Frågestund del 2

Mercedus frågar
Hur gammal är du? 
- Jag är 14 år 

Har du djur IRL? 
- Vi har två katter och två hundar

När började du blogga och varför? 
- Min blogg startade jag den 27 januari 2012, jag var väldigt ung så bloggar om riktiga livet då var väldigt begränsade. Så jag startade en blogg för att skriva om Alicias liv istället, det var mindre begränsat och jag tyckte om att både skriva och rollspela.
 
Gillar du att läsa böcker? 
- Ibland, om jag hittar en bra bok tycker jag om det, och jag läser gärna sådant som finns i serie - eller filmversion. Böcker på engelska tycker jag extra mycket om. 

Har du åkt till ett nytt land att spendera din tid på? 
- Antar att du menar om jag åkt utomlands, jag åkte till Turkiet när jag var sex år ungefär men annars har jag bara varit i grannländer. Men någon gång skulle jag vilja besöka USA, Brasilien och Japan.

Har du syskon? 
- Jag har en riktig yngre syster, sen har jag tre äldre halvsyskon. Men de alla känns som mina riktiga då jag har bra kontakt med de.

Favorit färg? 
- Tycker om rött, svart och marinblå.

Favorit klädsel IRL? 
- Mina favoritoutfits nu under sommaren är min svarta, lite längre tube top tillsammans med ett par vita shorts/spetsshorts och en blå hollistertröja med svarta jeans/vita shorts.
 
Stephanie Diamondfall frågar
Hur valde du sso namn? 
- Alicia är efter en person i stallet som brukade hjälpa mig när jag var där när jag var yngre, och Starnight tyckte jag bara var fint.

Vilka sso bloggar läser du och tipsar om?
- Just nu läser jag Emelie Silverhavens, Esmeralda Silverforces, Juliette Stardawns, Capucine Papapuloss, Juliette Stardawns, Piper Archyards, Evelina Silverknights, Courtney Silverhills, Siri Moonbears, Natalie Seasons, Michelle Dragonhills, Nikki Lightlee, Kim & Annies, Ivy Mcstreets, Veronika Dragonforces, Haley Rainstorms, Genivieve Nightbards och Victoire Winterfalls. Det är en hel del bloggar, vissa är mer eller mindre aktiva men det är vissa som jag läst länge och trots att vissa inte bloggat på flera månader så har jag de kvar, bara ifall liksom, haha. Är ni intresserade av att se vilka det är så är det bara att googla på namnen, så kommer de nog upp. 
 
Den sista jag läser är också Esther Westhills, det är en norsk SSO blogg men jag tycker designen är väldigt fin och hon publicerar bra, välskrivna och intressanta inlägg. Norska är väldigt likt svenska, så det är inte särskilt svårt att förstå. Hennes blogg heter estherwesthill.blogg.no, och jag tycker verkligen ni ska kolla in den! 
 
Är du fortfarande en lika stor juiceälskare? 
- Hehe ja

Vilken är den snyggaste och fulaste hästen i spelet enligt dig? 
- Den allra snyggaste tycker jag är friesern med brun nyans, och den fulaste är den gråa med gul man. 

Villa spel förutom sso gillar du? 
- ArcheAge, skrev en millång text om vad det var i den förra delen av frågestunden så är ni intresserade får ni läsa där. 

Hur länge har du ridit? 
- Jag har inte så stor koll, men närmare 7 år.

Ungefär vart bor du? 
- I Dalarna bor jag

Har du någon syskon, isf hur många och hur gamla (ungefär) och spelar de sso? 
- Jag har 4 syskon, en helsyster är 12 år, hon spelade SSO förut och hon heter Cecilia Flowerhill. Mina tre halvsyskon känns som mina riktiga, och är mellan 22-29 år.

Hur många läsare har du varje dag? 
- Över 1000
 
Cornelia frågar
Har du en egen häst? 
- Nej, det har jag inte

Har du en pv? 
- Nope

Har du ett husdjur och vad är det då? 
- En norsk skogkatt vid namn Ciara och en annan ragdoll som heter Nikita. Har även två hundar som heter Ella och Zira, de båda är Shetland Sheepdogs.

Vilken SSO häst gillar du mest och minst?
- Mest är nog den brunaktiga friesern och minst den gråa med guldman.

Hur många år är du? 
- 14 år

Vilket län bor du i? 
- Dalarna

Var är din längsta resa du har flugit med flygplan? 
- Turkiet hahah

Vad heter du på riktigt? 
- Hannah/Hanna

Är du bland dom populära i din klass?
- Vi har faktiskt inga såna grupperingar i vår klass
 
Bambi Ponyforest frågar
Rider du irl? 
- Ja det gör jag

Favvo häst/ponny irl?
- En B-ponny korsning mellan Gotlandsruss och Shetlandsponny, han heter Knyttes Toblerone och kallas Tobbe. Han har färgen isabell, och älskar att hoppa. Han står på en ridskola men det är jag som rider han mest då det inte finns så många korta och samtidigt erfarna. Var även skötare på honom förut men jag slutade av olika anledningar. Min ponny Tobbe i spelet är efter just denna ponny.

Hur högt har du hoppat? 
- Som max 90 cm, och det var på Tobbe. Han är endast ungefär 120 cm hög i mankhöjd.

Har du tävlat något? 
- Det är inte mitt stora intresse faktiskt, jag nöjer mig med att bara rida. Men har tävlat lite på ridklubben med jättebra resultat, men inte lokalt.

Favvo häst på sso? 
- Min starthäst om jag bara får välja en

Vilken årstid gillar du mest? 
- Sommaren, lätt

När fyller du år? 
- 21 Juli

Vad gillar du att göra på fritiden? 
- Rida, spela och vara med mina vänner!

Vad ska du göra i sommar? 
- För en vecka sedan var jag i Stockholm med min familj, vi gick på Gröna Lund och shoppade, samtidigt passade jag på att träffa ännu en vän jag mött på spelet och hälsade på Star Stable-teamet för andra gången.

Gillar du Sverige? 
- Ja, jag tycker det är ett jättebra land på alla vis. Men jag skulle uppskatta det ännu mer om det var sommar året runt.

Favvo land? 
- Har inget speciellt, men någon gång i livet vill jag resa till staden Rio de Janeiro i Brasilien, Japan och USA.

Favvo maträtt? 
- Jag älskar kycklingwok med nudlar, och grillad kyckling med potatisgratäng.

Favvo film? 
- Film? Jag som är mer beroende av Tv-serier, men aja. ;) Jag gillar Hunger Games, The Maze Runner och Divergent.

Favvo bok? 
- Hm det var svårt, Fifty shades eller böckerna i serien a song of ice and fire.

Bästa instagram kontot? 
- Tycker Sally Bunnybroke lägger upp jättefina bilder!

Bästa YouTube kontot?
- Nä jag vet inte faktiskt, kollar inte så mycket på YouTubekanaler.
 
Beskriv din dröm häst 
- Mina drömhästar existerar redan, den brunaktiga friesern och isabellponnyn. Men annars vill jag jättegärna ha Islandshästar, en mörkbrun eller svart med lite bruna hår skulle jag vilja ha.
 
Sally Hawklord frågar
Rider du IRL? 
- Ja 

Hur många Jorvikspel har du? 
- Antar att du menar såna som har kopplingar till SSO. Jag äger alla Starshine Legacy och Star Stable spel, men saknar Star Academy.

Bästa och sämsta med SSO?
- Bästa är huvuduppdragen, de fina hästarna, klubbarna samt alla fantastiska personer man träffar på det här spelet. Sämsta är nog hur mycket chatten har förändrats med åren, vad som skrivs.
 
 


OMG! Min favvo häst heter också Knyttes Toblerone Och Kallas Tobbe och är isabell, En anna häst som heter Jay-Jay är också min Favorit! Går på Räfnäs Ridskola!

Svar: Vad kul :D Var skötare på honom förut men jag slutade, fast rider honom varje vecka ändå.
Alicia Starnight

2015-07-07 // 11:28:44

Wah!!!! 14 år? Nästan 15? Jag trodde, att du är äldre. ;) Nej, var barn så länge du kan! Jag önskar dig något! /Cyndi

Svar: Haha ja du ser ;D Fyller 15 nästa år
Alicia Starnight

2015-07-07 // 16:51:32

God damn it! Nästa gången skulle jag räkna efter XD Ja, egentligen lärde jag mig redan känna, att svenskarna inte tar så noga det med sin födelsedag och ålder. ;) I andra länder bringar det otur att fira i förväg. Men nästan 14! Du är helt fantastisk! ;)

Svar: Haha säger bara så för att det är så nära, vem vill inte vara lite äldre i den här åldern liksom. ;) Men tack! :D
Alicia Starnight

2015-07-07 // 18:36:05

Omg! Vänta......... Går vi på samma ridskola ? :O

Svar: haha inte vet jag
Alicia Starnight

2015-07-28 // 11:23:49
Juni

En häst på min ridskola heter Knyttes Snögubbe eller nåt såntdär. Samma stuteri kanske?

Svar: Ja det tror jag!
Alicia Starnight

2015-10-11 // 18:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback