Huvuduppdrag, var är ni? (varning: spoilers)

Uppdrag i huvudberättelsen är lugnt det bästa i hela spelet förutom alla härliga vänner, det var det som fick mig att fastna för spelet. Jag minns att jag satt där runt jul, och tyckte huvudstoryn var såååå himla spännande. Hur jag glatt berättade för min syster att det var jätteroligt, och varje dag längtade jag att få reda på mer om Justin som åkte iväg till Dark Core. 
 
Star Stable verkar räkna in fler uppdrag i kategorin huvuduppdrag, för i Dinodalen fick vi huvuduppdrag. Huvuduppdragen var att hjälpa Nic Stoneground och göra expeditioner åt honom. De sa att Dinodalens uppdrag i huvudberättelsen skulle ha stor betydelse i framtiden. Till skillnad från de, tycker jag bara att uppdragen med Ödesryttarna räknas som huvuduppdrag. Nu har det gått mer än ett halvår sen vi fick uppdrag om Ödesryttarna, och det slutade med att vi fick hjälpa Lisa att ge en gentjänst till Den sovande änkan, efter att hon hjälpt Lisa ut ur Pandoria. Det slutade med att de sa att de inte märkt något skumt på Dark Core och att vi skulle vara på vår vakt. Några månader tidigare fick vi en liten större hint om vad som var nästa plan, nämligen att leta rätt på Anne. Lisa sa att hon kände Annes närvaro i Pandoria, och jag är inte den enda som jättegärna skulle hoppa in dit och rädda henne, hehe.
 
Lisa & Starshine och Alicia & Stormbeauty.
 


wow vad kul det skulle vara att få rädda anne, jag själv har inte ens hjälpt lisa ut ur pandoria men jag längtar men har fastnat på andra lektionen i solens cirkel,men som sagt jag längtar

2015-03-31 // 14:23:54

Aa, precis huvuduppdragen det är typ de bästa uppdragen <3.

2015-03-31 // 14:50:35

Håller med! Känns som att SSO drar ut på det så himla mycket, det har ju gått med än ett halvår liksom! Vi får se hur det blir, men att rädda Anne hade jag velat göra så snart som möjligt jag med haha!

2015-03-31 // 15:49:33

Skit i Anne xD RÄDDA CONCORDE ISTÄLLET!!!

2015-03-31 // 19:30:34
Anonym

jag har precis IGÅR blivit klar med de pandoriska sprickorna! SÅ glad!!!!"

2015-03-31 // 21:22:27

Då och då ser jag lila sken - alltså pandoriska prickor - men orkar inte stänga dem... Kommer det fler uppdrag om dethär efter att man hjälpt till med Lisas gengäld och att man kan åka båt från GÅD till Dark Cores "huvudbyggnad" (eller vad det heter) ?


PS Fin bild :3 DS

Svar: Du måste stänga så att du kommer vidare tyvärr
Alicia Starnight

2015-04-01 // 15:52:17

Och isådanafall efter VAD? (Asså vilka dagliga eller så)

2015-04-01 // 15:53:11

Hej!
Jag blev precis klar med sprickorna igår! Så glad :) Jag rusade till Alex och där sa hon typ att vi kan vila oss lite innan de slår till igen. Gud vad besviken jag blev, vet du hur länge vi kommer "vila" oss? :(

Svar: Du kommer nog få det ganska snart, eftersom du inte är längst fram i huvudberättelsen än
Alicia Starnight

2015-07-18 // 11:06:53
Anonym

Hej!

Minns du hur man skulle rida för att lyssna på tonerna för att kunna spela på Aideens harpa (man väntar på gryningen på ett berg med Alex) Har för mig att man skulle rida någon stans vid Mrs.Morse men hittar inte det :( Mvh

Svar: Rid upp för bergspasset och möt Lisa innan du rider dit!
Alicia Starnight

2015-10-21 // 20:59:40

Hej!

Jag undrar också vart man ska rida (inlägget som anonym skrev) men jag har redan gjort uppdraget! Vill bara hitta dig igen :) (så fin utsikt)

Svar: Det är långt norr på de glömda hedarna i Skördebygden, mittemot fågelskrämsåsen ganska långt västerut.
Alicia Starnight

2015-10-22 // 22:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback