Onsdagsuppdatering: Ny funktion: Emotes

I denna veckas uppdatering släpper vi en helt ny rolig funktion, Emotes. Rid en uttrycksfylld ridtur med din häst som har sin nya höstutrustning på sig!
 
Ny funktion:
- Emotes är ett nytt roligt sätt att kommunicera med dina kompisar i Star Stable. Din karaktär kommer nu kunna göra massa roliga gester som alla dina vänner kan se! Detta är början på Emotes-systemet och vi kommer att utöka och släppa fler Emotes nästa vecka!
 
 
Så här funkar det:
  • Du kan antingen skriva ett kommando i chatten, till exempel /hej så kommer Emoten automatiskt upp.
  • Du kan klicka på en utav smiley-gubbarna ovan chatten och välja vilken Emote du vill visa.
  • Du kan också klicka på en medspelare och göra en Emote till den spelaren.
  • De flesta Emotes rör på sig, och några har till och med ljud!
  • Emote-texten syns i det chattfönster som du har öppet för tillfället, om spelaren som gör Emoten är inom ca tio meter från dig.
  • Man kan bara göra en ny Emote var 3:e sekund.
 
Alla emotes som går att göra just nu. Det finns 20 saker att säga, göra och uttrycka.
 
 
 
 
 
 
Manda, peta din egen näsa... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ändringar i chatten:
- I och med Emote-uppdateringen har chatten fått en ny design! Namn har fått en egen färg för att du lättare ska kunna se skillnad på text och namn i chatten. Våra Game Masters kommer också ha en helt unik färg i chatten så att du tydligt kan se att det är en riktig Game Master! Nu kan du även chatta enklare med flera personer i din vänchat.
 
 
 
Ny utrustning:
- Ny utrustning som går i höstens anda har kommit till butiken Tors spilta i Jarlaheim. Nya matchande benlindor finns också i butiken Galopp som ligger precis bredvid!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min åsikt:
- För några månader sedan gick det faktiskt att vinka, det var dock en bugg så den togs snabbt bort. Men jag anade direkt då att man skulle kunna göra olika gester i framtiden. Och nu är ju funktionen äntligen här, och det är ju ett onlinespel, så nu kan vi verkligen uttrycka oss på ett roligt sätt. Det enda negativa med funktionen tycker jag att är att man kan se alla gester inom 10 m, i vilken chatt som helst. Det kan vara väldigt irriterande om man håller ett klubbevent.
 
 
Höstutrustningen var väldigt fin, och äntligen finns det något som passar till den röda pikén och en av mina gula höstoutfits. Stort plus! Konstigt att det inte kom någon mer lila utrustning bara.
 
En annan ny sak jag märkte var att det nu finns en avbryt ruta när man klickar på en person och får upp alternativ, rätt bra tror jag. ;D
 
 
Vill du se en bild på Game Masterns ruta? Klicka här! 
 


Anonym

Hej! Jag undrar om det är du som har gjort din design!? Alltså, jag menar från grunden, att där det står Arkiv, Kategorier osv. Letar efter en fin design till en eventuell blogg! Hoppas att du svarar.

PS. du tag jättefina bilder, jag kan inte ta fina bilder för jag har en Mac dator och då är det mycket svårare, både med själva plåtandes och att redigera och så.

Svar: Hej!Den är inte min grund :) Och tackar :D
Alicia Starnight

2014-09-03 // 18:47:36

hur blir dina bilder så fina asså i ljuset o så det ser lite typ mer vad ska man säga..typ tecknat har du nått program?:)

Svar: nope
Alicia Starnight

2014-09-03 // 19:14:58

Hej! Kan inte du göra ett inlägg vilka som är de bästa tävlingskläderna man kan ha??? Skulle verkligen bli glad!!! <3<3

2014-09-04 // 16:35:11

Är det exeggrutor eller vad det heter, som det står vid Design By? Hoppas jag inte blir för tjatig hehe

Svar: Ja
Alicia Starnight

2014-09-04 // 17:34:46

Taaack xD

2014-09-04 // 21:42:33

Förra vinkfunktionen var inte en bugg, det var ett test :)

Svar: Japp, fast det gick de sjävklart inte ut med ;)
Alicia Starnight

2014-09-04 // 22:21:39
Anonym

Heej xD. Din blogg är så bra, älskar den! Kommer du typ ha en höstigare headerbild senare i höst eller kommer du behålla denna? Lite konstig fråga kanske. I alla fall, jag har tänkt att starta en blogg (kanske) och jag undrar om du har några tips på hur man kan komma igång med inlägg och kanske få läsare och så? Tack på förhand. Hoppas du svarar! Älskar din blogg (jag skrev det igen va?) och tack!

/Shanisen

Svar: Åh tackar :D Ja, jag tänkte byta lite i höst. :) Man borde börja med en bra introduktion och göra något annorlunda
Alicia Starnight

2014-09-05 // 17:41:45

Tack för att su svarade!

2014-09-06 // 07:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback