Vägen in i Epona

För ungefär en vecka sedan slog äntligen grindarna upp för ett helt nytt område beläget i södra delen av Skördebygden - Epona. Men först och främst väntade en uppdragsserie som skulle leda mig in i området. För att få tillgång till detta uppdrag måste man vara i minst level 16, Star Rider och ha gjort uppdragen då du hjälper turisterna med deras sommarhus, ger Herman GED-rapporterna från Ms Drake, och hjälper Nic Stoneground att utforska Den Gömda Dinosauriens Dal.
 
Det första som hände var att jag fick ett sms av Herman. I smset fick jag veta att spännande saker hade hänt och att jag behövde prata med honom på en gång. Att man fick använda sin telefon för en gång skull tycker jag var både roligt och smart. Hur vet man annars vilka som vill prata med en om man inte råkar springa förbi?
 
 
Väl där, berättade han om rapporten som jag gav till honom istället för att posta till GED's ledning. Han hade läst den, och förstod tydligen inte särskilt mycket. Man förstod att GED planerade något fruktansvärt, men alla vaga formuleringar skulle lätt kunna bortförklaras i rätten.

Men han skickade vidare rapporten till vänner på Jorvik, och hade precis fått svar från den personen han hoppats skulle höra av sig. Mrs X, ledaren för den hemliga organisationen CHILL, som gör allt för att stoppa GED, skrev att rapporten bekräftat hennes misstankar om vad GED ville göra i Skördebygden. Efter att hon berättat mer var hon tydligen säker på att de tillsammans skulle kunna stoppa GED en gång för alla. De bestämde att de skulle träffas ansikte mot ansikte på en topphemlig mötesplats belägen i Epona. Var mötesplatsen var fick jag inte veta, men fram tills att vi närmat oss skulle vi resa tillsammans.
 
Medan vi pratade fick jag också fixa te till oss, en mysig detalj tycker jag!
 
 
 
 
Den enda möjliga vägen in var en hemlig stig som leder över Grådaggsbergen. Inte många visste om den, men den hade använts av soldater, smugglare och flyktingar genom historien. Familjerna Goldspur och Jarlasson är de som vaktar stigens hemligheter, så jag begav mig dit för att få hjälp.
 
Första stoppet var hos Dorith, familjen Jarlasson är nämligen de som har kunskapen om fällorna på den hemliga stigen. Det står skrivet i Jarlassonchiffret och finns numera i rådhusets källare där det tas om hand av utbildade forskare och experter. Efter att ha signerat 100 dokument och frågat runt efter medborgarnas åsikter om styret åt lata Jack, (som precis som vanligt hellre spelar tv-spel) släppte han in mig i källaren och jag fick låna en kopia av chiffret. 
 
 
Något jag tyckte var roligt är att pennan jag använde för att signera papprena gav ifrån sig ett pruttljud, Jack är ju så skämtsam av sig och det är alltid roligt med lite mer detaljer, och särskilt sånt här som gör karaktärerna mer personliga. 
 
 
Väl tillbaka hos Dorith, var jag tvungen att knäcka koden som skulle göra det möjligt för oss att läsa dokumentet. Ännu en gång kände man sig mer delaktig, då man fick upp ett par svarsalternativ och faktiskt hjälpte Dorith på riktigt.
 
 
När vi löst chiffret begav jag mig till Jack Goldspur som har kunskapen om den hemliga stigens början. Förut stod den lite halvt osäkert på en pappersbit, men med hjälp av en druid hade de konstruerat en magisk kompass som skulle leda oss till stigen. Men kompassen hade tvillingarna nyligen tappat bort, så efter att ha mutat de med godis (som jag i hemlighet doppat i krutpeppar, hehe) fick jag tag på kompassen i högst upp i en silo.
 
Sen var det dags, genom ett par magiska fraser skulle kompassen leda oss till olika stenar som i sin tur skulle leda oss till ännu en, tills vi kom fram till målet. En rolig detalj tycker jag, förutom att jag behövde göra om alla uppdrag femtioelva gånger på grund av alla nätverksfel som skedde under onsdagen.
 
 
 
Jippie, stigen hittad! Sen var det bara att hämta Herman som väntade i sitt hus i Jorvikstallet. 
 
 
Vi tog steget upp på den hemliga stigen och fortsatte vår resa klättrande upp i bergen. Stigen tycker jag var ett riktigt roligt äventyr, särskilt fällorna trappade upp spänningen!
 
 
 
 
Men väl framme på stigens slut fick vi lite problem. GED hade byggt upp sin verksamhet på berget nedanför Gamla Hillcrest och en vakt hade fått syn på oss. Endast en kunde ta sig därifrån så jag fick göra en spännande flykt från GED med vakterna hack i häl.
 
 
 
 
När jag tagit mig ner för berget hamnade jag på Stormgården. Jag mötte Tatiana mitt i all stress, men lite lugnande blev det ju när jag fick höra att vakterna inte vågade sig ner på deras marker. Jag pratade också med Hermans vän Harald Stormheart, han hänvisade mig till Månskäreby och Pamela Moonriver, som säkert kunde hjälpa mig att hitta Mrs X.
 
 
 
Men innan det riktiga äventyret börjar fick jag uppdraget att låsa upp alla grindar till både södra Epona och Skördebygden. Koderna var efter hur många ben särskilda djur hade, så man fick tänka själv samt skriva in koden, vilket förbättrar spelkänslan väldigt mycket, stort plus!
 
 
Ni kommer få höra mer om mina äventyr senare. Just detta uppdrag måste jag säga var riktigt roligt och grymt gjort. Man kände sig delaktig, bra historia och att Herman blev kvar på GED blev en bra twist. Mycket roligare och mer spännande än om man bara fått tag på en nyckel till att låsa upp grindarna!
 


åh,är bara i level 7...

2015-11-28 // 18:03:21
LEILA

Någon stjärnkarta för Epona på G? har hittat de flesta men det skulle ändå vara till hjälp!

Svar: Japp!
Alicia Starnight

2015-11-28 // 20:54:27

Åh, vilket bra inlägg, he he! Inlägget var roligt att läsa på. Även om jag redan har gjort uppdragen var det faktiskt roligt att läsa. Haha :D Du får verkligen aldrig sluta blogga, för du och din blogg är en av sakerna som gör mina dagar <3 :D

// Cyn!

Svar: Åhå tack så jättemycket! ❤️ Blir så glad!
Alicia Starnight

2015-11-29 // 08:16:28
Anonym

:) Hur får du så fina bilder? De är liksom så skarpa kontraster och så fian bilder!! Trycker du bara på Prnt Scrn, eller hur gör du? <3

Svar: Tack! :D Med just dessa gjorde jag inget särskilt, men jag fotar med programmet fraps och sparar bilderna i png.
Alicia Starnight

2015-11-29 // 10:13:11
Oops

Oj det var inte meningen att vara anonym x) Jag skulle heta "Meja" där uppe ;)

2015-11-29 // 10:14:24

Älskar din blogg jättemycket
Kan du lägga upp en bild på hur långt du har kvar till lvl 19?

Svar: Tack så mycket, hälften har jag kvar!
Alicia Starnight

2015-11-29 // 19:23:25

Asså jag har svårt med att hitta den tredje stenen. Kan du göra en beskrivning vart den ligger?

2016-12-12 // 21:26:09
iphone

Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon every day.
It will always be helpful to read through content from other writers and use something from their web sites.

2021-11-30 // 03:51:00
Sheryl

Bao Cao Su Đôn Dên Ngón Tay có khá nhiều loại và chất lượng cũng
không giống nhau.

2022-10-03 // 02:55:41

Guess the exchange rate, bitcoin and get money. Start with $10 and you
can earn up to $1000 in a day, see how Here

2022-11-26 // 14:42:52

Emily_Wright80 [url=https://www.transfur.com/Users/emily_wright80]Click here>>>[/url]

2023-05-09 // 20:35:19

From blocked manholes to leaking dishwashers, our team is equipped to handle a wide range of plumbing issues efficiently. [url=https://www.bbuzzart.com/profile/407511] Corgi plumbers...[/url]

2023-06-03 // 03:17:33

Howdy my name is Matthew D'Agati.
Solar power is now probably the most promising and sought-after types of clean, renewable energy in the past few years. This will be due to its numerous benefits, including cost benefits, energy savings, and also the positive impact this has regarding the environment. In this article, we will discuss the advantages of choosing solar power in homes and businesses, the technology behind it, and just how it may be implemented to optimize its benefits.

One of the main advantages of choosing solar technology in homes may be the cost savings it provides. Solar panel systems can handle generating electricity for your house, reducing or eliminating the necessity for traditional sourced elements of energy. This may lead to significant savings on your own monthly energy bill, especially in areas with a high energy costs. In addition, the price of solar panel systems and associated equipment has decreased significantly over time, which makes it less expensive for homeowners to purchase this technology.

Another good thing about using solar power in homes is the increased value it can provide towards the property. Homes which have solar energy panels installed are often valued more than homes that don't, as they offer an energy-efficient and environmentally friendly substitute for traditional energy sources. This increased value may be a substantial benefit for homeowners that are looking to sell their house as time goes by.

For businesses, some great benefits of using solar power are wide ranging. One of many primary benefits is cost benefits, as businesses can significantly reduce their energy costs by adopting solar energy. In addition, there are numerous government incentives and tax credits accessible to companies that adopt solar power, which makes it a lot more affordable and cost-effective. Furthermore, companies that adopt solar technology can benefit from increased profitability and competitiveness, because they are viewed as environmentally conscious and energy-efficient.

The technology behind solar technology is not at all hard, yet highly effective. Solar energy panels are made of photovoltaic (PV) cells, which convert sunlight into electricity. This electricity are able to be kept in batteries or fed directly into the electrical grid, according to the specific system design. So that you can maximize the advantages of solar technology, you will need to design a custom system that is tailored to your unique energy needs and requirements. This can make sure that you have the best components set up, such as the appropriate amount of solar power panels in addition to right variety of batteries, to maximize your time efficiency and value savings.

One of several important aspects in designing a custom solar power system is knowing the various kinds of solar power panels and their performance characteristics. There are 2 main kinds of solar power panels &#8211; monocrystalline and polycrystalline &#8211; each featuring its own benefits and drawbacks. Monocrystalline solar energy panels are produced from a single, high-quality crystal, helping to make them more effective and sturdy. However, they are higher priced than polycrystalline panels, that are produced from multiple, lower-quality crystals.

As well as solar energy panels, a custom solar technology system will even include a battery system to store excess energy, in addition to an inverter to convert the stored energy into usable electricity. It's important to choose a battery system this is certainly capable of storing the quantity of energy you want for the specific energy needs and requirements. This can ensure that you have a dependable supply of power in the case of power outages or any other disruptions to your energy supply.

Another advantage of using solar technology is the positive impact this has regarding the environment. Solar power is a clear and renewable energy source, producing no emissions or pollutants. This will make it an ideal substitute for traditional sourced elements o

2023-07-03 // 22:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback