Kylan i Dinodalen

I nästa område som öppnas på Jorvik, kommer det vara ständig vinter. Hästarna kommer påverkas negativt av kylan, så de kommer inte kunna prestrera hundra procent där. Den enda hästrasen som just nu kommer kunna det är Nordsvensken.
 
Jag har på senaste tiden varit lite småtjurig över att inte Tinkrar kommer tåla kylan i Dinosaurierns dal, med tanke på att de egentligen har mer hovskägg, man och päls. De har samma kroppsbyggnad i SSO, så varför kan inte de också tåla kylan? Väldigt konstigt tycker jag, men det kanske fixar sig.
 
Men, det skulle vara väldigt roligt om man kunde köpa ländtäcken som man kan ha när man red, för alla hästar som är känsliga för kylan i Dinodalen. Som skydd mot kylan, så hästarna inte fryser. Men just nu har jag också börjat fundera på hur det blir med Stormbeauty, hon ska vara med under öppningen av Dalen. Hon har hängt med på alla huvudstory uppdrag och andra områden hittills. Men det som är tråkigt är ju att hon kommer frysa. Hästarna kommer då förmodligen bli långsammare, jag vet inte hur mycket långsammare, men vi hoppas inte det är mer illa än som att rida en level 15 ponny, annars är jag ju van.
 
Min fina tinker Dragonborn, en ridtur i Glaciärerna i Valedale! 


Läs ditt mail ja skickade.

Svar: Har läst!
Alicia Starnight

2014-10-31 // 19:47:28
ELin

Vådå för kallt? vadå prestera negativt? fattar inte? vart står det?

2014-10-31 // 19:59:30
Linda

så fint

2014-10-31 // 20:30:06

hej alicia vet du när vi kommer slippa till dinodalen

H. Sally.M

2014-10-31 // 20:49:38

Håller absolut med om att våra kära tinkerhästar borde kunna tåla kylan, själv har jag en tinker men vill absolut inte köpa en nordsvensk, och känns lite tråkigt om det bara ska finnas en enda ras som kan tåla kylan. :s

Svar: Ja håller med :s
Alicia Starnight

2014-10-31 // 22:29:43

Hej! Jag vet inte om någon redan skrivit detta men jag har problem med att komma in på din blogg genom surfplattan. Men det fungerar med mobilen och vanliga datorn. På surfplattan syns endast musikspelaren så det är den som har ställt till det antar jag. :)

2014-11-01 // 00:35:07

Jag har samma problem Ava

2014-11-01 // 09:00:05
anonym

det skulle ju vara roligt ifall man skulle kunna sätta på ländtäcken så som du sa för att då kan man ta med någon av ens andra hästar en bara nordsvensken

2014-11-01 // 09:10:44

Samma problem för mig som ovan, försöker jag komma in genom smartphonen så ser jag endast din bakgrund :/

Svar: Kolla nu, satte på mobilanpassning!
Alicia Starnight

2014-11-01 // 12:18:53

En fullt glad häst kommer prestera som om den vore halvt glad har jag hört men är inte säker c:

2014-11-01 // 14:51:43

Jag tycker däremot att det ska bli spännande med kylan. En vintervärld är någonting jag velat ha ganska länge, och att vissa hästar fryser tycker jag bara är en intressant detalj :)
Men nog håller jag med om att tinkrarna bör tåla kylan de med. Men det kanske har mer att göra med att tinkern är en brittisk ras, medan nordsvensken är en skandinavisk ras och därmed vistas i kallare klimat mer naturligt? Det är däremot bara en spekulation :)

Svar: Ja, det är nog så de tänkt, men när de båda har samma kroppsbyggnad i sso så är det lite dumt.
Alicia Starnight

2014-11-02 // 00:43:59

Har du tänkt på att skicka mail till SSO och berätta om iden ländtäcken? För jag tycker det låter som en super idee och då skulle man kunna rida med sin favorithäst i Dinodalen. Jag tycker verkligen att du ska sätta mail om det till dom :)

Svar: Kan jag ju göra :)
Alicia Starnight

2014-11-05 // 14:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback