Hur funktioner kan utvecklas - Del 1

Denna idé fick jag av Filippa Catwood, fick verkligen inspiration direkt, det är sånt här jag vill skriva om, det tackar vi för! Dessa inlägg som jag kommer publicera närmaste tiden handlar om idéer jag har till olika funktioner i spelet, vad jag har för idéer för att den ska bli bättre. Istället för att lägga alla funktioner i ett och samma inlägg så sprider jag ut det med en funktion i varje, då kommer det finnas inlägg på bloggen närmaste tiden fast jag kanske inte har några fler idéer. 
 
Den första funktionen jag vill ge önskemål till är brevfunktionen. 
  • Jag vill kunna se vad man skickat, det har hänt så himla många gånger att jag glömt vad vi skrivit om. En liten kategori med skickade mejl skulle vara användbart.
  • Kunna se hur många brev man har i inkorgen, t.ex. 40/50 brev. Då kan man lätt veta när man får det fullt i brevlådan. För att det ska uppmärksammas kan man ändra färg på den texten beroende på hur nära maxgränsen man är, det kan stå i vitt när man kan ta emot många brev till, men sen övergår det till orange och rött.
  • En sida som heter något i form av "Spelare", där man kan se alla mejl från samma person.
  • Kunna välja att skicka mejl till hela klubben, eller t.ex. hela vänlistan. För att förhindra spam kan man ju alltid ha en gräns på hur många såna här massutskick man får ha per dag.
  • Rensa bort alla mejl genom ett enda knapptryck och kunna markera vilka mejl jag vill slänga för att slippa ta bort de en och en.
  • Kunna se vilket datum och tid man fått ett brev.
 


Bra och konkreta förslag! Hoppas verkligen att postfunktionen får sig ett lyft snart, jag anser inte att den är särskilt användbar som den är i dagsläget.

Svar: Gud ja, hoppas jag med. Med ett lyft skulle den kunna bli riktigt bra.
Alicia Starnight

2015-01-11 // 13:37:22

Jag fattar fortfarande inte vad siffrorna brevid betyder? xD

Svar: Siffrorna på sidan betyder hur många dagar det är tills brevet raderas automatiskt, dock så raderas inte mejlet, en bugg eller så har de ändrat sig.
Alicia Starnight

2015-01-11 // 13:41:49

Hej!
Är det okej om jag gör ungefär ett likadant inlägg som detta? Lovar att skriva ''TIDIGARE POSTAT AV ALICIA STARNIGHT''

Svar: Om det inte är exakt likadant ja :P
Alicia Starnight

2015-01-11 // 15:01:12
Laila

Alicia, det är ju en toppenide´!!! =D
Att ingen tänk på det förr ... :P

2015-01-11 // 16:30:46

En jättebra idé på inlägg! Tror jag ska se om det går med något liknande c: Kan man få använda idén kanske? c:

Svar: Kan du få! Men helst efter jag lagt ut alla mina :)
Alicia Starnight

2015-01-11 // 16:31:02
Daisy

Var det jag också skrev att jag ville lästa om. Eller så jag menande, så är jätteglad att du skrev om det för det var det jag gillar att läsa om :D

2015-01-11 // 16:59:04

Visst visst! Har en annan idé som ska upp först c:

2015-01-11 // 19:06:27

Håller med!
Jätte Bra Ide!

2015-01-11 // 19:19:25

OMG! Mitt förslag, dog lite inuti när jag såg mitt namn... Haha. Kul att så många andra också vill skriva om det nu också :)

2015-01-11 // 19:25:18
Emma

hur kan du ha brev med belöningar för baronesans hoppbanor??????

Svar: För att jag låg bra på de?
Alicia Starnight

2015-01-11 // 19:36:58

Kan man få använda idén kanske? Jag vet inte vad jag ska blogga om just nu. Har ganska få (typ ingen) som läser min blogg, det kanske är några men ingen kommenterar =(

Btw, snälla kika in mig blogg =)

Svar: Fråga Filippa, hon som kom på idéen :)
Alicia Starnight

2015-01-11 // 22:32:01

Haha läskigt! Jag har faktiskt tänkt på att de borde lägga till den här funktionen i några dagar nu utan att ha kollat på din blogg. Ps, din bloggdesign är supersnygg!

2015-01-12 // 16:53:30

Åhh! Tänker på det varje gång jag skickar ett brev! Tycker det skulle vara väldigt bra om denna funktionen kom till sso!❤️

2015-01-14 // 16:24:45

Omg! Trodde du inte hade målat!

Du är verkligensmart och duktig!

2015-01-15 // 18:44:38

Hehe


Glömde

2015-01-15 // 18:44:59

Kan man tävla champ på Baronessans första hoppbana? :3

Svar: nää
Alicia Starnight

2015-04-14 // 20:22:52

En till välbehövande grej kan ju också vara vilket klockslag meddelandet är skickat ☺️

Svar: Ja jag håller med!
Alicia Starnight

2016-01-26 // 22:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback