Buggen

Efter onsdagens uppdatering har en hemsk bugg blivit allt vanligare, nämligen en som nu sprids på instagram med taggen #BuggenMåsteFixas. Det är nämligen en bugg som gör att man loggar in på någon annans konto. Man loggar in helt normalt, ända in i det sista. När det laddat klart är man nämligen inne på någon annans konto. Det är en bugg som för första gången dök upp under championaten, när det var fel på de så var massutloggningar vanliga. Alla loggades ut från servern samtidigt och när man loggade in var man inne på någon annans konto. Buggen blir allt vanligare, och jag tror det är byta server funktionen som påverkar detta.
 
Jag tycker att de ska försöka fixa detta omedelbart (och det är jag definitivt inte ensam om), många kommer bli av med saker från sina konton om detta fortsätter. Folk är livrädda för att få oinbjudna gäster på sitt konto.
 
Sprid jättegärna denna bild av Capucine Papapoulos på instagram med taggen #BuggenMåsteFixas. Det är viktigt att många informeras och tillsammans med massor av mejl kommer Star Stable Online arbetarna se detta.


Det är hemskt ;__;

2014-09-28 // 20:06:34
Diana

Råkade bli inloggad på någons annans konto idag, men loggade ut på en gång eftersom jag var rädd att förstöra något :(

Vill att detta fixas så fort som möjligt

Svar: Om bara alla var som du!
Alicia Starnight

2014-09-28 // 20:23:18

Alicia, jag kom in på ditt konto idag men jag loggade ut direkt!

Svar: Oh jävlar, tack så jätte mycket <3
Alicia Starnight

2014-09-28 // 20:24:14

Har haft turen att bara komma in på mitt konto :o

2014-09-28 // 20:32:57

Fick värsta paniken idag. Skulle logga in på mitt konto som vanligt, men när jag skulle skriva in mitt lösenord stod det att det var fel. Jag fick världens panik och testade flera gånger! Till slut la jag märke till att jag hade caps på x) såå dum xD jag had ju hört om den buggen förut så jag fick lite smått panik.

Nu blir man ju lite rädd när sso inte själva varnar om den. De kan ju stänga ner i några timmar och fixa det. Och typ be alla som har blivit av med saker och mejla de så de kan typ ge några sc beroende på vad man har förlorat. De kan väll ändå se det eller? För nu handlar det ju inte om att man själv har gett ut sitt lösenord till någon :/

Fixa detta sso! ;D

2014-09-28 // 21:38:08
Anonym

Har skrivit om den på insta, och de har hänt att ja har kommit in på någon annans konto men då loggade ja bara ut. De har även hänt att ja har kommit in på Ett konto utan namn utan häst och allt och utan namn. Sen när ja loggar in helt vanligt då står de att ja e inne på mitt vanliga ja kommer till laddnings skärmen de svarta och kommer in på ditt komto alli hann inte ta nån bild men de stod Alicia Starnight men de var bara där i 2 sekunder sen höll SSO på att säga Login failed och sånt men sen kom ja in på mitt vanliga

2014-09-28 // 22:03:33

Alltså, jag tycker faktiskt inte att man ska hetsa upp sig så mycket. Självklart vill jag inte heller att något ska hända mitt konto - men om någon säljer mina hästar, vad påverkar det mig i det riktiga livet? Snarare positivt. Nu är det ju inte så att jag inte skulle blivit ledsen, men man kan ju se det som en anledning att dra ned på spelandet en aning.
Men, jag tycker inte att man ska skrämma upp andra (vilket jag inte tyckte du gjorde nu, men som många andra håller på med). Supporten vet om det här problemet och jag ser ingen anledning till att börja stressa upp dem. De kommer lösa det här, precis som de gör med alla andra problem ;-)

Svar: Ja det får vi hoppas! :)
Alicia Starnight

2014-09-29 // 07:07:12

Läskit D:
Jag hoppas faktist att ss fixar detta istället för det där pojkbandet detta defenetift mycket viktigare!

2014-09-29 // 07:23:00

Alltså ärligt talat är jag faktiskt inte så rädd.... Även om jag vet att det kan hända dom som har otur.. Men det händer ju inte dom flästa vilket är tur.. Men om det skulle hända mig vet jag precis vad jag ska gö.. Kontakta support och be om att få tillbaks allt som hackaren slängt. Och om support säger nej så bryter dom mot lagarna för vi har faktiskt betalat mycket pengar för detta spel så nån starns så måste det gå att få tillbaks sit konto om det händer... Inte sant?

Svar: Har ingen aning, finns säkert lagar som säger tvärtom. Vi kan t.ex. inte få tillbaka allt om de lägger ned spelet.
Alicia Starnight

2014-09-29 // 08:06:02

Har kontaktat support om det.. Har haft den tur att ingen som jag märkt varit inne på mitt konto, detsamma när jag skulle logga in. Kom bara in på mitt som tur är^^

2014-09-29 // 08:07:46
Nadja

Har kontakt starstable om detta!

2014-09-29 // 09:19:13
Anonym

Servern är nere nu, så vi kan hoppas att det är för att de fixar detta.

Svar: Jaa, märkte också det
Alicia Starnight

2014-09-29 // 14:05:40

Spelservern e ännu nere, Hoppas den öppnas snart :)

2014-09-29 // 14:31:42
Denise

Kan inte förstå dem som inte loggar ut och förstör på andras gubbar >.< hemskt!

2014-09-29 // 16:50:27

Nu säger alla att man kan komma in igen, jag vågar inte men måste väl göra det ändå!..

2014-09-29 // 19:20:37

Jäklar. Det här är som den värsta spökhistorien någonsin :O Så hemskt... åh vad orolig jag blir :(

2014-09-29 // 19:39:45

Fast detta är hemskt och jobbigt för all sso spelare så oroar jag mig inte så mycket. On det skulle hända mitt konto skulle jag skriva till support och de skulle förmodligen "hjälpa till" eller vad jag ska kalla det. Det är verkligen synd om dem som har blivit hackade men förmodligen så fixar support detta på något sett! (Får man hoppas) :D

2014-09-29 // 20:21:39

hej vet vem som har gjort buggen och han ska försöka att holka den nere det e tusentals personer som använder buggen så det tar ganska lång tid och säker ej vem det e

Svar: Det är ingen person som gjort buggen
Alicia Starnight

2014-09-29 // 21:04:35

Tur att den är fixad! Jag vågade knappt logga in, jag var verkligen rädd att nån skulle komma åt något av mina konton (har 4 stycken) men mina konton verkar ha klarat sig! Klarade sig ditt konto?
/Ida

2014-09-30 // 15:46:23

hej Alicia jag heter Alicia XD
jag märkte inte buggen för ja loggade in på min gubbe då
ja märkte det först när alla snakade om det i global

2014-10-01 // 16:41:07

buggen skapades t.ex av gimp som visade sig att det var virus på det! X(

2014-10-01 // 16:44:33

Det är ju läskigt att man kan komma in på varandras konoton men som tur var är buggen fixsad nu. Jag kom in på ett konto när jag skulle logga in men jag loggade ut på en gång. /Alice

Svar: Ja, riktigt tur!
Alicia Starnight

2014-11-04 // 17:21:04

asså när jag skulle logga in och hitta ett spöke så var det någon på mitt konto..

2015-10-31 // 13:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback