Midsommar på Jorvik!

Nu är det dags för ännu en rolig högtid att firas på ön Jorvik. Denna gång är det midsommar, och det firas med butiker med kransar och fina kläder, midsommar skattjakt, dekorationer och uppdrag för att förbereda årets firande. Som alla tidigare år, blir det midsommarbål, midsommarstång och ett långbord med mat och desserter.
 
 
Uppdragen var som alla tidigare år lika långa som vanligt, jag hade förberett detta år genom att byta hemstall till Steves, för annars hade det blivit runt 20 vändor fram och tillbaka. Storm hjälpte mig att bära stångarna till platsen på Everwindfälten, dit vi sedan tog en hel del blommor och löv för att maja stången. Som alla andra år så står Barney för maten och Harold för drickan, så medan de tog dit middagen fixade jag torra grenar till ett bål. Trots att Landon glömde spelmännen som alla tidigare år, så fixade vi dit musik med hjälp av en bandspelare. Till sist satte vi flaggan i toppen på stången, och det blev faktiskt riktigt fint tillslut.
 
 
Det är inte bara på Everwindfälten det gjorts fint inför midsommar heller, i städerna hänger det kransar och mindre midsommarstänger står på tomterna. Det pryds fint med ängsblommor i varje stad, känns verkligen somrigt!
 
 
I midsommarbutiken finns inget särskilt som är nytt, så har man sett de tidigare åren är det inget nytt som hör till högtiden. De verkar lagt större vikt i skattjakten, där man en gång per dag kan göra ett uppdrag så man får en slumpat sommarplagg till häst eller ryttare. Detta ska jag fortsätta göra nu ett tag framöver, och se om jag får något fint. Det är helt nya belöningar detta år, vilket är bra. Det är samma ledtrådar som tidigare år, så behöver ni hjälp finns detta inlägg. Klicka här!
 
 
I slutet av uppdragen fick man också helt nya kransar. Eller ja, det var meningen, men det buggade för många, inklusive mig. Man fick förra årets kransar istället för de nya, och det beror på man inte fått hem de senaste grafikuppdateringarna. Ett tecken på detta är att Silvergladebyns championat fortfarande ser lite skumt ut. Det man kan göra är att ominstallera spelet. Då får man rätt kransar! Jag gjorde detta efter jag gjort uppdragen, vilket gjorde att jag fick förra årets krans till hästen och den nya till ryttaren. Årets kransar blev ett tema med rosa och lila rosor, och jag klagar inte för jag tycker den var väldigt fin! Får bara hoppas att jag får kransen till hästen snart.
 
 
Och visst är det tur att Landon har en bandspelare varje år? Han är ju så glömsk och glömmer spelmännen, och det är ingen midsommar utan små grodorna eller brännboll.
 
 
Självklart blir det lite trögt med samma uppdatering vid midsommar varenda år. Jag hade föredragit att de iallafall valt att ha festen på olika platser, även om lite ändringar i uppdragen inte varit dumt det heller. Men det är roligt att de gör nya kransar varje år, så man får ett minne för varje firande. Och att dansa små grodorna är ju väldigt speciellt, på ett bra vis. Kan bara tänka mig hur konstiga de från alla länder tror vi svenskar är. ;) Men det är fina dekorationer fortfarande, och man ibland ganska fina kläder från skattjakten, men med lite variation på hela uppdateringen skulle det bli ännu roligare.


Har en fråga: Kommer den här uppdateringen till alla länder? För det är ju egentligen bara Sverige som firar midsommar så det vore lite konstigt om de andra har samma grej.. Vet du nått om det?

Svar: Den kommer till alla, därför måste de tro vi är idioter XD
Alicia Starnight

2015-06-18 // 14:37:55

hej! bara en fråga, du vet ju mycket om sso och har träffat de i teamet! :) jag undrade bara om du kunde fråga de om islandshästar med samma man som nordsvenskarna fast mindre och inte fluffiga hovar, med mjölmule som oxå tål kylan i dino dalen =) var bara en önskan :) hoppas verkligen att du svara på denna komenttaren

Svar: De vet att vi vill ha islandshästar, så vem vet vad som händer i framtiden :)
Alicia Starnight

2015-06-18 // 16:55:40
Sam

OI! Kom på att det är helt olika ställen dom har lagt skatterna på ..soo yeah

2015-06-18 // 19:08:21

Har inte så mycket att skriva för du har redan skrivit allt! xD
Det blev iallafall ett långt inlägg. ☺
#LoveMidsummer

2015-06-18 // 20:28:34

Ja vi svenskar är konstiga :D

2015-06-18 // 20:57:18

Hur ominstalerar man spelet?
Mvh Bambuu

Svar: Radera hela sso mappen genom att gå in på dator, lokal disk, användare, delat och ta bort deras mapp, sen installerAr du som vanligt
Alicia Starnight

2015-06-18 // 21:20:54

Om man ominstallerar spelet EFTER att man fått kransarna, uppdateras det automatiskt då eller är det samma?

Svar: Nej de uppdateras inte
Alicia Starnight

2015-06-19 // 10:35:51

Btw, Silverglade champet ser helt normalt ut för mig, men fick endå inte 2015 kransarna

Svar: Tvivlar på det, kan krävas en ominstallation ändå, för att du fått in championatets grafik men inte midsommarens
Alicia Starnight

2015-06-19 // 10:36:57
....

Alltså det är inte bara i Sverige man firar midsommar-.- man firar det i Finland också

Svar: Jag sa svenskar, för att spelet är gjort i Sverige?
Alicia Starnight

2015-06-19 // 13:52:46
anonym

så jag som fick förra årets kransar ska ominstallera och sedan hoppas på att få dom nya kransarna av felix som belöning för dom dagliga? :)

Svar: Jag vet inte, Star Stable har inte sagt något om kransarna alls, men ominstallera ändå
Alicia Starnight

2015-06-20 // 21:43:30
Anonym

vad spännande!!!! :):) tack för ditt dvar ali!

2015-06-21 // 09:49:11

vad spännande!!! :):) tack för ditt svar ali! (råkade skriva anonym i den över!) lol

2015-06-21 // 09:50:22

jo just det! det var en till sak! när man åker båt då ser man en station (en stor grå prick) där det står jorvikcitty på och jag undrar om det ska komma en stad (värld typ som silveglade dit)? det skulle vara ryktigt spännande!

Svar: Det är en stad som kommer i framtiden
Alicia Starnight

2015-06-21 // 10:18:09

Platsen e väl på en annan plats i år??

Svar: Nope
Alicia Starnight

2015-06-25 // 12:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback