Detta område...

I den senaste uppdateringen sa Star Stable gänget på nyheterna att det i höst kommer öppna ett helt nytt område. Vi kommer få information om detta senare, men vad jag vet så är höstmånaderna september, oktober och november. Är området verkligen så nära?
 
Efter de skrivit ut detta började självklart alla fundera, jag har hört jättemycket olika hypoteser om detta så jag hade tänkt berätta vad jag tror. 
 
Jag tror att det är Den gömda Dinosaurierns dal som står näst på tur. Dalen har funnits ända sedan spelet öppnade och är ett snötäckt område ovanför Valedale. Ett snöras hindrade passagen dit för ett tag sedan, men varje måndag så ger Claire ett uppdrag till spelaren, som går ut på att kolla om snön har smält. Det har inte smält på 3 år, så vad man vet är att det inte kommer smälta. Det var länge sedan jag gjorde dessa uppdrag, och jag minns inte vad som sas om dalen mer än detta tyvärr.
 
Snöras, den enda passagen till Dinodalen. Nog väldigt lätt att få bort egentligen, men med dessa lata Jorvikbor gör inget åt det, som vi märkt.
 
Nic Stoneground är en upptäcksresande som dök upp i spelet i januari 2012. Han var samma dag som han anlände påväg därifrån, nämligen till Den Gömda dinosauriens dal. Han är där på en expedition men har ännu inte kommit tillbaka. 
 
Hur området ser ut? Man får inte lägga upp bilder på stängda områden, och det är något jag verkligen håller mig till. Men det nog de flesta vet är som sagt att det är snötäckt, och att hela området är en stor sjö i mitten, och sedan höga berg som reser sig runt hela sjön. Jag hittar ofta buggar, så jag har själv sett stället och det runt om många gånger och om vi säger såhär, området har förändrats på senaste tiden. Något som varenda område behöver, nämligen naturdetaljer. Byggnader läggs ju inte till förrän dagen området öppnas, men den enda byggnad jag sett är för länge sedan är en stor ställning med lite småhus. Detta kunde man se genom att titta under marken men togs fort bort när det märktes att vi kunde se det.
 
Men hur vet vi att Dinodalen (förkortningen av dalen) ska öppnas då? Det är kraftigt antytt i spelet, men annars så bekräftades det i en intervju i slutet av 2012, såhär lyder texten:

- Det händer massvis hela tiden! Det är full fart. Förrutom våra veckouppdateringar som oftast innehåller en blandning av kläder, utrustning, nya race och uppdrag jobbar vi för fullt med nya funktioner och förbereder för att öppna nya områden. De områden som står på tur är Jorvikstallets område i landsdelarna söder om Silverglade och Den gömda dinosauriens dal… Men när dessa öppnas vet vi inte ännu. Vi förbereder också nya spännande spelfunktioner som kommer öka spelupplevelsen ytterligare för alla våra fantastiska spelare!

Området runt Jorvikstallet har redan öppnats, och det är ju konstigt om de menar hela området under Jorvikstallet också. Området runt Jorvikstallet, kallar jag det vi redan fått. Alltså tror jag inte att Södra Skördebygden står på tur. Och det som står sen på deras "lista" i intervjun är dinosauriens dal.
 
Jag tror heller inget mindre område öppnar, som Forntornet och Devil's gap. Det känns lite överdrivet att beskriva det som "ett helt nytt och häftigt område". Det tror jag öppnar i något uppdrag när det är dags. Det sista alternativet vi hört om är Jorvik City, det finns med på många ställen i uppdragsbeskrivningar och klädesinformation och vad vi vet är det en stor stad. MEN, staden ligger faktiskt riktigt långt bort. Det finns inte ens på vår öppna karta och det vi vet är att de börjat med området nyligen. Det skulle helt enkelt bli för mycket jobb med en ny karta, och att blockera resten av kartan runt hela staden.
 
 Bild från Jorvikipedia.Därför håller jag fast vid min tro att Den gömda dinosauriens dal är nästa område som kommer öppna.
 
 


Det finns ju som en tunnel ungefär vid Firgrove som man hittar om man rider längs Eldstigen. Jag har klättrat upp på berget som tunneln går igenom och såg en dal med äppelträd och sådant, jag tror att den skulle kunna leda till Jorvik City eller något åt det hållet.

2014-10-13 // 14:45:58

jag har ingen aning om vad som kommer bli det nya stället men en sak har jag klart för mig. Its going to be AWSOME!!!

2014-10-13 // 16:00:58

Om det är sant allt, som det verkar, då kommer det finnas ett område per årstid!:D
Skördebygden: Sommar
Gyllenåsarnas dal:Höst
Dinodalen: Vinter
Centrala jordvik: Vår
:D

2014-10-13 // 19:50:13

jag tänkte på jorvik city men du har nog rätt med dinodalen åhh har längtat så mycket till det ställe ska öppna och tänk om det finns riktiga dinosarier.♥

2014-10-13 // 20:34:43
gerald

yeee schysst sammanfattning bruh

2014-10-14 // 05:27:13

Jag tror stenhårt på att det är den Södra Skördebyggden som öppnas i år p.g.a. att där redan är så mycket saker som har dykt upp där. De där tjuvkikarna får jättegärna dyka upp typ NU, så att vi slipper den här hemska spänningen om vilket det närmast kommande området är. :P

2014-10-14 // 12:07:22

det är nästan helt säkert efter som det finns "snö formationer" "snöspelare eller vad det nu va" och "snöhögar" i filerna ;D

Svar: Ja ;)
Alicia Starnight

2014-10-14 // 15:05:39

Kolla på min blogg, la upp en bild tidigare idag på hur det ser ut nu, det ser ut som att snön börjar smälta där snöbollarna varit tidigare :D

Svar: Ooh
Alicia Starnight

2014-10-15 // 23:01:14

Riktigt coolt! :D

2016-12-15 // 20:41:40

Coolt! :D

2016-12-15 // 20:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback