"Vem röstar du på?"

Star Stable var självklart litet från början, och ju större det blir ju mer börjar det likna det "riktiga" samhället, trots att det är ett spel. Just för att det är människorna inom samma område, som bildar ett community (nätmötesplats). Det är alltid några personer som kommer vara kändare än andra inom alla communitys, och i just Star Stable är det de med något extra i sin blogg, eller på sin YouTube kanal. Ja, fine så är det och kommer aldrig kunna stoppas. I nuläget försöker tyvärr, folk välja sina vänner efter detta. När människor rankas och förklaras tydligt mer värda, kommer detta bara bli värre. 
 
Det jag snackar om är denna nya ssotuben.weebly.com som främst spridits på Instagram. Man sitter och röstar på bästa människa, eftersom de inte har specifika kategorier. Jag är alltså mest emot denna röstning då man bara röstar på en människa, och inget de gjort. Nu sitter man och bara röstar på "bästa spelare". Men vem är då bäst? Den som har flest championatmedaljer, mest Star Coins eller den som fiskar röster bäst? Detta blir att den som är populärast vinner. 
 
Det kommer alltid finnas folk som har fans i Star Stable och som folk ser upp till, som sagt. Och personen som gjorde detta, vet jag bara ville att det skulle verka vara något roligt och verkligen inget elakt. Människor rankas hela tiden i riktiga livet, men de har åstadkommit något och ger sig in i det. Men de få kategorierna här och de oskyldiga människorna som rankas gör det värre. De som står på utsidan tar detta olika. Det ser förfärligt ut när det blir en lista med personer man tycker är värda mer, värda mer på ett konstigt sätt. 
 
De som är värda mest i mina ögon, är mina vänner. För mig räknas insidan, och om de råkar vara populärare än mig, lika populära som jag, eller mindre populära än mig, det bryr jag mig inte om. Och så borde alla tänka, men självklart så har alla olika åsikter. Du behöver inte röster på denna tävling, för att förstå att du är värd något.
 
Jag behöver inte få röster, på denna "tävling" för att förstå att jag har läsare som verkligen tycker om det jag gör. Och jag är otroligt tacksam, ska jag säga er. Men rösta gärna inte på mig i denna tävling, jag vill inte rankas bland andra människor där de samtidigt har en kategori för endast spelare och det är därför jag skriver detta. Men ni är verkligen supergulliga, som tycker att jag har en bra SSO blogg eller/och ser upp till mig. 
 
Puss och godnatt :*


Riktigt bra skrivet! Tycker det kommer mer och mer sånna här sidor.. Klubbrankningar and so on. Och ja, såklart är det ju alltid lite tråkigt som klubbägare att se sin klubb inte ens med på listan eller så, så jag håller helt och hållet med dej.

2015-05-11 // 23:26:58

Tycker som dig😋

2015-05-12 // 05:35:53

Jag tycker som dig😋

2015-05-12 // 05:36:51

Blev lite fel.⬆️

2015-05-12 // 05:38:31
Anonym

Kolla gärna min blogg starstablebloggnadine.bloggo.nu
Och jag tycker helt som du jag har haft fyra klubbar jag har fått många medlemmar men medlemmarna använder klubben för att slippa klubbinbjudan, ingen kom på eventen vilket gjorde mig ledsen

2015-05-12 // 05:58:16
Anonym

Kolla gärna min blogg med nya inlägg varje dag, och ni kan även ge önske mål om vad ni vill jag ska skriva om det betyder mycket för mig.
starstablebloggnadine.bloggo.nu

2015-05-12 // 06:02:53

Bra skrivet :) Håller verkligen med dig <3

2015-05-12 // 07:16:46

Bra skrivet c:

2015-05-12 // 10:18:31

Håller helt med! Fattar inte att människor kan rösta på dom som är ''bäst''. #AllaÄrLikaMycketVärda och därför, tycker jag att den där tävlingen inte alls är bra! Många tror att det är ''coolt'' att vara populär men ibland är det jobbigt. Man är lika mycket som andra. På spel blir man oftast populär för att man är aktiv,bra på banor, hjälper andra, har bloggar och mycket mer som du skrev, men livet går absolut inte ut på det! Jag har det själv jobbigt ibland när man får jätte många väninbjudningar men trycker alltid nej fast jag älskar dom och att dom faktiskt ser upp till en men jag vill ha vänner som man kan ''lita på'' om man säger så. Men det där med tävlingen...det är bara en sak som jag inte ALLS bryr mig om, för alla har rätt att se upp till varandra! :)

2015-05-12 // 12:07:08
Daisy

De som har de största bloggarna är precis lika duktiga som alla andra. De gör det för att ge underhållning inte för att bli populära. Att säga att någon är bättre en andra är helt galet.. Man ska vara omtyckt som den man är inte som den som har störst blogg.

Jättebra skrivet av dig!!

2015-05-12 // 12:35:56

Håller helt med dig Daisy!

2015-05-12 // 13:42:00

Så fint skrivet (;♥

2015-05-12 // 14:27:34
Anonym

jag tycker också att det är dåligt att man rankar folk på det sättet... Men din blogg är verkligen bra!!

//...

Svar: Åh tack du! <3
Alicia Starnight

2015-05-12 // 15:14:21
Anonym

Förstår inte, den sidan finns inte som du skrev. Var rent nyfiken bara, inte hört talas om detta innan.

Svar: Jo den finns
Alicia Starnight

2015-05-12 // 18:18:55

Rösta inte på dig eftersom du inte ville ha några röster
röster.

2015-05-12 // 18:32:27

Jag röstade inte på dig eftersom du inte ville ha några röster.

2015-05-12 // 18:34:53

Du har så rätt!<3

2015-05-12 // 20:14:03

Håller med dig, förstår bara inte hur man kan hålla på att ranka folk på det sättet och rösta, det finns liksom bara dom "populäraste" på dessa röstnings listor. Din blogg är super bra:D

Svar: tack <33
Alicia Starnight

2015-05-13 // 14:59:21

Du har så rätt! Jag tycker inte att det är roligt att man bara kan rösta på visa klubbar och personer på den bloggen. Och jag älskar din blogg.

Svar: Tack <3
Alicia Starnight

2015-05-13 // 15:34:18

Du har helt rätt. Det är bra att du säger det! <3

2015-05-13 // 18:28:04

Så sjukt bra skrivet, tycker bra om din åsikt och att fler borde ta del utav det. Det är nästan skamligt över att människor vill ha den mest populära inställningen. Förstår hur du menar. Du är bäst .

2015-05-13 // 19:34:40

Jag hittar inte ssotuben.com vrf?

Svar: WEEBLY.COM
Alicia Starnight

2015-05-17 // 09:40:19
Anonym

Håller med😎 bra skrivet förresten😅

2015-05-17 // 16:25:16
Anonym

Håller med😎 bra skrivet förresten😅

2015-05-17 // 16:25:17
Anonym

Håller med😎 bra skrivet förresten😅

2015-05-17 // 16:25:18
Alli.D

Den som gort denna sidan har väl tänkt de som att de ungefär skulle va som "Guldtuben" och tänkt att de vore kul att göra de med Sso.
Men hella idén ksk inte va så bra men de ksk inte va menat att göra "bråk" om man säger så, av de.

Kram
Alli.D

2015-05-18 // 21:41:24

Snyggt.....!

2015-06-14 // 19:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback