Önskningar till spelet 2016

Nytt år innebär också massor av nya onsdagsuppdateringar, så jag hade tänkt dra upp mina högsta önskningar inför 2016! I vissa av mina önskningar finns det klickbara länkar, alla leder till några av mina gamla inlägg som innehåller lite mer invecklade idéer och beskrivningar - allt för att vara lite mer specifik (vissa inlägg har även uppdaterats, så det är värt att kolla igen ;)
 
  • Dressyr! Hur roligt hade det inte varit med en paddock någonstans där man kan lära sig rida dressyr som i Vårryttaren? 
  • Nya frisyrer, till exempel Johannas tjocka snedfläta eller Elizabeths fina frisyr hade varit jätteroligt att se i spelet.
  • Fler toppar, schabrak och benlindor! Det finns nog med sadlar, byxor o.s.v Jag tycker det är dags att fylla på med sånt som folk är mest intresserade av och det som skiljer outfits mest åt. 
  • Fler huvuduppdrag! Att det kommer en gång per år som det varit på senaste tiden, tycker jag är på tok för lång tid emellan. De senaste huvuduppdragen som kom har lagt en bra grund för många andra fortsättningar, så jag tycker de ska köra på med mer huvuduppdrag detta året.
  • Precis som alla andra år - ett nytt område! Vilket som kommer spelar ingen roll, bara de öppnar ett nytt stort område med nya platser, karaktärer och uppdrag!
  • Globalchatten och sammanhållningen mellan alla spelarna i sig är just nu ganska katastrofal, lite trevligare miljö önskas!
  • Högst upp på min önskelista står just nu ett större stall, med större garderob och fler funktioner! För er som missat har det förresten startats en omröstning i hopp om en större garderob. Klicka här för att skriva under!
  • Fler olika sorters utrustning till hästen så som täcken, huvor, med mera. Men även fler versioner av det vi redan har, så som andra sorts schabrak och träns vore kul!
  • I hästväg är jag sugen på Hannoveranare och Lippizaners!
  • Förra året lovades det en manikyr-funktion av något slag, sedan dess så har mina händer varit bleka som ett lakan så jag hoppas att de faktiskt släpper den i år!
  • Fler uppdrag i Epona och en fortsättning på G.E.D. uppdragen!
  • Fler terrängtävlingar i spelet, med massor av nya hindertyper så som banken från höstryttaren och upphopp!
  • Uppdaterad grafik i Silverglade! Valedale, Firgrove och Vingården till exempel skulle verkligen behöva sig ett lyft!
Har ni några särskilda önskningar till spelet detta år? :D


Anonym

Asså hej!

Jag har ett problem.

Jag har inte fått uppdragen med runstenarna, och jag e i level 18! :(

Dem ända uppdragen jag har tillgängliga är att jag måste få bättre ryckte me Gulpors, och med båda fiskegrejerna, och att lämna dinosaurieskellette till dendär gubben i FG. Vilka uppdrag måste jag slutföra för att få detdära med runstenarna?

/En orolig flicka som tror att hennes konto e puckat

Svar: RYKTESUPPDRAG! Du måste vara beundrad med Åskviggens Cirkel och ha högt rykte hos G.E.D.
Alicia Starnight

2016-01-22 // 11:39:09

Har en liten idé på någon typ av stor hästtävling som jag kom på nu xD Den är ganska dålig och komplicerad så det kommer aldrig bli av men skriver ändå! <3


Vid varje stall finns en häsbuss (eller vad det nu heter) med en sånt där rosaskimrande sken vid. Man trycker där och kommer till typ en lobby liknande plats. En tjej står vid ett bord där man anmäler sig. När man pratar med henne så kommer namnen på alla ens hästar upp och så kan man anmäla två av dem. Man väljer även gren och då finns det hoppning, terräng, galopp och dressyr att välja mellan. Det finns två dörrar på vardera sida om den där tjejen. Den ena leder till ett litet stall där de hästar man anmälde står. Man kan skjöta om och byta utrustning på hästarna när de är där mm. När man är i stallet så finns det ytterligare en dörr och om man trycker på den så kommer man till banan där tävlingen ska vara, så att man kan träna lite. Den andra dörren, vid lobbyn, kan leda till ett litet rum med en Tv (eller flera) som det kan det stå starttiderna för alla lopp på. De lopp man själv är anmäld till kan stå i någon annan färg. Det finns en stor tredje dörr som är mittemot tjejen och det är det som är utgången. När tävlingen startar (för att förenkla) så kan man hamna direkt på banan med hästen. Det är därför viktigt att man bytt utrustning och sånt innan. Det är lite som ett champ så man tävlar alltså mot flera andra men då det ska vara lite verklighettroget så syns inte de andra spelarna när man t.ex. kör dressyr. Man brukar ju inte vara flera samtidigt då xD Men om man anmält sig til galopp så hamnar man i ett startbås och då ser man självklart de man tävlar mot. Om travlopp kommer senare så måste man också se varandra :) När man slutfört tävlingen så kommer man tillbaka till det lilla stallet med hästen. Man går därifrån till rummet med Tvn och på den står nu placeringarna. När man tävlat klar så lämnar man denna tävlingsanläggning genom att trycka på den stora dörren som är vid ingången, man transporteras då hem.

Då det är ganska avancerat så tycker jag att man bara borde ha det typ en gång i månaden. Då tävlingarna både ska vara svårare och mer exklusiva en de vanliga championaten så borde priset vara något bättre, typ starcoins? Vinstsumman skulle kunna vara ganska stor men det är bara 1, 2 och 3 som får pris! Om man kom på någon av dem placeringarna så skulle man kunna prata med den där tjejen i lobbyn och få priset ;)

Svar: Låter kul det där!
Alicia Starnight

2016-01-22 // 14:45:34

Haha eller så kunde jag bara säga att jag önskar mig flera lite mer avancerade tävlingar och fler grenar till spelet! xD

2016-01-22 // 14:48:03

Det jag är mest sugen på nu är större stall! Känns trist att man inte kan ha alla sina älskade (och dyra) hästar hemma :( De glömmas lätt bort på hästön och när man väl tar hem dem efter typ ett halvår så är det inte samma sak... Kommer nya hästar snabbt till spelet och hästarna skickas nästan lika snabbt iväg... Vill att stallet ska bli större (gärna med riktiga boxar!) Och om inte det skulle funka av någon anledning så har jag inge något emot en hage ;) Om dem tycker det blir för "jobbigt" att fixa så att man ska leda hästen fram och tillbaka så skulle man kunna skicka en häst till hagen genom stalltavlan? Det borde inte heller kosta pengar att lämna sin häst i hagen... Hästarna är nog dyra som det är! xD Och tror många skulle köpa fler hästar om man fortfarande kunde se dem, utanför stallet i hagen, när man skickat bort dem (istället för hästön där de glöms bort) Skulle va mysigt att stå där och kolla på dem när de går runt där i hagen <3

Svar: Ja precis, håller med!
Alicia Starnight

2016-01-22 // 14:56:18

Skulle vilja ha väder till spelet! man skulle typ kunna klicka någonstans på skärmen och så skulle det komma upp en typ mat lista men med väder istället för mat :D

Svar: Det vore också grymt!
Alicia Starnight

2016-01-22 // 17:49:06

Fler kameravinklar! Som aktiv videoskapare skulle fler kameravinklar vara en drömuppdatering. Att typ kunna placera kameran i olika lägen i förhållande till sin karaktär, zooma in/ut, flytt runt kameran fritt mm!

Svar: Oja, hade varit roligt att ta bilder med sådant också!
Alicia Starnight

2016-01-22 // 18:04:32
Tuva

DRESSYR!! Nejmen haha, älskar dressyr så hade gärna sett det i spelet. Skulle vara trevligt med en lite uppdaterad version dock, men bara det kommer någon sådan sorts tävling blir jag nöjd. Jag menar, hur tom är inte A-delen i ridhuset egentligen?
På tal om ridhuset - DÄR vill jag ha en förändring. Usch. Väggarna och bokstäverna är så otroligt suddiga och formen på ridhuset är ju bara konstig. Uppdatering, tack!

Förutom det önskar jag bettlösa träns (inte så svårt känns det som, bara att ta bort bettet på träns med nosgrimma i princip) och ländtäcken att rida med. Skulle vara urmysigt. Annars, precis som du säger, fler schabrak osv. Älskar schabrak mer än all annan utrustning haha.

Svar: Ja haha, formen är vedervärdig! En uppdatering skulle behövas där med. Och ja precis, bettlösa träns!
Alicia Starnight

2016-01-22 // 18:26:01
Anonym

Rycktesuppdrag? Brukar de inte vara ring med hjärta då? För kag har inte sånt för dem...

Svar: Det är ingen ring med hjärta runt de karaktärerna för att man får ett SMS.
Alicia Starnight

2016-01-22 // 20:08:52

Kunna trava bredvid hästen eftersom man kan leda den, göra kartan större och öppna mer av Dinodalen (älskar det stället <3), diadem så man kan se mer av håret, fler uppdrag och typ att man skulle kunna få sitta på andras hästar som är i samma grupp (vet inte varför jag vill men det känns liksom kul Cx) :)

2016-01-22 // 20:47:58

Ja, måste verkligen hålla med Zelda om en hage!!! Alltså hur kul hade inte det varigt, att se sina gulliga hästar leka i hagen😍 Jag tror jag dööööör isåfall;) hästarna är ju sååå söööta oxå!

Svar: Ja precis :D
Alicia Starnight

2016-01-22 // 21:11:37

Jaa, så bra ide med tecken och martingal och sånt! sso MÅSTE skaffa det

2016-01-22 // 21:33:55

Skulle dött om det kom t.ex. grimmor, (läder. nylon, repgrimmor etc) BOOTS och hackamore

2016-01-22 // 22:09:57
Jazzii

Baskjir hästar!

2016-01-22 // 22:52:35

det som jag skulle vilja ha (som är nödvändigt för hästsamlare) är STÖRRE STALL!!!! 20 boxar 10 på varje sida mitt emot varann, oxå kan man skriva in hästens namn t.e.x Eastflash, oxå när man klickar på sortera hästarna kommer dom dit deras namn är!!! sedan så skulle jag villja ha en dörr, och där utanför var en hage så om man inte hade plats i stallet kunde man leda ut hästen där! jag skulle oxå vilja ha ländtäcke, OCH JAJA, nu vet jag, växlande väder,tex på torsdagar och tisdagar regnar det, typ, oxå sånnt här ludd under sadeln som man ser i hööks tidningar vet inte vad det kallas men sånt ludd iaf!jo oxå lite mer hårfrisyrer tack! inget speciellt men håller på med trav irel :)) :*

Svar: Ja väder vore awesome!
Alicia Starnight

2016-01-23 // 08:48:05
Anonym

Är det sant att man bara kan ha 10 hästar i sitt stall? I så fall tycker jag att man borde kunna ha fler typ 20 eller något.

Svar: Ja, bara 10 hästar tyvärr
Alicia Starnight

2016-01-23 // 09:02:43

Det hade varigt sjukt kul om dem ville uppgradera animeringarna på dem gamla hästarna! Och då menar jag inte så som dem gjorde med Morganerna och painthästarna att dem kommer med en helt ny häst och låter den gamla vara som den är utan att dem ändrar animeringarna på hästarna som redan finns. Dem jag skulle vilja att dem uppgraderade mest är Frisrarna, Andalusierna, Araberna och Ponnyerna!! xD Det Hade varit svin kul Cx

2016-01-24 // 13:04:25

En annan grej jag skulle tycka va kul om dem ville fixa i spelet under 2016 var ett oneperson mode. Du vet när man ser från ryttarens ögon! Det hade varigt bra för foton :3.
Kom på detta i efterhand så skrev detta nu.

2016-01-24 // 14:09:24
Köra

Jag skulle tycka det var jätte kul om man skulle kunna köra häst & vagn med sina hästar!!

Svar: Jaa visst vore det!
Alicia Starnight

2016-01-26 // 18:50:42

Mina önskemål (det kommer bli många)
det hade varit helt AWESOME om man kunde ge bort saker till andra spelare. t.ex. hästar man inte vill ha längre, kläder, utrustning osv. jag vill ha ett kylskåp!! på halloween så får man alltid massa mat över. en hage där hästarna kan gå. men man måste klicka på en knapp som när man skickar hästar till hästön men istället till hagen :) fler hästraser, täcken samt grimmor o grimskaft! att man kan longera sin egen häst och andras men för att undvika bråk med att andra bara tar en häst och longerar iväg med den så kan man som på vissa minecraft servers skriva typ /trust och spelarens namn så att man litar på den. dressyr animeringar till hästen ( t.ex. piaff osv) och dressyr banor och tävlingar där man tävlar mot andra. detta kommer såklart bli lite kompiserat att fixa men det vore nice om man kunde en dag i framtiden. haha, ja det var mina önskemål. xDD

2016-01-27 // 18:16:36
Anonym

Ok synd.

2016-01-31 // 15:50:47

Lite större ryggsäck kanske och att man kunde ge presenter till varandra skulle kunna vara kul.

2016-01-31 // 15:54:07

Hej


Jag vill att de ska komma mer hår i andra färger. Mer hästraser t.e.x. Mustang, Paint, Welch ponny,Connemara och många fler. En stor hage. Bättre textur på buskarna/träden. Nya artister. Träffa Anne. Större hemstall/Gaderob. Hänga upp sadlarna på sadel ställ . Putsa träns/sadel. Kunna ta med kompisar till hemstallet. Gå ut ur hemstallet utan häst. Ta med fler hästar än enhäst ut ur hemstallet. Tävla i dressyr täflingar typ att hästen kan börja jobba och gå under sig och böja på nacken. Ta av sig de man har på huvudet+ handskar. Tror det var det XD

PS: Älskar allt de du gör du ät bäst <3

Svar: Åh bra idéer! :D Och tack så mycket!
Alicia Starnight

2016-04-20 // 20:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback