Tjuvkik

Åh herregud, säger jag bara! :D Jag är såå exalterad! Ni som följer Star Stable på snapchat har nog inte missat den nya videon på deras story. Den visade en gammal cinematic men med ett nytt slut! Det nya slutet kan ni se nedan. Den föreställer Lisa som plockar upp en bok med en framsida föreställande något av ödesryttarnas sigill. 
 

Det är ganska uppenbart att detta handlar om huvudstoryn, så jag antar att det är det vi "väntat hela vintern på". Imorgon kommer vi få veta mer, och eftersom de skrev "to be continued" (fortsättning följer) så kanske de visar en fortsättning på denna cinematic i bra kvalité samt ger oss ett datum för nya huvuduppdrag?
 
Och det nya i videon på Snapchat är då boken, och jag har några hypoteser om vad den kan vara. Det första som dök upp i mitt huvud var Pandorias uråldriga koder, då vi tidigare i år fått en liten tjuvtitt på några skärmar föreställande något helt rosa område jag själv tror är Pandoria. Denna bok innehåller iallafall alla de lagar och regler som både ödesryttare och Garnoks anhängare måste följa. Detta har vi dock bara hört om i Starshine Legacy och jag tror inte den kommer ha en så stor betydelse i Star Stables berättelse faktiskt. Då ändrade jag snabbt min hypotes och kom fram till att jag tror det är Ljusceremonins bok då vi redan hört en hel del om den i spelet. I den har druiderna på Jorvik skrivit hur ljusceremonin ska gå till, alltså hur man gör för att fördriva Garnok. Men om denna ceremoni utförs baklänges frigörs istället Garnok, och det är anledningen till att boken just nu är försvunnen och i Mr Sands' händer. Så jag tror att vi snart kommer återfinna boken och att det är något angående boken nästa del i huvudstoryn kommer handla om.
 
Vad tror ni? :D
 
 
 


några av er vet ju att Garnok är fast i ett rymdskepp typ och det finns ju ett flygande tefat uppe i bergen så min hypotes är att Garnok kommer befrias och vi måste rädda Jorvik.

2015-10-01 // 18:13:55

jag har inte ens börjat med huvuduppdrag än...

2015-10-01 // 18:22:09

Jag tror ungefär samma som du och är otrloooligt taggad inför det. Lägntar tills imorgon. (Även fast jag har prov då 😂😭)

2015-10-01 // 20:04:45

So excited :D
Har en fråga som inte handlar om inlägget men om man missar en dag i födelsedagsfirandet, får man 2 saker nästa dag då eller får man bara det "nya" (kläderna och utrustningen alltså)?

Svar: Man får bara det nya tror jag
Alicia Starnight

2015-10-01 // 20:17:14
Nadine

HUVUDUPPDRAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2015-10-01 // 20:21:16

D:

2015-10-01 // 20:28:57
Isabel

Det kanske har något att göra med "det låsta området" i den där cirkeln i valedale, eller de kanske är för tidigt? Längtarr iallafall 😍😍

2015-10-01 // 22:42:51

Nova du kan logga in nästa tisdag och även få allt som har kommit. Det "sparas" typ så dj kan hämta ut alla dem som har kommit ut när du vill. Alltså får du dem "gamla" med.

2015-10-02 // 07:37:59
Lilly

Vad spännande! Så bra att du skriver här så vi som inte har snapchat får reda på vad som är på gång 👍🏼😁

2015-10-02 // 12:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback