Level 16

Yaaay :D Efter att jag blev beundrad med Sunfield i onsdags så gick jag upp i level 16. Det gav mig högre levelbonus, 2 mer i rida, och 1 i skötsel, kommando och hoppning. Men jag tävlar inte championat just nu, eftersom jag har två mer i rida. Jag skulle vara mycket snabbare än alla andra vilket inte är rättvist tekniskt sätt. Får tacka Tristan som gav mig 300 XP i det sista uppdraget, yay. Har setat och taggat detta ett bra tag, och äntligen har det hänt. ;)
 
Jag är nu den första som når level 16, och var faktiskt den första som nådde level 15 också. Det beror på att jag registrerade mig december 2011, efter de ändrat, och gjort om lite i nybörjaruppdragen. Det gav de som registrerade sig efter mer XP eftersom de la till vissa uppdrag. Min kompis Lily Rainstorm registrerade sig innan ändringen och gjorde inte alla uppdrag som vi nyare spelare gjort, så vi kom lätt ifatt deras levlar med mer XP från nybörjaruppdragen. 
 
Juluppdragen 2011 och högtidsuppdrag i början på 2012 gav också XP, som de faktiskt inte gör nu, eftersom de inte går att göra längre. De uppdragen gjorde jag, vilket gav mig mer XP än de som registrerade sig lite längre in i 2012.
 
Tillsist kommer vi till hästmarknaden, varje vecka det kommer tillbaka har jag gjort uppdrag för att hjälpa de komma tillrätta, uppdrag som man faktiskt fortfarande får XP för. Något som jag tycker är dumt faktiskt. Eller ja, för rättvisan iallafall. Andra personer som missat dessa uppdrag, har ingen chans att komma ifatt på samma vis. De kommer alltså komma efter i uppdrag, om någon registrerar sig NU tillexempel. 
 
Sen gäller det ju ryktesuppdrag, de har jag gjort och jag är beundrad med det som är möjligt att vara beundrad med. När man nått en fraktion låser man upp gula uppdrag, som ger XP. Så om man vill ta igen med XP ska man göra dessa uppdrag.
 
När min vän, Stephanie Snowhall blir beundrad med Sunfield kommer hon också levla upp till level 16, och hon är som min Star Stable konto tvilling. Vi har väldigt lika XP och registrerade oss samtidigt, december 2011. Det är den andra jag känner, som sitter i samma sits som jag. En av de med mest XP i hela spelet. Det säger jag inte är nå fel av något slag, förutom att ni som kommer och klagar på oss för att vi är hög level, det kan inte vi göra något åt.
 
Sammanfattning, för att levla upp har jag registrerat mig december 2011, och har fått lite extra nybörjaruppdrag att få XP för eftersom det finns fler uppdrag i början nu än i oktober 2011 t.ex. Jag har även gjort högtidsuppdrag (juluppdragen 2011) som man förut fick XP av. Jag har också gjort alla uppdrag med hästmarknaden, uppdrag som inte kommer tillbaka utan bara kommer öka och öka. (Folk som skapade sitt konto efteråt kommer aldrig nå samma XP nivå som vi andra.) Sen är jag tillsist beundrad med det som går att vara beundrad med, fraktionen låser upp fler gula uppdrag som ger XP.

Det där var alltså förklaringen varför jag har mer XP än andra, och det är inte något jag kan fixa tyvärr. 
 
Detta skulle jag vilja (och många andra med) att SSO skulle göra åt detta. Detta är ett väldigt orättvist ämne vilket kommer ge väldigt sura medlemmar när fler får reda på detta:
  • Ge de som började spela tidigt, XP för uppdragen som las till efteråt.
  • Ge alla som inte gjort högtidsuppdragen i början, XP för de. 
  • Ta bort XP för hästmarknadens uppdrag, och ge XP åt alla de spelare som inte gjort alla hästmarknadens sysslor. 
Detta låter enligt mig, väldigt svårt att fixa. Skulle ta vääääldigt mycket tid, och om de inte gjorde detta tycker jag att de skulle kunna lägga till alla uppdrag som varje spelare missat. För vissa kanske det är vissa nybörjaruppdrag och andra hästmarknadens uppdrag. För jag tycker inte att de ska ta XP från mig eller någon annan pga. deras problem, något de ställt till med. Skulle vara väldigt taskigt. För att rätta till orättvisan skulle de iallafall kunna gå ut med info om detta, som berättar hur de ska fixa detta, eller om de ens fixar det. Alla kommer inte kunna nå samma level, och för att iallafall förhindra detta lite om de inte låter alla få XP/göra uppdrag de missat, iallafall inte ge XP för de uppdrag som försvinner efter någon vecka.
 
Ursäkta för rörigt inlägg, men ville bara skriva ned allting.
 
En bild med min nurvarande outfit (ingen tävlingsoutfit) innan jag gjort onsdagens uppdrag med cirkusen och Sunfieldgårdens sista fraktionsuppdrag.
 Efter jag levlat upp till level 15, efter Sunfieldgårdens sista uppdrag.
 
 


OMG :O GRATTIS! :D

Svar: tackar :)
Alicia Starnight

2014-08-10 // 11:11:45
Sam

Tycker det är jättesnällt av dig att inte köra championat, men du kan väl bara byta outfit så det blir rättvist?

Tycker värkligen de borde fixa allt, kanske att de kan fixa så de som registrerade sig tidigt kan göra de nya nybörjaruppdragen, fast de kanske inte är så roliga och ändra hästmarknadens till ryktesuppdrag och göra ett litet extra uppdrag som alla star riders kan göra och att man då får all xp man missat från hästmarknaden och ett liknande för högtidsuppdragen, för det vore lite konstigt om alla bara fick xp lite random:)

Svar: Aw :) Jag tycker hellre det borde dyka upp alla uppdrag man inte gjort, t.ex. lily har inte gjort ett uppdrag som nybörjare, så kan hon göra det nu istället.
Alicia Starnight

2014-08-10 // 11:22:57
Sam

Ja, det kanske vore det bästa men lite konstigt om man får juluppdrag nu typ<3

Svar: haha ja, fast om de går ut riktigt om varför kanske det inte skulle vara lika konstigt
Alicia Starnight

2014-08-10 // 11:32:00

Äsch be inte om ursäkt för att du är i en hög level! Jag tycker att det är imponerande att level 16 nu finns :)
Själv spelar jag visserligen på Server 2 där jag tror att vi flesta haft samma chans till experience-poäng...men jag reggade mig mitt under julen 2013 så jag snubblade in under juluppdragen och förstod inte att de skulle försvinna några dagar senare :( osis.
Är hästarna högsta level fortf. 15? :)

Svar: De senaste juluppdragen ger ingen XP eftersom de nog insett problemet haha, men den högsta leveln på hästarna är förmodligen fortf. 15 :)
Alicia Starnight

2014-08-10 // 11:43:33

Det är ju kul att du är lvl 16 alli C: Men jag tkr att dem som inte har blivit beundrade med fraktioner ska få lite hjälp på traven. T.e.x att dem får mer rykte av personer o så. Det hände mig en gång då jag hade missat lite, fick göra dem dagliga uppdragen som gav mest rykte i några dagar, tills jag kom ifatt. Skulle vara jätte bra om dem fixade det.

Svar: Allt har ju hur mycket man prioriterar, orkar man inte göra ryktesuppdrag så går man inte upp i level, allt kan man ju inte få på silverfat så det tycker jag är bra som det är faktiskt.
Alicia Starnight

2014-08-10 // 12:15:43

Jag går också i level när jag blir beundrad då :D

2014-08-10 // 12:30:08

OMG grattis! <3 jag började spela SSO i våras förra året och min XP är lite mer än halva i level 15, jag har typ spelat i ett och ett halvt år men har halva till level 16, sååå glad för din skull! jag skulle dö om jag var den som blivirt level 16 först , så glad för din skull och hoppas att jag också kommer bli level 16 inom detta år :)

2014-08-10 // 12:51:07
Anonym

du har fel! du är inte beundrad med allt flr ferdinans hästmarknad kan man inte vara beundrad med än så länge....:p

Svar: jag skrev, jag är beundrad med allt som är möjligt, och hästmarknaden är inte möjligt än så, jag menade inte det
Alicia Starnight

2014-08-10 // 12:54:33

Oj! Jag trodde inte level 16 fanns men grattis ;D Jag började i Januari i år och har nu kommit ungefär 1/4 över level 15, men nu ska jag göra riktigt mycket uppdrag när de kommer, jag har varit bortrest 5 veckor så nu blir det ryktesuppdrag och gula för hela slanten! Och sso kan ju inte ge mig mer xp i ryktesuppdragen, för varför ska jag ha det? jag har ju inte alls spelat så länge som du så :P Men Grattis igen!

2014-08-10 // 12:59:04

Grattis Alicia :D

2014-08-10 // 13:14:47

Grattis!!! Jag själv började i november men har inte gjort alla ryktes uppdragen :P Meeen jag är halvvägs till level 16 :D

2014-08-10 // 14:22:10

Trodde jag skulle vara först med att nå lvl 16! :D Men det var jag visst inte :I GRATTIS GMN!

Svar: Tack :)
Alicia Starnight

2014-08-10 // 14:37:02

Jag tror att jag snart iaf kommer levla till nivå 16. Är lite över hälften och har några uppdrag just nu :)

Ps: Grattis

2014-08-10 // 15:04:25

Wow grattis:)) Har bloggtävling hos mig:))

2014-08-10 // 15:08:34

)j, jag trodde att lvl 15 var maxleveln, men grattis!👏

2014-08-10 // 15:12:01

Grattis att du blev den första som blev level 16 och 15. Men en annan sak de är ju så att ni har fått mer xp än andra spelare och det är väl inte rättvist eller

Svar: Läs allt innan du kommenterar :)
Alicia Starnight

2014-08-10 // 15:20:33

hur mycket rida har du när du ar t stil? :)

Svar: har 42 i tävlingskläder :P
Alicia Starnight

2014-08-10 // 19:24:34

Jag började också i december 2011, men efter det har jag varit långt ifrån lika aktiv som dig. Du har ju knappt tagit någon paus alls (om jag minns det rätt) och du har ju hållt igång din blogg sen någon gång i början av 2012, så verkligen, u deserve it. Grattis :D

Svar: åh tack :D <3
Alicia Starnight

2014-08-10 // 20:04:45

Alicia du missade mig :3 Jag levlade upp till level 16 i onsdags efter uppdragen med Ydris, men då va jag redan klar med Sunfielduppdragen ;)

Svar: Så går det när man är bortrest ;)
Alicia Starnight

2014-08-10 // 20:11:55

Gör du? Jag vill vara ett straff!

2014-08-10 // 21:29:51

Haha grattis Alli!!

Måste bara fråga för du är så hiiiiimla bra på smeknamn vad skulle du kalla en busig ponny vid namn Megatrouble?

Hade själv tänkt Meggie :P men vad tycker du??

Svar: Hade nog också kallat den Meggie, bra val :)
Alicia Starnight

2014-08-10 // 22:16:16

Haha tack <3

2014-08-11 // 09:43:10
emelie

Grattis men jag inte ens spelat i ett år och är snart i level 16 haha :-P

2014-08-11 // 10:02:44

Grattis!!! <3

2014-08-11 // 11:38:46

OMG!! Trodde inte det var möjligt!! Grattis!!! Länge lever Alicia Starnight, som är i level 16 ( Viftar med ett STOOORT palmblad som ska ge dig frisk luft, och bugar till min sista minut på jorden ) Länge lever Alicia Starnight, som är i level 16 ( Viftar med ett STOOORT palmblad som ska ge dig frisk luft, och bugar till min sista minut på jorden ) Länge lever Alicia Starnight, som är i level 16 ( Viftar med ett STOOORT palmblad som ska ge dig frisk luft, och bugar till min sista minut på jorden )

Svar: haha aw
Alicia Starnight

2014-08-11 // 12:01:57

Då måste jag fråga en sak, nu när du gått upp till level 16, måste hästen du rider med också gå upp en level till? :)

Svar: Nope
Alicia Starnight

2014-08-11 // 14:12:57
Anonym

Gracias! :D Men du kan ju tävla champ, så vinner du, sen ger du rosetterna till Niall. :D

2014-08-11 // 14:37:45

Hej!
Faktiskt, inte för att vara dryg eller någonting, menar inget illa, tror jag att jag blev medlem innan dig. Jag blev medlem på Starstable hösten 2011, i oktober eller november faktiskt. Första gången jag betalade för SR var den 15/12, och det blev jag inte på direkten. Som sagt, menar inget illa med den här kommentaren!

2014-08-11 // 22:59:49

Finns de som nått level 16 samtidigt som dig, finns fler alltså :) Håller verkligen med dig om att sso borde försöka "fixa xp:n åt alla" :D

2014-08-12 // 10:24:37

Det är ju samma med alla dessa borttappade paket, de ger också erfarenhetspoäng, men efter två veckor kan man inte göra dem(eller ja, vissa av paketen nu i våras var så). Tycker SSO-teamet krånglar till det för sig själva med det där.. Att ha massor av spelare som är på samma plats i berättelsen men har olika erfarenhetsnivåer pågrund av ändringar med xp-utdelningen kommer krångla till det för dem. Om de till exempel har levellåsning på uppdrag, så att de inte låses upp förrän man har nått en viss level(det är vanligt i mmos) så kan det hända att nyare spelare fastnar och inte kan fortsätta för att den nivån inte längre kan nås då uppdrag som gett EXP-utdelning omvandlats.

Ang hästmarknaden skulle de kunna göra det väldigt lätt för sig och göra så att när man nått beundrad med dem så slutar man få gula uppdrag med dem och får istället blåa. DVS att man alltid bara kan få ut visst mycket poäng av Hästmarknaden, men att man blir tvingad att vänta medan den flyttar runt.

Svar: Ja håller verkligen med, och den sista idéen var ju jättebra!
Alicia Starnight

2014-08-12 // 14:55:44
Anonym

Grattis till level 16 men du är inte först ska du veta. Har 3 vänner som blev level 16 efter ydris uppdragen i onsdags och dessutom tycker jag inte du ska skriva att du är först för du kan ju inte hålla koll på alla på server 2.

Svar: Ingen på level 2 kan vara level 16, eftersom den servern skapades efteråt ;)
Alicia Starnight

2014-08-13 // 23:29:04
Anonym

Jag menade server 1 jag spelar där och mina kompisar som blev level 16 i onsdags tycker de är dåligt att ta åt sig äran när du egentligen inte vet säkert

Svar: Jag har mest XP i hela spelet, det är därför :)
Alicia Starnight

2014-08-14 // 11:55:50

Hej! Jag registrerade mig i samma veva som Lily och har hela tiden vart irriterad på att du och Steph legat steget före oss med xp och level. Många har sagt att du har fuskat med uppdrag och liknande och det gjorde mig mer sur. Men du har ju nu förklarat dig och jag är inte irriterad över det längre. Men håller med dig till fullo att supporten borde ta tag i det och hjälpa oss så att alla i slutändan får samma mängd xp. Bara så att du vet (:
Inte för att detta hjälper på något sätt, men alltid bra att veta att flera personer vill att supporten fixar det ^^

Svar: Hejsan!Jo, förstår att du trodde det, och många andra också för den delen. För jag har aldrig riktigt berättat officiellt varför vi har mer XP. :)
Alicia Starnight

2014-08-14 // 11:59:02
Emmy

Vilka behöver man bli beundrad med för att få ny gula uppdrag? (Är i lever15) :)

2014-09-20 // 10:05:14

Wow!! Visste ikke det gikk ann å være i lvl 16!!!!!!!

Svar: Jorå
Alicia Starnight

2014-11-08 // 23:21:22

Min kompis blev level 16 tidigare faktigst :)

Svar: Det går inte, asså det fanns inte tillräckligt med xp tidigare.
Alicia Starnight

2014-12-05 // 18:07:16

Hej! Jo vet ni om det finns star stable 2?

2015-03-10 // 17:00:57
lillan

JAG ÄLSKAR BLOGGEN!!!!!! JÄÄÄ!! DEN ÄGER!!!!!!!

2015-03-10 // 17:03:02
Lillan

ÄLSKAR BLOGGEN!!! JÄÄ!! DEN ÄGER!!!! JIPPI!!!!! HURRA FÖR BLOGGEN!! KOM IGEN NU!!!!!! BLOGGEN ÄGER JU!

2015-03-10 // 17:04:37

Jag älskar din blogg

2015-06-02 // 12:29:58

Jag gillar din blogg kan vi mötas på star stable nån gång?

2015-06-02 // 12:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback