De nya Shirehästarna

I onsdags kom en av de mest efterlängrade hästraserna äntligen till spelet, nämligen världens största hästras - Shirehästen. De går att hitta i Fort Pinta och i det nya stallet på Paddockön, alla för 949 Star Coins och är därmed den näst dyraste hästen i hela spelet. 
 
Storleken tycker jag blev perfekt, inte för stor och inte för liten och man ser verkligen ut som en mygga på hästen - precis som jag tänkt mig. De fick också till formen väldigt bra, särskilt huvudet blev väldigt fint! Det var också bra att de inte blev lika grova i kroppen som vanliga arbetshästar, då Shirehästarna trots att de är kallblodiga arbetshästar brukar vara lite nättare. Har inget mer att säga om just hästarna förutom att jag tycker de lyckades riktigt bra!
 
Något som var lite synd var dock att man nästan sitter i sadeln, hästen är så pass bred att man vissa gånger åker in i hästen. Tyglarna åker också in i halsen på häststackarn. Detta är inte hela världen, men definitivt något de borde tänka på när de gör lite större hästar. Jag hade också önskat att de zoomat ut kameran lite när man sitter på dessa stora hästar, de täcker nämligen nästan hela skärmen vilket kan vara lite smått irriterande för min del.
 
 Denna Shire finns i Fort Pinta och är mörkbrun med bläs och fyra vita strumpor. Lite traditionell sådär, med en vanlig färg i riktig fin nyans. 
 
Denna svarta Shirehästen med strimbläs och vita strumpor finns på Paddockön. Tycker valet av svart nyans är jättefin, gillar den lite mattare som inte pekar åt den blå färgtonen och inte glänser så mycket!
 
 
 Fuxen finns också på Paddockön, lite annorlunda färg vilket gör den riktigt charmig. Det enda som jag tänkte på är angående detta tecknet i ansiktet. Det ser lite skumt ut när man inte har manen som täcker över, exempelvis när man knoppat den. Lite fyrkantigt och onaturligt helt enkelt.
 
 
Shirehästarna kan ha alla olika slags manar plus sin egna. Själv tycker jag den är finast i sin naturliga, knoppar och den korta. Det passar bäst enligt mig!
 
Jag lånade även min systers konto för att ta lite bilder då hon köpt en Shirehäst. Själv har jag inte bestämt mig om jag ännu ska ha en, men jag måste säga att de är riktigt mysiga att rida. Lite större sådär, klampar på så fint!
 
 
 
 
 
 Det som hindrar mig just nu är att jag inte är så mycket för dessa lite större hästar, färgerna är jättefina men jag tycker man ser så liten ut på dem. Det ser lite onaturligt ut då man egentligen inte brukar rida på just denna ras i verkligheten. Det har alltså inget med formen eller själva hästen att göra, utan min egen smak. Jag är mer för nättare, mindre hästar. Men vi får se, jag kanske ändrar mig!
 
Video gjord av Laila Mountainstone som jag hittade på YouTube!


myra

jag kanske är den ända, men jag hittar aldrig en sadel som sitter så bra på dem...för tillfället rider jag mäts barbacka!

2015-10-09 // 06:51:41

Är inte Frieserhästarna och Tinkerhästarna dyrare? :o

Svar: Har ingen koll på alla tinkers
Alicia Starnight

2015-10-09 // 08:15:40

Vill du inte ha en JÄTTE i ditt stall. Du kanske får lite ordning på dina busiga unghästar oxå ;D

Svar: Haha ja
Alicia Starnight

2015-10-09 // 08:18:12

Frieser, Andalusier, tinker (kanske frisisksporthäst) kostar 990sc

Svar: Noll koll här
Alicia Starnight

2015-10-09 // 09:12:23

Saga Andalusiern och sporthästarnakostar 690-990 :)

2015-10-09 // 14:55:21

Är den lika snabb som quarter/ fjording (även om de egentligen inte skall vara snabba) eller är de lika snabba som en starthäst?

Svar: Äger själv ingen så har inte så bra koll
Alicia Starnight

2015-10-09 // 17:01:38

Gud sååå söt!!! Den svarta var också min favorit!!! Hur kan man filma förresten??? (P.S) Din blogg äger!!!

Svar: Tack du! :D ladda ner fraps :)
Alicia Starnight

2015-10-09 // 17:17:02
Nicole

Jag har köpt den och är helt förälskad i den :3 ♥

2015-10-09 // 17:27:54

Det känns som att de är snabbare, har varit väldigt nära att slå de flesta av mina rekord med en level 11 shire

Svar: Men åh, ingen klump som tävlingshäst tack
Alicia Starnight

2015-10-09 // 18:36:44
myra

de är snabba!! men inte min typ av tävlingshäst...

2015-10-10 // 20:16:56

Egentligen har en svarta Shire-hästen en oregelbunden bläs tror jag xD

2015-10-10 // 23:41:29

Hej, skulle det inte komma en till ny hästras nu under hösten? Skulle du inte kunna göra ett inlägg med lite gissningar och funderingar kring vilken ras det skulle kunna vara!?<3 Nyfiken!<3

Svar: Jag tror på islandshäst :)
Alicia Starnight

2015-10-11 // 14:45:20
Elsa K

De är dock inte de näst dyraste, det finns tex. tinkerhästar o andaluiser som är dyrare, men men

Svar: Näst dyraste rasen i helhet
Alicia Starnight

2015-10-16 // 06:30:07
Nova K

Hej Alicia!
jag vill så gärna ha den shiren i fort pinta men jag har inte råd en jag måste vänta i 9 eller 10 veckor. din blogg och du är Fantastiskt bäst <3

Svar: Åh tack :D
Alicia Starnight

2015-12-13 // 08:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback