Mina Islandshästar

Precis som många andra kunde jag inte motstå att köpa någon av de nya Islandshästarna som äntligen kom till Jorvik förra veckan. I detta inlägg har jag tänkt att visa er några av de första bilderna på mina nya älsklingar!
 
Den första som fick komma hem till mig är Feykir från Jorvik, i spelet Flashspirit men med endast Feykir som tilltalsnamn, vilket betyder stormvind eller "den snabbe" på isländska. Som kort presentation är Feykir en ganska ung hingst, full med bus och spring i benen. Det bästa han vet (förutom fullt ös på vidöppna ängar) är att följa med på ridturer i svår terräng och att hoppa i naturen. Han är som en liten skogsmulle och följer mer än gärna på alla äventyr oavsett klimat, väder och temperatur.  
 
 
 
 
 
 
Och jag kunde verkligen inte vänta på att få ta hem ännu en till häst av denna fantastiska ras, så jag bestämde mig för att köpa ännu en till för några dagar sedan. Jag gillar denna väldigt mycket också, och jag känner mig helnöjd med mitt köp. Ni fick se en skymt av henne först i söndags när jag red henne under Luciatåget, men det är först nu ni har chansen att få en lite närmare titt. Så välkommen Firespell, Eldur från Jorvik, eller till vardags bara Eldur. Hon är ett ungt sto med ett stort hjärta som älskar att gosa och ridas i dressyr. 
 
 
 
 
 
 
Mer info får ni snart, men visst är de bedårande båda två? :D
 


Wow sååå grymt söööta😍😍😍
Är helt klart förälskad i dem båda men Eldur o den bruna passar nog mig mest, men var rider du nån stans??? Var sååå himla vacker plats med den fiiin fiiina snön❄️❄️❄️ Lycka till med dina nya hästar, kram❤️❤️❤️

Är tacksam för svar mvh Melinda

Svar: Taack :D Jag var i en paddock vid Stormgården i Epona
Alicia Starnight

2015-12-15 // 19:53:26
Anonym

har du tänkt på att när man galopperar med hästarna och tvärstannar så brukar dem springa i en sekund extra innan det stannar? nu när man tex hoppar och tvärstannar så åker den ner och stannar direkt!

Svar: Japp märkte det
Alicia Starnight

2015-12-15 // 20:45:26

Yeey! Du köpte fuxen :D Vill köpa en likadan häst som din Feykir men kan verkligen inte bestämma smeknamn/tilltalsnamn <3 Har typ 20 namn jag verkligen gillar XD Isländska namn e så gulliga :)

2015-12-15 // 21:28:27

åh så söta ville ha båda två fast ville också kunna ha råd att köpa leda häst funktionen så då bestämde jag mig för fuxen och som vanligt hade man svårt för namn :D /ksk inte hör till denna sak men har du sett kraven inför huvuduppdragen som kommer nästa vecka på facebook?

2015-12-15 // 21:44:31
anonym

Så fina!
Två frågor:
1. Varför har du typ alltid samma outfit?
2. Varför skriver du att man inte ska ge ut sitt lösenord när du själv ger ut det till dina vänner? dubbelmoralen.

Svar: Visst är de! :D1. Om det är någon outfit jag verkligen gillar, tycker passar mig och känns neutral kan jag ha den hur länge som helst.
2. De enda jag gett ut till är mina närmaste vänner, dvs Lucy Westlake, Emelie Silverhaven och Montana Westhall. När de ska in av någon anledning (vilket är riktigt, riktigt sällan) så har jag bytt lösenord för att skydda mitt riktiga, så i efterhand kan de inte komma in. Om något skulle hända då blir listan riktigt kort över misstänkta, och jag känner och har träffat dessa personer IRL så om det skulle vara så skulle jag lätt kunna ta kontakt med personens föräldrar, åka hem till dem med mera. Det är inte många som har en sån relation med sina vänner som jag har med mina, utan många skaffar nya bästa vänner titt som tätt och tror att de kan lita på dessa oavsett vad, det är oftast då det händer något.
Alicia Starnight

2015-12-15 // 22:38:55
Anonym

Så tänker nog några av dom som ger ut sina lösenord med till sina närmaste. Men absolut, det finns vissa som ger ut dom till främlingar eller bara ngn man skrivit med lite då och då. Syftade dock på att du säger att andra inte ska göra det medans du själv gör det, oavsett vilken relation man har till varandra.

Svar: Det är ens eget val, och jag står för att jag gett ut om något händer och skyller inte på att jag blivit hackad
Alicia Starnight

2015-12-16 // 02:05:07

Den bruna Islandshästen ser ut som min lillasysters favvo häst på hennes ridning, Pegasus heter den hästen på hennes ridning. Tycker den är så lik!

2015-12-16 // 09:30:16

Inte för att vara petig, men frá kan en häst bara kallas om den kommer ifrån Island. Annars heter den från, from osv. Antar att du inte är så insatt i islandshästvärlden och att detta bara är ett spel och ingen bryr sig så mycket, men ville bara påpeka det :)

Svar: Äh, de är från Island ursprungligen säger vi ;)
Alicia Starnight

2015-12-16 // 14:09:48

Fina bilder. :D

Svar: Tack :D
Alicia Starnight

2015-12-16 // 15:33:44

vart hittar du inspiration till de isländska namnen? :D

Svar: http://islandskahastnamn.se/ :D
Alicia Starnight

2015-12-16 // 15:49:14

Hoppas du inte blir sur eller tar det här på fel sätt, men Eldur som fuxen heter, är faktiskt ett sk "kill namn" (om man får säga så nu för tiden) xD.. Jag som själv håller på med islandshästar på fritiden irl blev lite fundersam när det stod att HON hette Eldur xD Hoppas du tar det här i all välmening! Ett namn med ungefär samma betydelse fast för ston är ex ( F = femenint):
Eldraun- Eldprov (F)
Elding - Blixt (F)
Embla- Mö, urmänniska, historiskt namn; ett av livets träd (F)
Tycker mycket om din blogg förresten, välgjord med bra språk, keep up the super good work!!
Kramar sandy!!!! :D

Svar: Ja jag vet, men jag hittade inget annat så jag sket i att det var maskulint hahaMen tack <3
Alicia Starnight

2015-12-17 // 15:00:15

hej! Älskar din blogg! Och jätte fina bilder förresten!!!!:D

Svar: Åh tack så jättemycket! <3
Alicia Starnight

2015-12-19 // 15:41:33
Anonym

Eldur heter en islandshäst irl som ser ut som din hihi 😊

2015-12-20 // 12:25:05

Fina bilder, själv har jag musblacken :D

Svar: Taack :D
Alicia Starnight

2015-12-22 // 13:00:51
lily

Vart kommer tränset på första hästen ifrån?

Svar: Jarlaheim!
Alicia Starnight

2015-12-28 // 15:01:23

Jag skulle bara fråga några saker.
Och säga en.
Jag sa lösenordet till en tjej som jag kan lita på MEN ändå inte.
Jag gav ut det till en jag kan lita på 99%
Då blev jag hackad!
Jag fick höra av killar att hon hackat dem å MSP!
När jag frågade henne :
Nej det är då inte jag!
Jag ee den personen som låter andra slippa undan.
PS:Hon skrev i vän:Ska vi skypa?¨
Nej sa jag då då sa jag nej flera gånger till slut sa hon jag ska be pappa ringa din mamma och säga att du är otrevlig på sso!
Ja tjena jag sa nej!
då sa jag men typ skärp dig då sa hon jag filma yt nu och säger att Daniela ee otrevlig i so!
Jag spred vidare att hon varit inne på min BBFs gube utan tillåtelse jag spred vidare till min andra BFFs hennes mamam va kurator!
då sa hon som hade gubben hon va inne på utan tilåtelese ringde hennes mamma till hon jag tror hackars mamma.
då skickade hon tre SMÖR brev om att hon gillade mig så mkt och att hon bad om ursäket tusen gånger!
Efter det hon hota mig!?
Alicia vad ska jag göra?

Svar: Bryt kontakten med henne!
Alicia Starnight

2015-12-29 // 20:45:24

Men vad ska jag säga till henne?
Mina BFFs som jag kan typ lita på brukar va med de?
Jag vill inte vara själv när de är med varann?
Alicia,hjälp mig?

Svar: Hade skitit i henne oavsett
Alicia Starnight

2016-01-04 // 21:52:48

Jag såg ditt svar.
Men jag måste ju säga till henne att folk tror att hon är en hackare som vissa vet?
Om jag ska gö det men jag kan ta folk på allvar men när jag ska fråga hon hackat så är jag jäte försiktig jag törs ientligrn inte fråga?

2016-01-05 // 16:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback