mailen som kontot ligger på :)
Men jag gillar den nya launchern, den är mycket bättre än den gamla! :D Och finare!

Svar: Jo håller med lite!
Alicia Starnight

2015-10-17 // 09:12:24
Diana

Gillar den nya, men skulle gärna vilja läsa hela nyheterna därifrån. Men men, man kan ju inte få allt. Det vi har fått hittills är ju ett stort steg.

2015-10-17 // 09:26:45

Min email sparas inte men jag skulle vela att den gjorde det. Har ni någon aning hur man gör så att den sparar.

2015-10-17 // 12:09:04

fick också 200 sc blir en fjording behöver bara välja vilken färg :/

2015-10-17 // 12:10:07

För mig så hoppar den inte två steg vilket jag älskar!

2015-10-17 // 12:16:20

Tycker den borde kunna spara minst 3 mail adresser för jag har ett konto på varje server så det är det ända dåliga jag hittat än så länge

2015-10-17 // 16:14:59

Och hoppas att denna launchern gör så att jag kan spela på min egen dator har nämligen haft problem på min dator så har behövt spela på en annan som är likadan fast från ett annat märke och den andra datorn har aldrig krånglar med sso men denna krånglar

2015-10-17 // 16:18:01
Nami

Den är bra. Men inte jättebra ;3

Bara för mig som det sparar email, men när jag byter språk så försvinner det. Rätt jobbigt.

2015-10-18 // 12:09:03
Sofia

jag får inte mina 200 sc och star stable svarar inte på mitt email, vad ska jag göra?

Svar: Inget mer än att maila igen och vänta
Alicia Starnight

2015-10-29 // 19:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback