The Star Stable Show #4

 Det är ännu en gång onsdag, vilket förutom onsdagsuppdatering, betyder ett nytt avsnitt av The Star Stable Show. Idag är det fjärde avsnittet som släpps, och det innehåller dem senaste spelnyheterna, en trailer av en kommande fyrbent vän, ett besök på Stockholm Horse Show, svar på våra frågor och mycket mer! Veckans show var väldigt intressant, så glöm inte att kolla om du inte redan gjort det! :D
 
 
Höjdpunkten i veckans show var ju helt klart när Matilda visade trailern för Islandshästen, som kommer redan nästa vecka den 9 december. Detta är en ras jag längtat efter så himla länge, och det var superkul att få sig en liten tjuvkik på den! Jag är verkligen såå himla taggad på att få ta hem en sån här på onsdag, för de ser verkligen helt fantastiska ut!
 
 
Här ser vi då några skärmdumpar jag tog från trailern. Endast en färg visades i trailern, och det är då en av de tre färgerna som anländer. Den vi fick se tycker jag är riktigt fin och välgjord, tuff färg verkligen! Om jag skulle önska någon särskild färg till på onsdag vore det skäck, silversvart, någon mörkare brun eller ljusare fux. Jag är lite av en all-ätare när det kommer till Islandshästar, så jag är nästan helt säker på att jag kommer gilla resten av färgerna då det finns många fina.
 
Det är en exklusiv ras som är väldigt efterlängtad, så jag förväntar mig inget mer än ett högt pris. De kommer förmodligen kunna köpas i något av de nya stallen i Epona, och säkert behövs det ett litet krav på rykte också. Bara så att folk är beredda liksom. 
 
 
Den kommer ha en extra gångart utöver skritt, trav och galopp, och det är tölt. Flygande pass är deras femte gångart, men det är inte många islandshästar som har den gångarten. Den liknar också tölt väldigt mycket, så jag tycker verkligen inte det gör någonting att den blev utesluten. En extra gångart blir lagom, och det ska bli kul att få se hur det fungerar i spelet. På filmen såg det bättre ut än förväntat faktiskt (dvs väldigt bra), så jag är nöjd med det jag sett! Nu är det bara att förbereda sig för onsdagen, jag längtar redan!
 


Va inte det där pass?? Tölt är en långsammare gångart än pass, och de där såg ut att gå fortare. PS! Din blogg e bäst!

Svar: När de passar har de alla hovar ovanför marken :) Och tack :D
Alicia Starnight

2015-12-02 // 21:18:34

Hej Alicia eller Hanna vet du när hästarna kommer eller om vart de står eller om det har kommit?

Svar: Läs inlägget igen, är trött på att svara på saker som står i texten
Alicia Starnight

2015-12-03 // 05:09:19

Är verkligen jättetaggad på islandshästen! Men det brukar väl bara vara levelkrav på hästar, inte rykteskrav?

Svar: Fjordhästarna har rykteskrav till exempel
Alicia Starnight

2015-12-03 // 07:11:21

vart tror du den kommer stå, och hur mycket tror du att de kommer att kosta??

Svar: Epona, och runt 900.
Alicia Starnight

2015-12-03 // 08:55:03

altså om du gissar

2015-12-03 // 08:56:30

Kan gissa på att dom kommer stå i månskärebyn och kräva gillad där.

2015-12-03 // 15:51:23

åh,har längtat så mycket...TACK SSO!

2015-12-03 // 16:38:34

Jag är så mega taggad på islands hästarna (jag vill ha mer huvud uppdrag).hoppas det kommer en vit fin sago häst typ så man kan göra serier av den.:D

Svar: Jaaa :D
Alicia Starnight

2015-12-03 // 17:02:06

Är väldigt bra på att döma saker för snabbt så när jag först såg videon tänkte jag bara att den va söt men inte verkade så speciell.. Sen kom klippen med tölten in och jag ändrade uppfattning direkt- WOW! är verkligen taggad nu!

2015-12-03 // 17:56:19

ÅHÅ jag längtar så till Islands hästarna se vore kul att ha de men kan jag få vara med dig en gång när du köper den bara undra om jag kan vara med PS Du är bäst

Svar: Sånt gör jag gärna själv eller med mina vänner, och tack! <3
Alicia Starnight

2015-12-04 // 14:45:49

Till kommentaren högst upp:
Tölt är en gångart där benen går i ett diagonalt mönster. När vänster fram är i sin högsta punkt så ska höger bak vara i marken. Sedan finns tölten i olika tempon, man brukar beskriva dem som kort tölt, mellantempo tölt och ökad tölt. På filmen var det ökad tölt vi fick se. Passen har samma rörelsemönster, men som Alicia skrev - de har sväv. De sätter ner höger fram med vänster bak, tar sats och flyger två-tre meter och så tar de nästa sida. :)

Hoppas allt är bra med dig Alli, kram :D

Svar: Ja precis! :D Och ja det är bara bra tack, detsamma! Jag gissar att du är riktigt taggad inför islandshästarna du med ;D
Alicia Starnight

2015-12-05 // 12:04:08

Haha japp jag är väldigt taggad, lite stressigt dem senaste dagarna bara att hinna jobba ikapp lite uppdrag. Men nu så! Håller tummarna att en skimmel kommer ;)

Svar: Haha ja förstår det, och ja det får vi hoppas ;)
Alicia Starnight

2015-12-05 // 12:36:37

Tack Andrea, det var väl nån snabb tölt då
//"Kommentaren högst upp"

2015-12-28 // 18:43:40

Hoppas också de fortsätter med star stable show ☺

2016-01-31 // 16:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback