Lär känna mig!

Hej! :D
Jag har på senaste märkt att det kommit en hel del nya läsare till bloggen vilket är jätteroligt! Välkomna! Denna blogg skapade jag januari 2012, alltså för närmare fyra år sedan och då endast för min egen skull. Att folk läste var för mig bara en bonus, men nu har bloggen växt något otroligt och är den allra största inom mitt ämne. Då ville jag dela med mig av mina tanker och idéer samt äventyr i spelet. Spel? Ja som ni säkert förstått och nog är anledningen till att ni ens tittar in här är för att det är en blogg om häst- och äventyrsspelet Star Stable Online. 
 
På den här bloggen skriver jag om lite allt möjligt. Jag lägger ut fina bilder, tankar och funderingar, tips och idéer samt massor av bilder och information om spelet. Delar med mig av alla mina äventyr och tankar runt Star Stable Online helt enkelt!
 
Ni nya känner nog inte mig så bra (och kanske inte ni andra heller), så jag tänkte göra en sån här "lär känna mig-tag" som handlar om både det riktiga livet och om saker i spelet. De allra äldsta läsarna kanske också får reda på något nytt, vem vet!
 
Vad heter du? 
- I spelet heter jag Alicia Starnight och jag finns på Air Star servern. Just nu spelar jag inte på några andra konton än det. I riktiga livet heter jag Hannah, men folk kallar mig det även i spelet.

Smeknamn? 
- Om de inte kallar mig Hannah så är det Alli som gäller!

Födelsedag? 
- Jag fyller år den 21 juli, sommarbarn här! ;)
 
Ålder?
- Jag är 14 år, faktiskt. Går i 8an just nu!
 
Var kommer du ifrån?
- Dalarna tyvärr, haha
 
Beskriv dig själv!
- Jag har det ganska så svårt att beskriva mig själv, så jag frågade några vänner och fick fram en hel del ord som beskriver hur jag är som person, några lite mer ytliga än andra. Trevlig, mogen, spontan, rolig, galen, busig, snuskig, schysst, förstående och bra lyssnare, omtänksam, alltid närvarande, tålmodig, motiverad och kreativ.
 
Intressen?
- På min fritid gillar jag att rida, hänga och prata med kompisar, titta på TV-serier och att spela samt träna lite faktiskt.
 
Favoritfilm? 
- Oj det var svårt, det finns många bra filmserier men jag tycker verkligen om The Hunger Games.

Favoritserie? 
- Jag älskar verkligen tv-serier och tittar på en hel del, men min absoluta favorit är nog Game of Thrones.
 
Favoritbok? 
- Divergent måste det bli, filmerna är också jättebra.

Favoritlåt? 
- Just nu är det Never Forget You med Zara Larsson. Jag har ganska blandad musikstil och lyssnar på det mesta jag tycker är bra. Men min musikstil är mest runt pop, electro house och progressive house.

Favoritfärg? 
- Jag kan faktiskt inte bara välja en, så jag måste säga svart, vit, mörkblå och röd.
 
Vad har du helst på dig?
- Någon snygg tröja/t-shirt, blåa/svarta jeans och vita/svarta Converse, gärna en snygg Daniel Wellington på det med. På sommaren är det bara att byta ut alla byxor mot shorts! ;D

Vart vill du bo när du blir stor?
- Antingen i Los Angeles (vilket ställe som helst i USA funkar egentligen) eller en storstad i Sverige.
 
Drömyrke?
- Ingen aning faktiskt, något inom samhälle!
 
Vilken klubb är du med i?
- Tillsammans med Brigitta Underhand (Kim) äger jag den trivsamma klubben Glorious Arrows!
 
Bästa vän i spelet? 
Emelie Silverhaven, hon är den bästa! ♥ Andra nära vänner är väl Lucy Westlake och Montana Westhall.
 
Favoritplats i spelet?
- Jag älskar Skördebygden, vacker och levande miljö med detaljrika byggnader!
 
Favorithästras?
- I spelet är mina absoluta favoriter Friesers, Jorvikiska Varmblod, Jorvikiska ponnys samt Morganer. Fjordingar är också jättemysiga!
 
Favorituppdrag? 
- Jag tycker jättemycket om alla huvuduppdrag, men det som var det mest exalterande och spännande var när man skulle infiltrera Dark Core för första gången.
 
Drömuppdatering till SSO?
- Det skulle vara ett stort stall med ett 20-tal boxar, fler funktioner samt en hage så man kan ha oändligt med hästar i stallet samtidigt!
 
Det var allt, jag hoppas ni fick reda på något om mig ni förut inte visste och är det något mer ni undrar om mig får ni gärna kommentera, så svarar jag! :D
 
 
 
 
 


ja,din blogg har verkligen utväcklas.du bloggar på ett annat sätt en förut!

2015-09-30 // 17:03:38

Men hallååååå, du glömde ju Korv på smeknamn!!

Och att skriva att du är allmänt galen :)))

Svar: KORV JA
Alicia Starnight

2015-09-30 // 17:50:28

Svart kan man säga inte är en färg på grund av det inte har någon våglängd, det är helt enkelt en avsaknad av ljus. Ett svart objekt absorberar alla de ljusvågor som träffar det, och föremålet ser svart ut.

Vitt kan man inte heller säga är ern färg på grund av att det är en blandning av färger av alla våglängder. Vit färg är en konsekvens av att alla färgspektra reflekteras bort från ett objekt (om ljuset som träffar det innehåller alla synliga våglängder från början dvs.).

Svar: Då gillar jag färgen som uppstår när ett föremål saknar ljus och färgen som uppstår när all färgspektra reflekteras bort från ett objekt. Det var liite enklare och säga vit och svart ellerhur? ;) really Klara, really
Alicia Starnight

2015-09-30 // 19:44:39

Snuskhannah kallas du också av oss hihihi.

Svar: Ja, men inte värt att nämnas ;)
Alicia Starnight

2015-10-01 // 07:17:49

Är det okej om man lånar frågorna? :D

Svar: Självklart :)
Alicia Starnight

2015-10-01 // 18:07:58
Anonym

Du glömde ju Freja som bästa vän och det finaste smeknamnet av alla Snuskhannah och att du alltid är naken! ;)

Svar: HAHHAHA
Alicia Starnight

2015-10-01 // 21:17:22

OMG DIVERGENT ÄR JU GRYM!!!!

2015-10-03 // 09:16:31

Fick veta myyyycket mer om dig!! Specielt att du heter Hannah

Svar: Haha åh vad kul :D
Alicia Starnight

2016-01-20 // 19:39:50

Ja fick veta mycket mer jag med.

2016-01-31 // 16:10:11

Jag håller helt med dig om hemstallet! Nu ska vi i alla fall få nya till slutet av året, men man får ju bara se en liten sneak peek på hur en box skulle typ se ut... :)

2016-08-10 // 11:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback