Åsikter om Epona

Nu har det gått nästan precis två månader sedan Epona i södra Skördebygden äntligen öppnade upp sina grindar, så nu är det dags att jag skriver lite om vad jag tycker om området lite mer invändigt, känner jag.
(Obs; detta inlägg kan innehålla spoilers, har du själv inte tagit dig in kan inlägget även vara en aning förvirrande.)
 
 
Först och främst måste jag berömma det roliga uppdraget som tog oss in i Epona! Det var detaljerat och välgjort, och själva historien att Herman fått kontakt med den hemliga ledaren för en organisation emot G.E.D. och bestämt träff var verkligen en passande fortsättning. Att det sedan var lite knepigt att ta sig in, med gyllene kompasser, fällor på en gömd bergsstig och koder, gjorde bara allt ännu mer spännande och inlevelserikt! Twisten att Herman blev kvar i G.E.D.'s händer tycker jag också lägger en riktigt bra grund för framtida uppdrag i serien, och det ska bli kul att se om vi lyckas rädda Herman och främst sätta stopp för G.E.D. nu när vi har CHILL's hjälp.
 
 
Och angående karaktärerna tycker jag de gjort ett riktigt jobb där med! De känns varierande och det är många utstickande personer med speciella personligheter, alla väl skrivna vilket gör de intressanta och verklighetstrogna. Särskilt Professor Hayden tycker jag om, han är väldigt annorlunda - som Star Stable's version av The Grumpy Cat ungefär. En ovanlig prick som det nog bara finns en av, nog det som gör honom så rolig! Nu taggar vi fler roliga uppdrag med alla nya karaktärer i framtiden, vad jag vet så har vi massvis fler att möta!
 
 
Angående klädutbudet i Epona har det kommit jättemycket fina kläder och utrustning i alla möjliga mönster, former och färger! Problemet är väl att det som väl att det mesta som har varit min stil inte matchar med någon annan utrustning, vilket är tråkigt. Då har man ju ingen nytta av de fina kläderna då det går inte att göra några fina outfits. Men jag har faktiskt köpt några plagg, och bland dem är de rutiga små schabraken och de stickade tröjorna med ett märke på mina favoriter! Så något jag saknade i Epona vid öppningen var definitivt mer saker som matchade med andra klädesplagg och utrustning.
 
 
 Angående de nya tävlingarna så måste jag säga att jag gillar de båda! Månskärebyns tävling är kort men rolig, det är inget nytt men själva rundan är bra uppbyggd. New Hillcrests tävlingsbana däremot är lite längre och mycket svårare på grund av den korta tiden man har på att ta sig till nästa kontroll. Men den har en del nya olika terränghinder, och det är alltid kul med något nytt! Men något jag saknar i Epona inom ämnet tävlingar måste det vara ett nytt championat, stora dressyr- och hopp-paddocker och en fantastisk terrängbana med massor av nya hinder från Höstryttaren.
 
 
Själva landskapet och grafiken på allt i Epona är suuuupersnyggt! Ett helt fantastiskt område, som både bjuder på snö och gräs, vilket gör att det är trevligt att vara här året runt. Byggnaderna, karaktärerna och platserna är alla väl gjorda, och grafiken har verkligen utvecklats till det bättre på senaste så allt känns så nytt. Platserna är spännande och varierande, vilket gör området extra intressant!
 
Särskilt Spegelträsket är en så fascinerande plats, den tropiska miljön är annorlunda så här finns det också andra olika växter och djur! Månskäreby som ligger i närheten ett riktigt mys-ställe, det ligger lugnt vid vattnet och det bor här snälla människor i små hus. Trots den lilla storleken på byn har den allt, och den är belagd på ett så fint ställe vilket gör hela byn så hemtrevlig!
 
 
New Hillcrest som är det större bostadsområdet i spelet känns lite utstickande på ett dåligt sätt, men med tanke på att det är byggt på senare tid känns det okej ändå. Att platsen också har ett litet torg med samma sorts byggnader som resten av Epona, med affärer och stall och allt, räddade nog situationen och får det inte att kännas lika skumt. Hemstallet känns lite udda beläget, men jag tycker det är supermysigt där nere vid kusten ändå! 
 
Andra lite större platser jag bara känner att jag måste berömma är Eponasjön och Solholmarna. Båda är riktigt fina platser med vackra miljöer. Och hur häftig är inte Väktarnas Dal med alla statyer? Riktigt cool plats som jag hoppas vi får besöka i uppdrag i framtiden!
 
 
Vad tycker ni om Epona? Något bra, mindre bra? Saknar ni något?
 


Varje gång någon frågar vad jag saknar säger jag "BANKEN FRÅN HÖSTRYTTAREN" så jag säger BANKEN FRÅN HÖSTRYTTAREN (men jag ÄR oerhört glad över nya hindertyper!) Och området i sig är så vackert så man typ vill gråta nu då det är snö och man inte kan se det fina gröna

Svar: JA det jag syftade på, SNÄLLA SSO
Alicia Starnight

2016-01-20 // 23:20:46
Anonym

Alicia vrf tog du bort mina komentarer!?!?!?!?!?!?

Svar: Tyckte de var onödiga ;)
Alicia Starnight

2016-01-21 // 17:35:11

Jag är lite besviken på epona för jag önskar att det där stängda området vid stallet också hade öppnat annars är det jätte fint

2016-01-21 // 18:03:47

Heej Alicia jag och min kompis tycker din blogg är toppen o jag undrar om du kunde länka våran blogg. Det skulle betyda guld om du gjorde det // Therese sweetweb♥

2016-01-21 // 20:38:22

Jag har ett namnförslag till din nästa häst, Den kan heta LGAN, ett väldigt fint och originelt namn :)

2016-01-21 // 21:06:45

Hur blir man medlem i Kims klubb glorius arrows som du är med i??

Svar: Ansök!
Alicia Starnight

2016-01-21 // 21:35:30

Hannah hur går det med din blogg? (Början av Kims senaste video)

Svar: Haha bra egentligen, går bara väldigt segt att komma igång. Sätter alla inlägg på tidsinställt längre tillbaka i tiden, därför det ser ut som att jag inte bloggat på ett tag
Alicia Starnight

2016-01-22 // 07:50:49
Nami

Fyy ville ha typ gamla hillcrest mera. Hade förväntat en gammal mysig by med trähus och guuu :C Blev en stor stad med bilar och allt :CC xD

Och uschhhh vi behöver inte ens nämna terräng tävlingen i hill Crest :))))) Nejmen seriöst man har ju typ 5, 8 sekunder på att ta sig till nästa kontroll. rip om man failar :3

2016-01-22 // 15:35:24

Tog du bort mina kommentarer? Jag frågade om hjälp, va de onödigt? :O

Svar: Va? Vad skrev du?
Alicia Starnight

2016-01-23 // 10:08:38

När jag gjorde uppdragen när man skulle hitta stenarna, så hittade inte jag den under bron först. Jag kände mig väldigt stressad av det. Så det var inte roligt.

2016-01-24 // 18:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback