Visste ni att...

..det finns ca 25 st spelservrar med olika namn i Star Stable?
De två svenska spelservrarna heter Air Star och Marshmallow Cloud. Jag själv spelar på Air Star, och Marshmallow Cloud är den man startar på om man skapar ett konto just nu i Sverige. 
 
Några andra namn på servers är Night Star och Choclate Mountain. Servernamnen är verkligen jättecharmiga haha. Söta! Namnen använder de för att hålla reda på alla andra namn de har på servrarna. 
 
Om ett tag kommer det även vara synligt vilken server man spelar på, sa Game Master Vendela. Det kommer samtidigt som man kan byta server själv, som antagligen blir i en uppdatering. Men inte vilken som helst. Sveriges folk kommer t.ex. ha två att välja mellan, men endast om det finns plats för alla, sa hon.
Detta berättade Game Master Vendela för mig när jag frågade henne om servrarna hade namn efter jag sett det på någon blogg då hon nämnde det i något mejl, så ämnet bara rullade på haha. Hon har även sagt det i vissa mejl till folk i frågan om att få byta server förut. 
 
Några random bilder från ett ställe i en mur (det är inte lätt att komma dit) i Jarlaheim. Där jag och Luc bråkar om vem som ska bo där även om jag hittade placet först. :)


Anonym

Haha varför kan inte ni båda äga det då så slipper ni bråka om det

Svar: det är ju ett skämt, alla vet att det är mitt <3
Alicia Starnight

2013-11-23 // 13:16:43

hej kan du berätta hur man kommer eller någon gong när du är inne och jag med om du kan vissa

2013-11-23 // 13:28:06

Var det det du tänkte säga igår? Jag fick fatal error och pallade inte logga in igen, så sorry för det xP
Jag tycker det skulle vara super att kunna välja server, att kunna hoppa mellan olika språk vore dock ännu mer åzum. Tänk sicken möjlighet att träna engelska!

Svar: Haha ja det var det. :D Jo det blir nog väldigt nice!!
Alicia Starnight

2013-11-23 // 17:01:34

Mitt faktiskt!!11

2013-11-24 // 17:05:06
Rawr

How do you get there

2013-11-24 // 18:45:29
Tina

Hehe försökte luska ut hur man kom dit. Provade gå genom väggen eftersom man kan gå genom muren där vid trappan, men icke. TÄnker du avslöja? :-)

Svar: Haha bra försök ändå! :) Jo, där man kan gå på ringmuren ovanför. Där finns det ett ställe precis till vänster där man kan hoppa. Du hoppar till höger och om du har tur kommer du upp på muren, eller studsar på en annan mur så du ramlar ned där. Där man ska hoppa är en bit ifrån balkongen.

Lite svårt att förklara.
Alicia Starnight

2013-11-27 // 11:05:33
Tina

Lite krabbigt då med andra ord ;-)

2013-11-27 // 21:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback