Frågestund del 1

Nu kommer första delen av frågestunden jag hade i veckan, frågorna kommer i fet, mörkare stil och jag svarar under efter ett skiljetecken. I this or that, alltså vad jag föredrar av två saker kommer jag svara med fet stil.
 
Matte B frågar
Har du något mellanamn?
- Ja, jag har två, men jag kan säga ett av de och det är Josefina. 
 
My Purplelord frågar
Cola eller fanta
Vatten eller läsk
Banan eller äpple

Om du fick välja en superkraft, vilken hade du valt? 
- Kunna springa supersnabbt utan att bli trött tror jag, annars hade det varit grymt att kunna bli osynlig eller kunna flyga.

Hur gammal är du IRL?
- Jag fyller 14 den 21 juli, men nog varenda person jag snackat med har trott att jag varit äldre.

Vilken funktion vill du ska komma till sso?
- Denna var svår, men att kunna göra större grupper kanske, större stall med fler funktioner så som plats för medaljer, mat till hästen och boxar. Annars hade det varit grymt att man kan välja själv vad alla titlar i klubben har behörighet att göra. Hade varit bra för de klubbar med klubbledare, då det just nu är väldigt jobbigt att bara Kim kan bjuda in medlemmar till Glorious Arrows.
 
Favoritspel förutom SSO? 
- Jag spelar ArcheAge också, och det är väldigt kul. Men nu på sommaren är mina vänner inte så aktiva, så då är det inte lika kul så jag har en liten paus just nu. ArcheAge är iallafall ett MMORPG som SSO, man spelar med massor av andra spelare online. Det är ett sandbox game, vilket betyder att man kan in princip göra vad man vill och det finns inte gränser. Men olika saker man kan göra är uppdrag, köpa husdjur och riddjur, odla, fiska, göra traderuns (som är speciella paket som man tjänar pengar på om man transporterar det mellan olika platser), tillverka olika material, vapen och rustning, åka båt och köpa hus. Men en stor grej i spelet är PvP, att slåss mot andra spelare. Men man kan också köra PvE och slåss mot datorstyrda fiender, alltså inga riktiga människor. Precis som i Star Stable så kan man skapa klubbar, då själva spelet är gjort för att man ska spela tillsammans. Med sina klubbmedlemmar så är det vanligt att man gör traderuns och fiske, samt slåss mot andra spelare i grupper och göra andra saker som man inte kan göra ensam. I de större klubbarna brukar man slåss mot bossar, som ger en fina belöningar. Spelet är i Sverige klassat som 16+ i åldersgräns. 
 
När man börjar spela får man välja en karaktär som är av någon av de fyra raserna som finns, Nuian, Elf, Firran eller Harani. Harani och Firrans är allierade och hör hemma på ön Haranya medan Nuian och Elfs är allierade på ön Nuia. Dessa två öar med människor bildar två olika fraktioner, och det är de olika fraktionerna som man kan köra PvP mot lagligt. Det finns även en funktion som heter bloodlust som man kan sätta på, då kan man döda sin egen fraktion men det fungerar endast i speciella zooner. Dock så räknas detta som ett brott, och för varje brott så får man infamy points och crime points. Man får också dessa poäng när man stjäl saker från andra spelare, då man kan odla och föda upp djur på oskyddade ställen. När man nått ett visst antal crime points kommer man till rättegång och kan få fängelse, och när man nått ett visst antal infamy points så har man varit så olaglig så att man blir pirat. Piraterna lever på att stjäla saker från andra spelare, då de skickas till rättegång om de blir dödade på öarna som de andra människorna bor på och det är där man tjänar guld, valutan i spelet. Piraterna lever på en liten ö ute i havet istället. Man kan bli av med sina crime points och infamy points genom att utföra samhällstjänst i spelet, vilket är små dagliga uppdrag. Piraterna är då den tredje fraktionen som finns i spelet. Från allra första början bodde alla varelser i ArcheAges värld på Auroria, en ö för höglevlade spelare. När de flyttades och delades upp på de två olika öarna blev alla fraktioner fiender, och det är här spelet börjar.
 
När man börjar spela får man också välja olika såkallade "skillsets". Beroende på vad du väljer får du ett speciellt namn, och med olika skillsets så får du olika färdigheter. Det avgör vad du ska ha för rustning och vapen, då beroende på vad man har för skills kan göra olika saker. Man kan bli bl.a. bågskytt, assassin (någon som gör mycket skada och dödar snabbt), tank (svår att döda), helare eller magiker. 
 
Jag spelar just nu i regionen North America, på servern Salphira. Jag heter Starnight, är i maxleveln 55 och är av rasen Firran (ön Haranya). Jag spelar antingen som Darkrunner (ett namn som dina skillsets bildar) eller som healer.
 
Vad fick dig att börja blogga?
- Jag som 10 åring bloggade tidigare om mitt riktiga liv, men i den åldern var det ju ganska så begränsat, det man gjorde var väl typ att gå till skolan och leka med kompisar, haha. Så Alicia var som en helt ny karaktär för mig, och jag rollspelade ofta med mina vänner. Så jag skapade min blogg för att få skriva om vad Alicia gjorde och hur livet på Jorvik med alla hästarna var. Det var för mig mycket roligare, inga gränser och jag hade in princip allt jag önskade mig som Alicia. 
 
Maja frågar
Vilken är din favorithäst i StarStable och isåfall varför? 
- Om jag bara får välja en så är det min starthäst, Storm. Hon har varit med mig enda sen början, det är hon jag gjort alla uppdrag och upplevt alla äventyr med. Det är hon jag har ett speciellt band till i spelet och vi gör allt nytt tillsammans.

Hur gammal är du? 
- Född 01
 
Varför ville du just skapa en blogg? Vad fick dig att göra det? 
- Svarade mer utförligt på frågan längre upp, jag ville skapa en blogg för att skriva om Alicias liv på Jorvik. Jag gillade att skriva och i spelet kunde man göra vad man ville och var inte så begränsad, så det var mycket roligare. Men idén kom upp när två av mina kompisar i min klubb gjorde det.

Varför tävlar du inte i championat längre? 
- Jag tappade intresset ett tag och spelade andra spel, så det man gjorde när man väl loggade in var att kolla uppdateringarna, levla och göra dagliga samt skriva med klubben. Men nu har jag återfått intresset och tävlar oftast något championat varje dag.

Bild på dig irl? 
- Jajaja.
 
 
 
Skulle vara roligt ifall du skulle kunna börja med att göra gameplay's när du spelar StarStable?
- Är inte så intresserad av YouTube, och skulle vilja börja om på ett helt nytt konto om jag skulle göra det också. Finns också massa andra som gör det, så känns nästan lite onödigt om ni förstår vad jag menar, haha.
 
Mille frågar
Vilket uppdrag du gillade bäst? 
- Mitt allra favorituppdrag var när vi fick besöka Dark Cores oljeplattform för första gången i hopp om att få med Justin hem igen. Man sa att hästen man red var Justins mörkerhäst och att den skulle transporteras dit medan man själv reste i ett kylskåp. Man fick smyga bland alla Dark Core arbetare och man letade efter hästen man skickat som lockbete, och när man äntligen hittade de fick man lyssna på Mörkerryttarnas samtal med Mr. Sands. När man sedan fick fly från plattformen, skicka en nödraket för att få skjuts hem med Kapten Brus båt... Ja, det var sådan spänning, det hände så mycket roliga grejer och det var verkligen en vändning alla väntat på!

Vad tror du kommer hända härnäst i huvudstory-uppdragen? 
- Att vi kommer få resa in i Pandoria, för att försöka hitta och föra hem Anne igen!

Vilket nytt ställe vill du ska öppnas härnäst på SSO?
- Södra Skördebygden!
 
Klaudia Lightwood frågar
Vad använder du för redigerings program, kan du visa hur de fungerar i en video?
- Att visa hur ett program fungerar är ju in princip omöjligt då det finns en hel del att berätta, men jag använder Gimp som är gratis att ladda ner. Jag lärde mig genom att testa mig fram, klickade på grejer och kollade vad som hände. När jag började med detta var jag bara kanske 8-9 år, så kan jag i den åldern så kan ni! :D
 
Ellen Flowerhome frågar
Har du en pojkvän IRL?
- Inte i nuläget, trivs med att vara singel hahah.
 
Vilka är dina bästa vänner på SSO? 
- Mina allra närmaste bästa vänner har slutat eller spelar inte lika ofta längre, t.ex. Lily Rainstorm och Lucy Westlake. Men Emelie Silverhaven, bloggare på silverhaven.blogg.se är min allra bästa SSO vän! ♥ 

Kan du han en fanträff på sso nån gång? Skulle bli asglad, DU ÄR BÄÄST ♥
- Aaw, tack så mycket! Kanske jag skulle kunna ha!
 
Daisy Lightlake frågar
Varför började du med just Star Stable?
- När jag var 9-10 år så spelade jag stallet.se då jag också då hade ett stort hästintresse, Riding Club Championships hade sålts till facebook och jag letade efter ett nytt hästspel i 3D. När jag hörde folk prata om Star Stable fick jag ju lov att kolla in vad de snackade om för roligt, och jag blev fast direkt! Det var det här jag hade letat efter, och det var mycket bättre än förväntat också!
 
Nadine frågar
Kostar det pengar att blogga på blogg.se?
- Nej, jag har inte spenderat en krona på min blogg faktiskt. Det är lätt snyggaste och bästa portalen också, även om vissa tycker kodning kan vara lite svårt. Annars tycker jag det är lätt, och man har stor koll över sin blogg!
 
 


Du är ju dösööt!<3
Kan inte jag få ditt utseende?<3
asså omg!*.*

Svar: Åh tack så mycket, vad gullig du är! :D <3
Alicia Starnight

2015-07-05 // 21:52:37

Fyfan vad snygg du e!!❤️❤️❤️

Svar: Åh, tack haha :D <3
Alicia Starnight

2015-07-05 // 22:17:11

Fin du e Hannah

Svar: Tack Emelie! :) <3
Alicia Starnight

2015-07-06 // 11:24:19

ASSÅ OMFG DU ÄR JU SÅ ***** SÖT!!! Du skulle ju kunna döda ngn med ditt utseende! *-* Osså omg *-* ♥

Svar: Haha åh vad söt kommentar, tack så mycket! <3
Alicia Starnight

2015-07-10 // 16:10:55

Jag vet att det här var rätt länge sen och du har slutat blogga och ja men du är jättesööööööt <3

2017-11-30 // 17:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback