Strandparty

I veckans uppdatering får vi möta Tim Hooper, en kille som arbetar på Fort Pintas strand och beskriver sig själv som artist och surfare. En förvirrad, men trevlig typ med ett väldigt konstigt ordförråd. 
 
 
 
Tim står  vid ett bord bakom caféet på Fort Pintas strand. Där säljer han badbollar och tar hand om gästerna. Han hyr bland annat ut handukar, och just idag så behövde han lite hjälp med försäljningen och att ta hand om handdukarna inför och efter tvätt. 
 
 
 
En annan sak han också gör är sommardrinkar som han säljer, men jag tror inte de säljer så bra faktiskt... Jag fick nämligen smaka, och man blev helt svimfärdig... Om illamående är vad han menar upplevelse, så funkade det definitivt.
 
 
 
Man blev ju bara tvungen att hjälpa honom att göra ordentliga drinkar, så jag sköljde frukten, skärde upp och mixade ihop riktigt goda sommardrinkar som jag fick dela ut till några gäster för test.
 
 
Och det allra viktigaste, var att hämta varorna Tim hade beställt. Det var nämligen material till ett stranddisco, så jag fick bygga ihop allting. Det blev så fint så, och självklart så är det Raptor som spelas i högtalarna (pass för min del). Här dansar man även annorlunda än på det vanliga Fort Pinta discot, och lite nytt gillas alltid.
 
 
Tim lät mig också prova ett nytt lopp som han gjort, ett strandlopp där man både galopperar och simmar! Det var faktiskt roligt, det går snabbt att göra men tyvärr så får man inte särskilt mycket XP. Annars tycker jag mycket om det!
 
 
Det kom också en hel del kläder i den nya butiken, men det får ni höra om imorgon!


Linnea

Var med och tävla om en valfri känsloskål från cuteness.se
Det bästa av allt? Ni behöver inte ens dela eller göra ett eget inlägg om att ni är med och tävlar.
http://linneajosefin.se/2015/juli/tavling-i-samband-med-cuteness.html#comments

2015-07-23 // 18:17:27

Snyggt linne, var har du köpt det? :)

Svar: Fick det i midsommarskattjakten, så har du inte fått det än så går det inte att få tag på längre
Alicia Starnight

2015-07-24 // 11:14:16

Du är riktigt duktig på att ta bilder utan folk, bara den näst sista är det någon på. ❤

2015-07-24 // 16:30:36

För mig sjunger inte Raptor heller :(

2015-07-26 // 09:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback