Han hade kul en gång och det var HEMSKT!

Detta inlägg handlar om första mötet med Professor Hayden, en vresig insektsälskande man som studerar habitatet i Spegelträsket, i Epona.
Uppdraget började hos Pamela i Månskäreby, dock så blev jag bortjagad av ett par vilda varelser innan jag hann fram. Alla bikupor var nämligen välta, och de arga bisvärmarna flög omkring på hennes bakgård och ingen var särskilt sugen att ha mig där. 
 
 
 
Det var Alberta, Professor Haydens lilla husdjur som ställt till med all oreda. Vad tror ni Alberta är för husdjur? Pamela kallar ju henne gris, men det kan man ju kalla vilket djur som helst. Det känns ändå som en gris, lite småklumpig sådär. Men hon beskrevs ju också som lurvig och godis, och grisar är väl inte lurviga? Ska bli spännande det här! Iallafall, först av allt så fick vi hjälpa till att ställa iordning och lugna ned alla bin.
 
 
Men sen var det dags att leta reda på det busiga husdjurets ägare. På lappen som var fastklistrad på hans dörr stod det att han var ute och tältade, och genom ännu en lapp lyckades jag hitta honom, fast i ett hål faktiskt. En riktigt butter gubbe som hatar att ha roligt och är lite smått otrevlig. Men måste få påstå att de gjort ett riktigt bra jobb med honom, hans känns som en egen person och är är väldigt annorlunda och personlig. Det är roligt när de gör lite mer speciella karaktärer!
 
 
 
Han är då ditskickad av A.A.E för att studera Spegelträsket, som sagt. Det första jag fick hjälpa han med var att leta efter hans borttappade väska, och när jag ändå var igång tyckte han att jag kunde göra lite mer nytta. Jag fick lägga ut lite kakor för att locka på insekter. Det tillhörde inte hans arbete, utan hans intresse är att studera just insekter. Efter det var det bara att vänta. Enligt honom har man inte väntat ordentligt om det inte tar minst 10 timmar.
 
 
 
Både skalbaggar, myror och tusenfotingar fick vi tag på. Jag la de i tillfälliga burkar med lite natur från omgivningen så de skulle känna sig som hemma. Jag fick också hedersarbetet att bära alla insekter tillbaka till tältet. Han fick nämligen för sig att Alberta var jätterädd, då Pamela kanske jagat bort stackarn med en sopkvast. Alberta behövde hittas och han stack ut för att leta, så jag fick ledigt resten av dagen.
 
 
 
 
Nästa dag berättade han att Alberta kom hem säkert och frågade sen om jag var intresserad av att se hur han jobbar. Detta resulterade i lite mer slavgöra i form av att samla jord- och vattenprover. Han var dock lite fundersam på varför jag ville göra det. Det är inte kul, det ska inte vara kul sa han. Innan jag drog iväg för att arbeta bad han mig att inte ha kul. Jag antar att detta betyder att jag ska ha kul, för han själv tycker att inte ha kul är underbart.
 
 
På hemvägen envisades han att gå, det skulle traskas så att han fick blåsor på fötterna. Men helst skulle han vilja leva som en viss filosof, som aldrig tvättade sig och levde i en tunna hela livet. Jag berättade för honom att han borde le lite mer också, men då han provade sist så bländade ljuset honom så hårt att han fick ont i ögonen. Då behövde gömma sig i en källare och studera tusenfotingar och gråsuggor i 38 dagar. Hemsk upplevelse sa han, men han älskade varje minut. Till sist fick jag hjälpa honom undersöka proverna jag tagit. Jag har blivit lite av hans assisstent, för varje dag kan jag återvända och hjälpa honom med lite dagliga studeringar. Detta betyder mer rykte till Månskärebys fraktion för mig, vilket alltid uppskattas. :D
 
 
 Vad tycker ni om uppdraget? Måste bara säga att jag verkligen älskar Professor Hayden, hahah. :D


Jaa, han e riktigt nice!! cx

2015-12-08 // 13:29:23
HIHI

kan du lägga upp vinter outfits?

Svar: När jag har tid och det börjar bli vinter ja
Alicia Starnight

2015-12-08 // 15:21:41
Anonym

Det är vinter nu. I december, januari och februari är det årstiden vinter.

Svar: Känns inte som vinter, men stay tuned, det kommer
Alicia Starnight

2015-12-08 // 16:26:37

haha han älskar mig!

(jag heter ju myra) xD

Svar: Ahaha
Alicia Starnight

2015-12-08 // 19:36:10

har någon annan hittat fullmåneströmmen? jag har gjort det så om någon undrar vart det finns kan jag berätta

Svar: Ska skriva inlägg om sånt
Alicia Starnight

2015-12-09 // 16:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback