Årets Halloweenuppdatering!

Nu lider oktober ännu en gång mot sitt slut vilket betyder... DAGS FÖR HALLOWEEN! :D Årets läskigaste högtid drar igång vilket betyder en hel del firande på Jorvik. Vilsna spöken, kusliga uppdrag och massor av skrämmande utklädnader och framför allt ett hav av dekorationer.
 
 
  
 
Precis som alla tidigare år går det att byta till halloweeninspirerade smink under denna tid. Just i år kom inga nya utan det är samma som förra året; ett skelettsmink, ett vampyrsmink, ett häxsmink (Pi's tidigare gröna ansikte) och ett fe-smink. De finns i dem flesta salongerna för 25 Star Coins.
 
  
 
Halloweenaffärer har dykt upp lite var stans vid alla stall och byar på Jorvik. I år går det att köpa två kompletta outfits, en fe-outfit och en häxoutfit. Förutom det går det att köpa lite spindelutrustning, skelettkläder med mera.
 
 
 
 
 
Det finns också en butik för masker, de man kan köpa just nu föreställer djur, några karaktärer och olika halloweensymboler, så som pumpor. Den nedanför är min allra favorit, den föreställer Mörkerryttaren Malumi men går dock inte att få tag på längre.
 
 
 
 
Förutom det kan man ju fånga äpplen i hinkarna som är placerade vid alla stall (förutom Vingården). Ur de kan man få fika, mat till hästen och hästutrustning. En gång om dagen, olika hink varje dag gömmer sig en del hästutrustning så det får man inte glömma ta!
 
 
Vid denna tid på året befinner sig också en massor av vilsna spöken på Jorvik. De behöver hitta hem och om man hjälper de får man en belöning. Om du vill veta var man kan hitta alla 29 spöken samt belöningarna, KLICKA HÄR!
 
 Ifall ni behöver en video också så har min vän Esme gjort denna smidiga film som kan hjälpa!
 
Man får ju heller inte glömma detta roliga lopp! Eve håller årligen en pumpajakt i slottskällaren där man ska samla ett x-antal pumpor så fort man kan och samtidigt undvika spökena som flyger omkring.
 
 
 
 
Tröjan fick man dock förra året genom en kod.
 
Här ovan kan ni se belöningarna jag hittills fått från spökena! Årets halloweenoutfit till ryttaren har vi också fått till ryttaren, men den väljer jag att visa när jag fått all utrustning (från äppelhinkarna) som hör till. Uppdragen  kommer ni få höra om imorgon också!
 
Spiderpig som besöker Jorvik varje halloween!
 
 


Anonym

Vart är spiderpig i år? :)

Svar: Ridhuset! :D
Alicia Starnight

2015-10-30 // 20:41:06

Har aldrig lagt märke till någon spiderpig? :o

2015-10-30 // 21:18:31

Alla de som sa att de har fått skelettmasken i ett spöke ljög, man fick den i äppelhinken idag.

Svar: Bara 29 spöken då alltså, tack :D Fattar dock inte vad som är så roligt med att luras
Alicia Starnight

2015-10-31 // 11:02:57

vart finns dagens typ utrustning?

Svar: GåD
Alicia Starnight

2015-10-31 // 11:37:55

Hej Alicia!
Jag tycker om dig jätte mycket och vill träffas på Star Starstable. Vill du det också? Jag vill få din autograf, för att du är duktig det du håller på med.

//Siri Highcamp

Svar: Hejsan!Jag möter inte upp folk, men om man råkar träffas så stannar jag gärna och pratar och ger autograf. :) Och tack så mycket! <3
Alicia Starnight

2015-10-31 // 12:45:55

vad fick man i gåd för jag fick inget där?
tack för att du finns hade nt klarat mig annars

Svar: En mask!
Alicia Starnight

2015-10-31 // 14:14:22

För mig kostar Allt smink bara 10 SC? o.o

Svar: o.o Jag kollade i Jarlaheim
Alicia Starnight

2015-10-31 // 16:35:05

Hejhej, måste man ha gjort något speciellt uppdrag för att hjälpa spökerna hem? Jag är i level 16, jag har sett mycket spöken runt i jorvik men det händer inte något när jag trycker på dom. Tacksam för svar! <3

Svar: Slutför uppdraget hos Mrs. Holdsworth i Moorland!
Alicia Starnight

2015-11-01 // 09:05:08

Hej! Du vet möjligtvis inte vart man får dagens utrustning (Söndag) ?

Svar: Ingenstans :o
Alicia Starnight

2015-11-01 // 11:31:03

Hej, jag undrar bara var man kan hitta alla äppelfiskarhinckar tävlingar? Jag har bara hittat 7, men det känns som jag har glömt någon?

Svar: Finns vid alla stall förutom VG
Alicia Starnight

2015-11-02 // 22:54:08

Hej, vart får man den röda masken, den som ser typ ut som en huva?

Svar: Går inte att få tag på längre
Alicia Starnight

2015-11-03 // 20:17:41
Anonym

Hej vilken server är du på och var finns spöket i den heliga stenringen?

Svar: 1. Air Star2. Vid grinden
Alicia Starnight

2015-11-04 // 17:49:10
Anonym

vart är dagens utrustning? (onsdag)

Svar: Ml :)
Alicia Starnight

2015-11-04 // 17:54:27

Halloweensminket kostade 10 sc för mig :o

2015-11-05 // 06:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback