Snabbesök på Pixel Tales

I onsdags var jag på snabbesök på Pixel Tales, jag var nämligen på klassresa i Stockholm. De tyckte jag kunde komma och hälsa på när jag ändå var i Stockholm, och det hade inte gått om jag inte bodde på en båt 1 km därifrån. Så när jag fick lov blev det en spurt dit för att hinna vara där innan det skulle bära av till Gröna Lund. Jag väntade utanför byggnaden när Heather och Elise kom och öppnade! Jag fick kramar innan vi åkte hiss upp mot deras våning. Det var jätteroligt att äntligen träffas, vi hade ju faktist chattat i mer än ett år tillbaka. :D
 
Väl där inne presenterade de mig och alla andra, det var jättekul att träffa alla som jobbade med själva spelet. Träffade faktist han som skrev alla huvuduppdrag, de är ju så himla bra! De visade mig runt i kontoret innan vi satte oss vid datorn. De frågade mig om jag sett Tinkern, ja, bilden hade jag ju sett. Men det var tydligen en video också, som jag inte sett. Den var nämligen nästan nyss utlagd. Efter det visade de hur de gör grafiken, hästar och hur de texturerar, animerar, och hur 3D sakerna var uppbyggda. De tog fram en superrolig fil när de visade en animering, nämligen en häst som simmade som en människa. Riktigt glad att det inte ser ut så i spelet ska ni veta. ;) De visade mig också hur allt var uppbyggt i spelet, var väldigt intressant att se. Landskapet görs faktiskt i ett program med en pensel, där man kan resa kullar m.m. Det var målat liksom. Just det var mycket lättare än jag tänkt mig. En pensel plockades fram på datorn och så visade de på plätten längst söder i spelet hur de gjorde ett berg och hur de valde textur för landskapet.
 
Innan jag fick lov att kila så fick jag designa en egen tröja, dock så hade jag inte tid att måla själv så Heather plockade fram filen och färgade den efter en speciell utrustning som jag valde. Hade svårt att välja färg först, men tröjform valde jag lätt. Kom faktist på en färg jag saknade. Ska bli jättekul att se hur resultatet blir, och i sommar/höst kommer den lanseras i spelet. :D 
 
Var verkligen jättekul att träffa alla som jobbade med spelet och kolla runt, jättetacksam för att jag fick göra det! 
 
En riktig gammal bild, första gången jag träffade Game Masters.


Lyckos dig Alicia! Skulle göra vad som helst för att få vara där *.*
Gu vad kul att få en tröja gjord av sig själv till spelet :D

2014-05-30 // 20:41:21

Åh gud va kul! :D

2014-05-30 // 20:46:59

Lycko du;) själv har ja aldrig träffat en game master på sso :( men de ska komma en sa de senare till min server;) e inte på samma som du e i

2014-05-30 // 22:21:47
Anonym

Pst, Tobby Larsson kommer att vara med i Star Stable. Han ska lära ut hur man dresserar sin häst. Antagligen kommer man kunna rida riktig dressyr i framtiden.

Svar: Yes i know, har ett sånt inlägg på tidsinställt sen igår :)
Alicia Starnight

2014-05-31 // 00:25:15

Hej!
Jag är en tjej som gillar att levla hästar men mina räcker inte!! Och jag har inte sc att köpa nya :s
Om någon skulle vilja att jag levlade era hästar/pownies breva Mandy Applepie på starstable!!

//en level sugen Mandy Applepie

2014-05-31 // 07:43:10

Hej! Men gud vad lyllo dig! Måste varit jättekul att träffa alla :D Kul att också få göra en egen tröja, hoppas du valde ett bra färgval ;)

Kramar Bella

2014-05-31 // 08:48:12

GUD *-*

Men liksom hur? Kontaktade dom dig eller du dom .. Jag är väldigt avensjuk på dig Alli xD

2014-05-31 // 11:21:03

Din lyckost!

PS. VARFÖR fick jag och min dator INTE följa med??
ahahah

2014-05-31 // 19:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback