Veckans uppdatering

I veckans uppdatering hände det ganska mycket saker och det är alltid roligt med lite större uppdateringar! Fort Pinta fick sig en grafisk uppdatering som ni fick mycket bilder på igår, Raptor är tillbaka i gallerian tillsammans med lite nya kläder och ett trolleribaserat uppdrag fick vi i Fort Pinta.
 
 
Uppdraget började hos lilla James som var mer än stressad över sin borttappade plånbok. Han var säker på att någon snott den, men jag föreslog att leta ifall han hade tappat den.
 
 
 
Vi hittade ingenting intressant på fortet, men helt plötsligt upptäckte vi ett spår av bananskal som ledde oss fram till något alldeles särskilt...
 
 
En liten apa som satt på muren! Han höll alla James tillhörigheter i händerna och sprang iväg så fort han fick syn på mig. Han var inte så jättesnabb, men han tog finurliga vägar igenom alla sorts buskar och snår. 
 
 
När apan äntligen stannade fick jag syn på en lila-hårig kvinna med en stor glittrig hatt på huvudet. Det första hon gjorde var att be om ursäkt och berätta om sin busiga apa Diggory, som blir lite bråkig när han är uttråkad. Hennes namn var Isebell Figg, en gatumagiker som uppträdde med sin apa.  
 
 
 
 
 Isebelle tyckte jag verkade passa perfekt som gatumagiker, så efter att jag letat upp hennes kortlek som flugit iväg lärde hon mig några korttrick.
 
 
Slutligen så fick jag hämta en leverans åt Isebelle i Silvergladebyn, hon hade nämligen beställt lite magigrejer till sin nästa show som skulle vara i Fort Pinta. Precis efter fick vi tillståndet och den var planerad att vara redan nästa dag. Efter det hjälpte jag henne dela ut lite reklamblad och att förbereda lite, men mer får vi imorgon!
 
 
 
 
  
Det kom också lite nya kläder, men jag förstår inte hur de kunde jämföra det med något man kan bära på Raptors konsert? Det är joggingkläder och självklart i blått, höstkläder vill vi ju ha! :D Mette på bilden ovan behöver dock inga kläder, med tanke på att hon var osynlig.
 
 
 
 
 
 
Raptor är också tillbaka, varje torsdag har han konsert och dyker upp varje timme!
 
Ett nytt försäljningsstall har även dykt upp på Paddockön. Nästa vecka är det dags för nya hästar så om jag gissar är det här de kommer stå!
 


myra

älskade updragen

2015-09-19 // 16:23:43

Jag är inte jätteaktiv på SSO, och missar därför typ allt nytt som inte står i nyheterna xD
Men under uppdragen förra veckan(?), med ormarna. Så var jag på Drew's farm en runda och tyckte att det såg sjukt "färdigt" ut med försäljningsstall och allt. Har du koll på när det blev så?

Svar: Har varit så hela tiden faktiskt
Alicia Starnight

2015-09-19 // 16:53:14
ES

OMG! Jag så önskar att de nya hästarna ska vara islandshästar!!

2015-09-19 // 19:01:39

Tänk om det är de efterlängtadens hästarna???För det är ju faktisgt mycket terräng där!

Svar: Ja det är nog de
Alicia Starnight

2015-09-20 // 06:59:36

Mette verkar ju ha varit vid Isebell eftersom hon inte syns. XD
#Magic

2015-09-20 // 11:09:12

Shirehästen! <3 men den är för stör för min smak x3

2015-09-22 // 10:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback