Hur funktioner kan utvecklas - Del 2

Idag ska jag berätta önskemål och idéer till chatten, nog den viktigaste funktionen i hela spelet.
  • Chatten som kallar sig Global, är faktiskt inte global. Jag saknar att man kan nå den överallt, bara för att de begränsar den minskar inte direkt bråket eller något sånt. Det gör bara att färre folk tittar i den så det blir svårare för folk att få hjälp. De som brukade hålla koll där, och försöka hjälpa till god stämning tittar inte heller där så ofta. Jag brukade göra det, och nu tittar jag aldrig där längre, för jag står inte så ofta i närheten av ett stall.
  • När folk skriver för mycket stora bokstäver/versaler så görs de automatiskt om till små bokstäver, ingen gillar folk som skriker för full hals i global.
  • Om de satsar stort så fixar de till censuren också!
  • Kunna anmäla personer direkt i spelets chatt, beter sig någon illa i chatten så är det bara att högerklicka på namnet och klicka på "Anmäl". 
  • Inte kunna skriva meddelanden för tätt, alltså om man sitter och spammar på några random bokstäver och klicka skicka så står det att man är för snabb och så skickas inte meddelandet. Jag snackar knappast om några minuter, utan bara några sekunder mellanrum, som med alla emotes.
  • Man kan inte skriva exakt samma sak flera gånger på rad, skriver man alltså exakt samma sak flera gånger på rad så skickas inte meddelandet.
  • Sätta på AFK (Away from keyboard = Inte vid tangentbordet), genom att högerklicka på sitt namn och klicka AFK. Ett meddelande kommer upp och sen när man skriver något igen/rör sig så står det något i stil med "Alicia är tillbaka". När man har på detta Away mode, så står det även Away under namnet.
  • Moderater som håller koll i chatten, eller support som faktiskt vågar stänga av folk från chatten.
  • Vet en person som blev avstängd pga. dåligt beteénde i chatten. Fick veta vad hon gjorde och det kanske lät väldigt konstigt, för supporten ser inte sammanhang i sina chattfilter. De borde kunna se var personen skrev det, och hur chatten såg ut just då.
Typiskt global, en gammal bild dock.


Daisy

Tycker också det ska vara så

2015-01-13 // 17:44:42

Jag håller med vad gäller det mesta(läs: Allt), men skulle vilja lägga till något på din anmälningsfuntion, dvs att det kanske inte anmäls till SSO-teamet direkt, för isf kommer den bli missbrukad.
Men kanske skulle kunna fungera så att en spelare ska kunna få Time Out från chatten om flera stycken (tio är ett bra nr) anmäler samma användare inom en viss tidsgräns. Time Outen skulle inte behöva vara särskilt lång, bara en till två minuter skulle hjälpa mycket tror jag.
Bra läsning i vilket fall!

Svar: Ja håller med!
Alicia Starnight

2015-01-13 // 18:36:30

håller med:)

2015-01-13 // 19:12:14

Hej! Jag tycker INTE att man ska få att man ej kan skriva i chatten på någon minut för då blir det som MSP.

Svar: Inte någon minut verkligen inte, bara kanske tre två sekunder liksom
Alicia Starnight

2015-01-13 // 19:14:13

Helt ärligt tycker jag att censurfiltret behöver ett helt nytt lyft. Det är flera ord man inte kan skriva på ett annat språk, även om de inte är stötande. Jag kan till exempel heller inte skriva att hälsometaren är "full" utan att det blir censurerat. Eller att jag tycker att ett lopp är "skit"tråkigt. Egentligen bara småsaker, men att man ständigt måste hitta synonymer för att ett ord inte ska innehålla något fult blir frustrerande ;)

Håller fullständigt med ditt inlägg, ser hellre en sån här chattuppdatering än nya flikar och områdeschatter.

2015-01-13 // 23:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback