Ricky Winterwell

Jag är back on track och det är dags att fortsätta skriva lite om uppdragen innan jag slänger upp alla fina bilder jag tagit i Epona. Just detta inlägg handlar om första mötet med Ricky Winterwell, en kampsportare bosatt i New Hillcres,t som till en början har förlorat både lust och självförtroende. 
 
Den andra uppdragsserien man kan påbörja i Epona börjar hos Ricky i New Hillcrest. Jag hittade honom halvt kvävd av en skivstång och så stark som jag är, fick jag hjälpa honom att lyfta upp den.
 
 
 
 
Han fortsatte förminska sig själv genom att säga hur dålig han var, men sen presenterade han sig faktiskt. Han tackade för hjälpen och undrade hur det kom sig att jag var så stark (eh). Han frågade mig också om jag tränat Jor Jitsu, en jorvikisk version av kampsporten Jiu Jitstu. Tycker det är så roligt med deras referenser, när de gör om saker som finns i verkligheten så det passar in lite extra i spelet. :D
 
 
Av någon anledning blev Ricky att må lite dåligt av allt träningsprat och ville att jag skulle lämna honom ifred, men istället sa jag att han borde hitta på något. Han berättade att han hade lovat New Hillcrest's ridklubb Bulldogz att bygga en ny terrängbana åt dem och jag erbjöd mig att hjälpa till. 
 
Det första steget till en lyckad terrängbana var att hämta en yxa vid stallet då hans flickvän Nathalie Moonriver, Nya Hillcrest-stallets föreståndare, lånat den nyligen. Hon berättade att Ricky inte brukade vara sådär deppig, men att han för några år var en duktig kampsportare inom Jor Jitsu. Allt såg ut att gå bra och alla trodde han skulle vinna de Jorvikiska mästerskapen, men då förlorade han sin viktigaste match. Innan den matchen var han alltid på hugget och ville alltid tävla och träna, men efter förlusten var all energi som bortblåst.
 
Efter pratstunden gick jag för att hämta två yxor istället för en, Nathalie hade nämligen kommit på en idé som kanske skulle muntra upp honom. Ricky var nämligen väldigt tävlingsinriktad förut och ville tävla i allt. Men efter förlusten försvann också hans tävlingsanda, så Nathalie ville att jag skulle utmana honom i allt jag kunde komma på. 
 
 
 
And so I did. De första gångerna vann jag, men när jag lät honom vinna en gång var hans självförtroende allt tillbaka på toppen.
 
 
 
Vi sprang ner till Nathalie för att överraska henne, men då möttes vi av ett för mig, nytt ansikte. Det var Ivan Drake, bror till Ms Drake som vi alla tidigare stött på i kampen mot GED men också personen som Ricky förlorat mot i Jor Jitsu. En riktigt taskig typ. Han var där för att inspektera stallet, han planerar nämligen att göra om det till en träningslokal för hans Jor Jitsu-klubb. 
 
När han försvunnit berättade Nathalie vad det där var om. Förut hade hela New Hillcrest dåligt med pengar, även stallet. gick så dåligt att de nästan var tvingade att lägga ner stallet helt. Då tog de kontakt med en nyöppnad bank i närheten som erbjöd bra lån trots att man inte hade så hög inkomst. Men i slutändan visade det sig att GED och Drake-familjen var ägare till banken. Först verkade det vettigt, men sen fick hon veta att hennes privata tillgångar och stall är det som kommer tas ifrån henne om lånet inte betalas tillbaka innan förfallodatumet.
 
 
Hoppet verkade vara ute, men Ricky hade en idé. Om han vann det Jorvikiska mästerskapet i Jor Jitsu skulle han få vinstpengar tillräckligt att betala tillbaka hela lånet. Vi fixade en anmälningsblankett och sedan var det dags att sätta igång med både träning och kost. Jag ska också börja hjälpa till med hans arbetsuppgifter i staden dagligen. Jag är faktiskt redan populär med New Hillcrest fraktionen, inte mycket kvar tills jag är beundrad nu. Men loppet som vi byggde då? Jo, alla lopp får ni höra om imorgon! Annars måste jag säga att det är en spännande uppdragsserie, det ska bli kul att få se hur det går!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback