Saker att göra när man har tråkigt

 Det händer nog nästan alla någon gång, man har gjort allt som går att göra  i spelet känns det som och har inget att hitta på. I detta inlägg kommer jag tipsa om allt möjligt man kan göra när man har tråkigt, vissa saker passar bäst för sällskap, vissa saker kanske man redan gjort och allt passar ju inte alla. Jag försökte tänka ur lite olika perspektiv och bombade inlägget fullt av olika saker, alla med olika förutsättningar.
  • Gör något du behöver eller tjänar på att göra, så som dagliga uppdrag, stallsysslor eller levling.
  • Om du har råd kan man alltid gå på en shoppingrunda och göra outfits med det nya du köper. Annars kan man alltid bara kolla på kläder och planera framtida köp och outfits, eller göra nya looks av gamla kläder man har. 
  • Kolla på hästar, du kanske hittar någon ny du vill köpa? Köper man häst får man definitivt något att göra ett tag, allt från levling till att bara rida och beundra det nya hästköpet man gjort.
  • Jag som har ett bra antal hästar och tycker om att ge alla fina och passande namn kan få det svårt när det väl kommer en ny häst jag vill ha. Ifall ni har det likadant kan det vara smart att leta efter nya kombinationer av hästnamn inför framtida hästköp.
  • Häng eller eller prata med dina vänner, de går att dra med på alla förslag. Med sällskap blir nog nästan allt roligare och det finns mycket mer att hitta på! Rollning, lekar, challenges, dans och tävlingar och mycket mer! Att komma på något utöver det normala är nyckeln till något riktigt kul, så gör något annorlunda eller gör om saker till utmaningar. Spionera på någon tills de märker, eller säg skumma men roliga saker till främlingar för att se reaktioner (självklart inte så det strider mot användarvillkoren).
  • Grupptävla med vänner (fyllehoppning är ju extra kul), kör championat eller försök slå dina rekord på tävlingsbanorna och ta dig upp på topplistorna.
  • Det är inte alltid det är någon vän inne, men då kan man alltid försöka lära känna nya människor! Global är en bra plats till exempel, iallafall på natten. Då kan man faktiskt få ut något av konversationerna. Annars finns det spelare som är ute och rider lite var stans, så det är nog inte svårt att hitta någon att ta kontakt med. Bara chatta är ju också roligt, försök starta ett intressant samtalsämne som folk vill prata om eller svara på frågor och hjälp folk som inte kan lika mycket som du.
     
  • Om man inte hittat alla stjärnor och hemliga platser är detta intressant tidsfördriv. Utforska är alltid roligt, tycker iallafall jag!
  • Om man har en blogg eller YouTube-kanal kan man ju alltid filma eller skriva inlägg. Fota bilder för till exempel sociala medier brukar också vara kul att göra när man har tråkigt, eller varför inte redigera lite?
  • Ta ridturer, bergsklättra eller besök dina favoritplatser, försök få det stämningsfullt genom att till exempel sätta på musik.
  • Har man en stökig garderob, ryggsäck eller annat kan man ju alltid organisera om den om man inte har något annat för sig.
  • Har klubben event precis då du råkar vara uttråkad är det ett jättebra och social grej att sysselsätta sig med.
  • Arrangera tävlingar, events och lektioner för allmänheten!
Vad brukar du göra när du har tråkigt? Självklart får ni skriva era egna idéer om ni har några så folk kan få inspiration även från kommentarerna!
 
 Mitt älskade Alohacrew! ♥
 


Hahaha!

2016-01-27 // 07:02:41

Hahaha, Lucy xD

2016-01-27 // 07:18:35

Brukar ha tölt-tävligng från en plats till en annan! Det är jätteroligt om man har en Islandshäst i alla falla.

2016-01-27 // 10:53:46

Vilket redigeringsprogram använder du? Din nya blogg bild ( elr vad man nu säger xD ) är ju jätte fin *-*

Svar: Jag redigerade den lite i GIMP innan Ida Goldforest (@goldforests på Instagram) tog över, och hon använder Photoshop
Alicia Starnight

2016-01-27 // 13:07:04

Hej! Jag har nyss startat min blogg! har ungefär 16 besökare per dag! Men jag undrar om du skulle vilja göra ett samarbete/collab? Typ att vi båda gör en tag eller nåt och nämner varandra i inlägget?
Min blogg heter: moarainheart.blogg.se!
Om du vill göra de, hur kan jag kontakta dig?Vid mail eller kik? Tacksam för snabbt svar! Kram Moa Rainheart:)

Svar: Tyvärr, kommer inte gå. Snart förstår du nog varför
Alicia Starnight

2016-01-27 // 14:52:41

hur katten gjorde du denna paint och vilket paint hur snälla berätta för mig !

2016-01-27 // 15:18:33

Matilda, vilken Paint?

2016-01-27 // 17:43:15

Haha jag loggar bara in vid champ typ :)
Föjl gärna min och Olivia Silverdawns blogg: majsan8.wix.com/lifeonjotvik
Då blir vi jätteglada <3

2016-01-27 // 18:28:46

menade majsan8.wix.com/lifeonjorvik

2016-01-27 // 18:31:09

Ibland brukar jag fixa med min klubb då jag har en klubb med 2 medlemmar hehe.. Men jag håller på att fixa den så därför har jag bara 2. Alltså min vän.

2016-03-07 // 18:40:36

Jag vill jete Jenna va me i klubben jag er 18år

Svar: Ja jo :)
Alicia Starnight

2016-04-09 // 10:14:45

Hej jag undrar om Kim er me i klubben fostarande

Svar: Ja
Alicia Starnight

2016-04-10 // 09:36:30

Vilken server är du på?❤️

Svar: Air Star :)
Alicia Starnight

2016-06-24 // 09:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback