"Vildhästbuggen"

Det som folk kallar "vildhästbuggen" är baserat på något som jag hittade för flera år sedan. Man tar bort speciella filer i Star Stable mappen, för att de temporärt ska försvinna ur spelet. När man gör det så kallade vildhäst, tar man bort filer som tar bort ryttaren, så det för en själv ser ut som att hästen springer fritt. 
 
Eftersom det egentligen inte är räknat som en bugg, utan att man endast utsätter sitt eget spel för en risk så har de aldrig egentligen brytt sig om att man har gjort det, och bara sagt lite smått att det är bra att avstå. 
 
 
På bilden ovan ser ni två olika personer som frågat samma sak, om vildhästbuggen strider mot deras användarvillkor. Men samma fråga, har fått två helt olika svar. Ni ser vad som står på bilderna, men för att fatta mig kort så är detta svaren;
 
"Eftersom det inte är en bugg i den rätta bemärkelsen, så bryter den inte mot våra användarvillkor, men vi avråder er starkt från att göra det."
 
"Alla sorters buggar eller fusk är mot Star Stables regler, så avstå från att göra dessa saker".
 
Man märker att det första svaret är skrivet av någon som vet lite mer, det andra svaret kan helt enkelt vara någon som inte visste vad vildhästbuggen var, och bara dömde den efter namnet. Jag håller mig till det första svaret, att det inte strider mot användarvillkoren har jag alltid hört att det varit, eftersom jag var den första som märkte att det var möjligt i SSO. Jag tycker att de ska gå ut tydligt med detta, dessa två olika svar förvirrar spelare. Jag vill att de tydligt berättar, om detta strider mot användarvillkoren eller ej, samt riskerna med detta.
 
Jag svarar inte på några kommentarer om hur man gör detta, finns mycket info på google nu efter alla år. Men annars får ni gärna berätta vad ni tror, eller har hört och vad ni tycker om detta.
 
 
 
 


Jag tycker att de bör hålla sig till en sanning, ja, men i övrigt bryr jag mig inte så mycket. Jag tycker att det är onödigt att göra vildhästbuggen, och således bryr jag mig inte ifall folk blir bannade för den eller inte.

Svar: Nej, men personerna lär väl bry sig, om de inte vet att man inte fick göra så när det var så himla otydligt? That's the point
Alicia Starnight

2015-05-03 // 16:48:40

Jag tror också mest på det första svaret. Jag menar sso vet vel ialla fall att folk har gjort det? Om man inte fick skulle dom försöka ta bort buggen

Svar: Ja den går att fixa på ett vis
Alicia Starnight

2015-05-03 // 19:28:44

Man gör den bara typ när man gör serier i sso. Har kanske bara använt ''buggen'' 5-7 gånger så jag bryr mig typ inte om den! xD

Svar: Jag gör den heller inte ofta egentligen, bara när jag vill ta bilder på mina hästar och ryttaren är i vägen och till redigeringar och så
Alicia Starnight

2015-05-03 // 20:13:36
Haley

Jag tycker inte det spelar någon roll att folk andvänder den. Jag gör det! Jag tar bilder på mina hästar precis som du och skriver en text till dem. tycker det är jättekul att kunna läsa om andras hästar!XD

Svar: Haha gör också det så
Alicia Starnight

2015-05-03 // 20:30:19

den åt vänster låter mindre trovänlig då "Star Stable" säger "Ummm, yes lol"
om man är ett stort spelföretag tror jag inte man säger "ummm" eller lol.
min åsikt mkay

Svar: Jo håller med låter lite weird
Alicia Starnight

2015-05-03 // 21:17:05

doe när man gör denna så kallade vildhäst "bugg" så ändrar man i spelets filer, vilket enligt användarvillkoret är fel, så enligt användarvillkoret får man inte ändra på filer, dvs inte göra vildhäst"buggen" :) Doe följer man det får man inte heller ha SSO bloggar men där verkar som inte heller bry sig såatt, vad SSO säger och vad som faktiskt står i avtalet strider mot varandra på lite fler än 1 ställen.

Svar: De har ju själv skrivit att problemet inte finns i användarvillkoren, så nej. Och sso bloggar är ju okej, det beror på vad man publicerar.
Alicia Starnight

2015-05-04 // 06:36:33
Anonym

Vem säger att man inte får ha ssobloggar?

Svar: Haha ingen?
Alicia Starnight

2015-05-04 // 07:11:40
Anonym

hur fan vet du att du var " först " med att ens komma på den? Lol ok.

Svar: För att då fanns endast en svensk server, och det var jag som la upp den på min blogg och berättade för vänner, (efter att game masters frågat mig om den).
Alicia Starnight

2015-05-04 // 08:13:26

Tror att de var Archive (stav) som svarade Ummm, yes lol på den Globala Sidan. Han brukar svara lite så...

2015-05-04 // 10:58:05

Jag blir förvirrad! vilken av de är sant?! Star stable borde ta upp det på star starble nyheterna eller något.

Svar: Det jag menade med inlägget
Alicia Starnight

2015-05-04 // 16:22:53

stable'

2015-05-04 // 16:23:49
Julia

Du var inte alls den första som kom på detta, jag och några andra har använt det innan du kom på det!

Svar: Hur vet du när jag kom på det för det tredje? Och när var det då?
Alicia Starnight

2015-05-05 // 16:00:30

Det är jag som skrivit frågan till dem på den andra bilden där de svarar att det inte räknas som en bugg. Har nog skrivit fem + gånger till dem och frågar och fått mer eller mindre exakt samma svar varje gång. Så jag tänker fortsätta att använda mig av den, och bannar de mig för det så kommer jag att hänvisa till det som de själva skrivit om att det är okej att använda sig av den men att det sker på eget ansvar...

Svar: Ja, jag kommer också fortsätta, svenska sidan säger alltid likadant verkar det ju då som. Men den globala verkar lite okunnig, och tillsammans blir det ju väldigt förvirrad info.
Alicia Starnight

2015-05-06 // 01:33:06

När du menar att men utsätter sitt eget spel för risk, vad menar di då? jag använder vildhästbuggen ibland, eller är det unget bugg? kan man blr avstängd av det?

Svar: Spelfiler kan försvinna, och egentligen är det ingen bugg och man borde inte bli avstängd från det, hela meningen med inlägget är att vi fått två olika svar och att vi egentligen inte vet.. lol
Alicia Starnight

2015-05-06 // 11:47:46

Det är inte direkt en bugg enligt mig, men jag tycker ändå att man kan banna de som använder det konstant, för att gå in i ett spel och titta i filerna, och dessutom ändra om, det tycker jag är olagligt.

Svar: Haha nej det är det inte, eftersom man bara ändrar för sig själv
Alicia Starnight

2015-05-06 // 16:24:48
Julia

Du började skriva om det för ett tag sedan, men tro inte att du kom på det först för det gjorde du inte! Hur kan du förresten veta att du var först? Jag vet en person som provade det nästan när spelet startades!

Svar: Om du tittar längst bak i arkivet så hittar du ett hjälpinlägg, och då hade jag gjort det i några månader. När provade hon det då (år och månad tack) och vad spelar det för roll? Och nej, jag skrev det för runt 3 år sedan.
Alicia Starnight

2015-05-08 // 07:10:19

Annvänder den bara ibland:D

2015-05-17 // 15:56:23

Jag använder aldrig buggar :D
Har aldrig gjort vildhäst heller :D

2015-05-20 // 16:18:43
Alice

Synd att det inte fungerar längre.. tycker detta är en bra grej för folk som filmar mycket och tillexempel lägger ut på youtube

Svar: Funkar för mig
Alicia Starnight

2016-03-03 // 19:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback