Leda häst-funktionen

 Woho! Nu på onsdag den 16:e december kommer vi äntligen kunna leda hästarna! För mig har det inte varit en så efterlängtad eller behövlig funktion, men visst kan det vara kul och det underlättar nog för många som gör serier, med mera. Det har stått högst upp på listan för en hel del människor, så nu slipper man tjatetom det och Elise slipper oroa sig för att det någonsin ska stå ungar utanför hennes hus, HAHA internskämt åsido.
 
Men iallafall, en Game Master har sagt att man måste prata med en hästtränare till att börja med. Man måste vara Star Rider, och kommer då kunna köpa funktionen, men den funkar även efter ens Star Rider gått ut. Vi kommer kunna leda hästarna i dess träns, och tyglarna kommer ha samma färg som resten av tränset. Det är allt detta vi vet, resten återstå att se! 
 
Tidigare idag publicerades en teaser som ni kan se nednaför. Själv tycker jag det ser väldigt bra ut och det ska bli väldigt spännande att få prova det i spelet! 
 
 


Hej, jag undrar bara till när du ska byta tema på din blogg, lite vinter. Jag längtar tills du ska det! Mvh, Matilda Fogberg

Svar: Det gör jag idag :DD
Alicia Starnight

2015-12-12 // 08:23:54

Jag är såå glad att vi äntligen ska få leda hästen. Den här funktionen har jag velat ha enda sedan jag började spela 2012. Jag tyckte då att det var jättekonstigt att man inte kunde leda hästen (tror jag gjort det i många andra hästspel).

Kram <3
/ Maria Moonfield.

2015-12-12 // 13:11:15

Heej, jag tycker precis som du att en renovering och förstoring av hemstallets insida skulle vara det allra bästa och mest nödvändigaste i spelet just nu. Men det är ju alltid svårt att få starstable att lyssna på bara några få spelares önskemål då de hela tiden har fullt upp med en mängd olika uppdateringar och andra idéer. Jag känner att jag har tröttnat lite på att spelet hela tiden följer samma mönster. Självklart uppskattar jag det jobb de gör men nya hästar till exempel är inte riktigt nödvändigt de är visserligen jättefina men vad ska man med nya hästar till om de inte kan få platts i hemstallet? Då står de ju bara oanvända på hästön vilket känns sorgligt. Jag känner att det skulle vara bra med någonting som verkligen behövdes så min tanke var att om vi gjorde en namninsammling eller liknande på en känd blogg som denna kanske vi hade kunnat få dem att se att det är det som vi verkligen vill ha. Särskilt om andra kända bloggare länkade till insamlingen så tror jag att vi skulle kunna komma långt, tillsammans, och fånga deras uppmärksamhet. Dock tar det tid för dem att göra sådana förändringar så vi kan isåfall inte förvänta oss någonting under den närmaste tiden, men vi har väl tålamod? ellerhur?

Svar: Ja precis! Kanske man ska starta en insamling så det eventuellt händer nästa år? För det är definitivt det nödvändigaste och skulle lösa en mängd olika problem och de skulle lugnt tjäna på det! Tack för idén! :D
Alicia Starnight

2015-12-12 // 15:27:53

är så sjukt taggad på det!! Fast större stall skulle ju vara bättre.. älskar din blogg. <3 C:

2015-12-12 // 17:32:22

Håller precis med Ylva! Om ngn startar en namninsamling om det är jag iaf på!:D

2015-12-12 // 19:19:37

Skulle det inte komma nästa del av det där Orkansättet komma nu i december? C: Om det har kommit så kan någon säga koden för jag har inte fått den sådanafall <3

Svar: Jag kommer skriva ut koden direkt jag får reda på den!
Alicia Starnight

2015-12-12 // 19:39:21
Sandy

Hej Alicia! Vet att detta inte har något med detta inlägg att göra, men men. Jag har iaf en liten fråga. Jag kommer inte in i Epona. Jag tror att det är för att jag inte är klar med dinodalen än, för att jag har tagit en låååång paus. Men nu har jag börjat igen och vill såklart gärna komma in! Jag förstår inte riktigt vad dem menar att man måste ha gjort för uppdrag, är det det uppdraget med Helga och hennes familj när man hjälper dem att hitta ett sommarhus i Figrove för det har jag gjort, och jag har även lämnat in prover till Herman men det är ju liksom ett dagligt uppdrag så jag förstår inte riktigt vad de menar, ska man ha blivit beundrad av G.E.D för att komma in eller? Och ska man ha gjort klart alla uppdrag av Nic tills man kan komma in? Jag förstår verkligen ingenting...Tack på förhand! MVH anonym

Svar: Det finns ett gult uppdrag där Ms Drake ber en posta en rapport, men som man istället ger till Herman, det måste du ha gjort. Göra klart dinodalen ska du också göra!
Alicia Starnight

2015-12-12 // 20:42:38
Nova K

jätte Fin Bild Alicia!

2015-12-13 // 10:29:36
Sandy

Okej, är det första uppdraget med Ms Drake? För isåfall har jag gjort det. Tack så mycket!

Svar: Om hon säger att du ska komma tillbaka när du har högre rykte måste du göra dagliga
Alicia Starnight

2015-12-13 // 10:54:40

Det ser konstigt ut...
Sso teamet kan ju knappt något om hästar

Svar: Det är riktigt svårt att programmera sådant här med tanke på att de försökt i flera år, så gör det själv innan du klagar!
Alicia Starnight

2015-12-15 // 20:10:02

Tack för svar! <3 :D

2015-12-16 // 07:44:08
Henny

Jag är lifetime på sso men jag har raderat koderna till orkansetet? Vet du vilka alla är och kan du skriva dom i ett inlägg eller här nedan? Vill verkligen ha setet

Svar: Kolla igenom gamla inlägg, har skrivit alla
Alicia Starnight

2015-12-26 // 10:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback