Raid

Just nu så är det problem med launcern, så jag och många andra kan inte logga in, så jag bloggar om uppdateringen imorgon istället!
 
I större MMO's där PvP och samarbete är en viktig grej, brukar det finnas två olika sorters grupper man kan bilda med andra spelare. Det första kallas party och är en mindre grupp, oftast på max fem personer. Det brukar man använda om man bara ska göra något speciellt/samarbeta med en kompis, eller ett väldigt få antal spelare. Detta kan vi jämföra med de nurvarande grupperna man kan bilda med spelarna i SSO. Men sen brukar det också finnas något som kallas raid, det är större grupper med över 6 personer där man oftast är ett tiotal i gruppen. Detta används då när mycket fler personer samarbetar och gör saker tillsammans.
 
Trots att Star Stable inte är ett spel där man behöver samarbeta för att klara något, skulle jag gärna ha raid i spelet. Ett rimligt antal på max antal spelare i ett raid vore 20, som i en championatgrupp. Star Stable har nekat till större grupper, bara för att de tycker att över fem är för många för en grupptävling. Så en lösning på problemet vore att skaffa såkallade Raid, gruppen behöver inte döpas till något annat utan kallar bara just ideén för raid. Skillnaden på en större grupp (+6 personer) är att man inte kan tävla grupptävlingar. Men ibland är man bara i grupp för att vara med sina vänner och prata privat med flera samtidigt, och då händer det faktiskt att man är fler än 5.
 
Random bild från när min kompis lät mig tävla ett championat på WE servern, ett exempel när man är i en större grupp, men inte för att samarbeta utan för att tävla.


Jag gillar idén med raider i SSO. I Shaiya, ett mmo jag spelade förr, bestod raider av flera grupper(tror det var 5 grupper med 7 i varje då), så i SSO skulle de ju kunna funka som så att man skaffar en grupp, och sedan kan välja att slå ihop den med en till fem grupper till, för att bilda en raid. Grupperna fungerar fortfarande som grupper, och kan grupptävla inom sig själva, men samtidigt vara med och chatta med resten av raiden. Det skulle vara praktiskt för både klubbtävlingar och tävlingar mellan olika klubbar.

Svar: Ja, precis!
Alicia Starnight

2015-07-22 // 20:26:13
Amanda

Visste du att i veckans uppdatering så fick många hästar flytta ihop! Te.x Firgorve, Ridcentret och Valedale... Det kommer troligen hästar snart! Eller vad tror du? En av fuxarna (den enda) i firgrove har nyss flyttat till Ridcentret! Spänd! :D Vad tror du att det kommer för häst? Vilken önskar du att det kommer (ras) ?

Svar: Jaså, ja det gjorde de säkert. Och ja, det kommer hästar var fjärde vecka så det är nog vanlgia förberedelser bara. Islandshästar är något jag önskar.
Alicia Starnight

2015-07-22 // 23:39:59
Amanda

Det kommer också hästar var fjärde vecka så det ska komma hästar nästa vecka. Det kommer komma tre stycken på en gång! Önskar så klart på Islands, Men har frågat sso teamet och dom säger att det kommer inte hända på en lång tid... Men man kan ju alltid hoppas! Eller kanske en ny form på nån häst! :D Orkar inte vänta! Men ha en bra dag Snusk Hanna! ;D Lovv uu

2015-07-22 // 23:44:41

Sally vet ja vem det är:) har pratat med hon förut på min gamla blogg och på sso

2015-07-23 // 08:45:31

Hej snuskhannah ;) och alla andra. Är det bara jag som tycker att Islandshästar borde finnas i ett häst spel ;) för om det är bara jag så behöver ni tänka på det som jag har spammat Starstable med brev ;)

2015-07-23 // 14:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback