Den nya Morganhästen

Idag så kom det tre stycken sprillans nya Morganhästar till stallet i Firgrove! Precis som de nya Quarterhästarna, Painthästarna och Appaloosorna så är det en gammal ras som fått ett nytt utséende. Den har nya animationer, färger, gångarter samt kroppsform.
 
I lördags kom det en trailer inför dessa nya hästar som jag visade upp här på bloggen. Jag var inte särskilt intresserad då, och tyckte inte om den särskilt mycket. Var väldigt skeptisk mot färger, kroppsdelar, gångarter och allt var det var. Men den ser mycket bättre ut i spelet! Jag antar att den inte var filmad i de perfekta vinklarna, men det var iallafall en positiv överraskning när man loggade in och fick se dem.
 
Denna färg tycker jag inte om alls. Tycker färgen ser konstig ut, gillar inte nyanserna och tycker inte de passar ihop. Hade den haft samma bruna nyans som på benen på resten av kroppen hade jag nog gillat den. Benen ser jättebra ut! 1/5
 
 
Jag är inte så jättemycket för just cremellofärgen, men denna är lite ljusare och ser inte alls lika konstig ut som den andra cremellons färg. Ögonen är vackra, och den är faktiskt ganska söt. Helt okej nyans! 3/5
 
De gjorde rätt i att gömma denna från trailern, tycker den är den finaste av de alla och det var ju roligt att bli positivt överraskad! Den har en alldeles perfekt mörkbruna nyans och det är jättefint med lite ljusare områden på vissa ställen. Det enda som ser lite skumt ut är att den längst upp på benen har en annan brun nyans än vad den egentligen har, om man nu ska vara petnoga. Detta kommer bara från när man gjorde formen, och är inte alls störande när man rider den egentligen. Jag hade dock gärna haft lite mer textur där fram och bak, så den inte ser så enfärgad ut. 4,5/5
 
Morganens kroppsform tycker jag är jättefin, den ser så ädel ut och särskilt hovarna tycker jag är bra gjorda. Inte så kantiga som de brukar vara! Ögonen tycker jag dock fortfarande ser lite skumma ut från vissa vinklar (som fjordhästarnas). Gångarterna är också mycket bättre i spelet än i videon, den ser inte halt ut i skritten och gångarterna är riktigt fina. Den ser så lätt och välarbetad ut, påminner verkligen om en vacker dressyrhäst! Det enda minus här för mig är att stegringen ser lite rak ut och att den fulla galoppen är lite flängig. Animeringarna är väldigt fina de också, de ruskar på huvudet, vilar på bakbenet, betar och skrapar med hovarna i marken. Något speciellt med just dessa är att pannluggen rör sig!
 
 
 
 
 
 
(Fotade på min kompis Frida Silversides konto)
 


Den bruna ser exakt likadan ut som min riktiga ponny så jag är helt kär i den, haha ❤

Svar: Ja den är så fin så!
Alicia Starnight

2015-07-29 // 20:52:18
Stacy

Jag ska spara sc till Morgan hästarna :) Men ska nog ta vänta och se om dom gör dem i fler färger! Annars köper jag den bruna :)

2015-07-29 // 20:53:59

Jeg må si jeg også ble litt overrasket over hvordan dem var i spillet, men ettersom jeg er litt kresen venter jeg litt med å kjøpe. :D Tusen takk forresten for link til bloggen min, din blogg blir linket på min blogg også :D Klem

Svar: Är också lite kräsen, har inte råd just nu heller så hehe x) Och inga problem, tack själv! :)
Alicia Starnight

2015-07-29 // 20:57:18
Maja

Redigerar du dina inlägg innan du lägger ut dem på bloggen, vilken app använder du då?

Svar: Va? :P Jag använder inga appar till min blogg.
Alicia Starnight

2015-07-29 // 21:11:10
Maja

Redigerar du i bloggen?

Svar: Jag tror inte du förstår hur en blogg fungerar, för jag förstår inte vad du snackar om
Alicia Starnight

2015-07-29 // 21:54:53

Den ser verkligen ut som en dressyr ponny :o LOVE IT!!

2015-07-29 // 21:59:37

+ Vart köper du din utrustning? :)

Svar: Utrustning?
Alicia Starnight

2015-07-29 // 22:00:50
Maja

redigera bilderna som t.ex på dem nya morganhästarna innan du lägger ut dem på bloggen som t.ex gör bilden ljusare osv

Svar: Har faktiskt inte förändrat ljuset (är för lat) utan jag har gjort bakgrunden oskarp, och det gjorde jag i GIMP
Alicia Starnight

2015-07-29 // 22:43:35

Den bruna är så söt!! Fast jag kan fortfarande inte logga in, det står att servern är nere ännu... Får hoppas att jag kan komma in imorgon:) Älskar din blogg förresten!

Svar: Aw, så tråkigt :/ Tack så mycket!
Alicia Starnight

2015-07-30 // 00:37:18

Jag som köpte en fjording för någon dag sedan, skulle ju köpt en Morganhäst, haha.

Bloggen är superbra, Alicia! :)

Svar: Åh tack! :)
Alicia Starnight

2015-07-30 // 09:23:19

Om man har sso fliken så kommer man in snabbare en de som går in på internet, Dåligt tycker jag. Vissa kan inte ta ner fliken:(

Svar: Använd launchern bara
Alicia Starnight

2015-07-30 // 09:31:46

Jag menar när det är uppdatering♡

2015-07-30 // 09:32:26

jag ska köpa cremellon när jag har tillräckligt med sc:)

2015-07-30 // 11:44:05

Den mörkbruna är jättesöt, kanske köper den senare men den vita..!! *-* Jag brukar inte gilla hästar som inte har bruna ögon för dom har så konstiga färger osv. Men cremellon är jäääättesöt så ska nog köpa den när jag har råd. cx
(Enligt mig om 1000 år >->)

2015-07-30 // 12:30:05

Har du bytt hår?

Svar: Nope
Alicia Starnight

2015-07-30 // 15:14:02
Maja

Jaha, tack!

2015-07-30 // 16:29:27

vart är det vita linnet ifrån? tacksam för svar<3

Svar: Skattjakten som pågår under midsommar
Alicia Starnight

2015-07-30 // 16:32:27

jag gillar mest den bruna som du men den vita var också fin. Men som jag skrev igår så hittar jag inte till figrove. jag frågade en person men den beskrivde inte ordentligt.

2015-07-30 // 17:22:04

Nu kapar jag ämnet lite hehe.. vart fotade du bilderna någonstans?

Svar: Där hästmarknaden brukar vara vid Steves
Alicia Starnight

2015-07-30 // 20:45:44

Jag ska köpa en Morganhäst men vet inte vilken färg det är lite svårt att bestämma❤️ Heh

Svar: Brun :D
Alicia Starnight

2015-07-31 // 13:31:18

Om jag erkänner tycker jag att du har en bra smak på hästar typ som min den bruna ärr såå fin!

2015-07-31 // 13:33:42

Jag tycker att när Morgan hästarna eller Quarter hästarna stegrar så ser spelaren väldigt stel ut :/ Jag menar karaktären står ju ut som en himla pinne som sitter på ett träd. Jag tycker de borde förbättra lite så att karaktären lutar sig fram lite så kommer det se myycket bättre ut x3

Svar: Jaa, verkligen
Alicia Starnight

2015-07-31 // 21:47:11

jag älskar den bruna . Jag blev glad när jag såg att morganerna var billigare en dom andra hästarna med den formen. sluta aldrig blogga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2015-08-02 // 13:05:14

Var köper man den vita morganhästen?:)

Svar: Firgrove
Alicia Starnight

2015-11-02 // 16:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback