Islandshästar

I onsdags anlände äntligen Islandshästarna till Jorvik! Jag har verkligen längtat så himla länge, och nu är de här! Jag är såå himla glad och köpte en direkt redan i onsdags, men fler blir det.
 
Islandshästarna finns hittills i tre olika färger, musblack, fux och mörkbrun. Alla kostar 969 Star Coins och går att hitta i Nya Hillcrests försäljningsstall i Epona, det vill säga, du måste vara i minst level 16 för att köpa dem. Det unika med dessa godingar är att de har en extra gångart unik för deras ras som kallas Tölt. För att tölta måste man skritta och hålla in shift medan man ökar farten genom att klicka på antingen W eller framåtpilen. Allihopa är riktigt fina, otroligt bra arbete med både grafik och textur, lugnt över förväntan! Grafikteamet slutar verkligen aldrig förvåna och de blir ständigt bättre!
 
Denna blev då min första Islandshäst! Tycker verkligen den är jättesöt, färgen känns så typisk för rasen och jag tycker den är väldigt fin, välgjord och realistisk. 
 
Denna är nog den charmigaste av de alla, färgen är riktigt vacker iallafall och den känns så mysig på något vis! 
 
Jag är inte lika förtjust i den mörkbruna som de andra, färgen är jättefin men den känns inte lika mycket som en typisk Islandshäst då mjölmulen får den se ut som en åsna lite grann. Men den är verkligen jättesöt den med!
 
Vilken är er favorit och har ni köpt någon? :D


Jag har köpt fuxen och är så himla nöjd *.* Kallar han för Brimi som betyder eld. Är jättesugen på att köpa en till men tror jag ska vänta tills det kommer nya färger. Hoppas på en svart, en vit och en skäck <3 Vilken färg skulle du vilja se på en islandshäst i spelet?

Svar: En skäck, men jag brukar bli väldigt missnöjd med skäckarna jag köper. Annars så är jag väldigt nöjd med de som finns. Vill köpa fuxen jag med!
Alicia Starnight

2015-12-12 // 21:09:59

Min plan var egentligen att vänta en vecka eller två på de nya färgerna som förmodligen kommer innan jag bestämmer mig för vilken isis det skulle bli. Men det sket sig rätt snabbt haha, köpte en tre timmar efter spelet öppnat på onsdagen :')

För mig stod det mellan musblacken och fuxen, håller med dig om att blacken är lite mer standard islandshäst men tror inte den skulle passa mig. Så jag köpte den röda isisen och döpte den till Eldraún Fra Jorvik eller "Ìda" ;) Är rätt nyfiken på vad du döpte din till?

Svar: Jag löd min plan iallafall, köpte en direkt jag kom in x) Det blev som sagt musblacken, och det blev en Feykir frá Jorvik, i spelet Flashspirit men han kallas bara Feykir, vilket betyder ungefär "den snabba" eller stormvind. Men jag är riktigt sugen på fuxen jag med faktiskt, isåfall blir det en Eldur, men jag kanske borde vänta.
Alicia Starnight

2015-12-12 // 21:13:25
Berit

Köpte den mörkbruna som jag döpte till cocoberry och kallas för cocos. Och nej, håller verkligen inte med dig om att den ser ut som en åsna :P

Svar: Mer typisk Exmoorponny :)
Alicia Starnight

2015-12-12 // 21:13:59

jag köpte flaxfuxen och döpte den till Charmboy, pga dess charm!

2015-12-12 // 21:20:54

Jag håller med dig om färgerna på hästarna. Jag tycker att den mörkbruna ser ut mer som en rastypisk Exmoor ponny än en islandshäst så länge den inte töltar. Är ju som alla andra dock väldigt förtjust i dem alla tre! Ska bli spännande att se vad det dyker upp för färger nästa gång. (Håller tummarna för en skäck..) :)

2015-12-12 // 21:27:14

vad använder du för tema på bloggen??

Svar: ingen aning
Alicia Starnight

2015-12-13 // 06:29:30

Jätte fina islandshästar jag vill själv ha en <3 din blogg är bäst tycker jag.

Svar: Taack <3
Alicia Starnight

2015-12-13 // 07:32:55
Lova

Min favorit är fuxen!😍 Den ser så mysig och fin ut! Men har inte råd med någon😁 Måste vänta i 4 veckor🤔😂

2015-12-13 // 07:45:46
Alice

Jättefin vinterdesign! Tycker du Nightrider passar på en svart quarter?

Svar: Tack :D Ja det tycker jag!
Alicia Starnight

2015-12-13 // 07:51:43

Har köpt den mörkbruna och han heter Northhope. Hade verkligen jättesvårt att bestämma mig, för alla var ju så fina!

2015-12-13 // 08:25:08

Min åsna är finare än din. #CoolKing

Svar: Hahahah <3
Alicia Starnight

2015-12-13 // 09:48:49

Den mörkbruna och fuxen är ju sötast av alla <3 Buhu, Den mörkbruna är ingen åsna, Den är ju as söt :( Iallafall kommer den mörkbruna och fuxen komma hem till mig snart hihi
/Valen

2015-12-13 // 11:03:37

Jag tycker mest om fuxen fast den mörkbruna är väldigt fin också! Jag väljer dock att vänta med att köpa något.

// Corinne

2015-12-13 // 12:09:12
Tina

Ser "X benta" ut

2015-12-13 // 22:17:31

Den mörlbruna är såååå söt❤️

2015-12-14 // 19:35:22
Anonym

Jag gillar alla speciellt den bruna och fuxen, men jag köpte den bruna iallafall :D

2015-12-15 // 15:21:52

Fuxen är ju så fin!! Är ju rödhårig IRL så det blev liksom: Men, vi ser ju likadana ut!" :D Hon heter RedTwin! Vad heter din? :)

2015-12-15 // 15:38:41

Fuxen helt klart! Köpte den med en gång, hade redan förberett vad den skulle heta och allt, hahaha. Den heter Rainbowdash och kallas Roða som betyder fuxsto.

2015-12-20 // 12:33:04

Köpte den mörkbruna o döpte den till Dreammelody 😊

2016-01-09 // 10:13:28
Ester

Har inte köpt någon en😔 Men ska köpa fuxen om 2 veckor

2016-03-06 // 17:12:20
Anonym

Ska köpa Musblacken (när jag kommer i level 16😢) bara level 13

Svar: Den är jättefin, bra val! :D
Alicia Starnight

2016-06-22 // 16:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback