Besök på SSO

Hej på er! Jag var ju i Stockholm under tisdagen och onsdagen, det var inget jag berättade för er men ni som följer min riktiga instagram har nog märkt det. Då var det självklart att man passade på att hälsa på Star Stable teamet när man väl var där, bor närmare 20 mil ifrån så det är inte så jätteofta man är i Stockholm. Senast jag var i Stockholm var mer än ett år sedan och då hälsade jag ju också på Pixel Tales, de som ligger bakom själva spelet och gör grafik, programerar med mera. Då visade de mig hur allt fungerade vilket var intressant och jag designade även den lila pikén som går att få genom arkeologin i spelet. Star Stable teamet har ju sedan början varit splittrat på två olika kontor, men inom några dagar ska även spelutvecklarna få flytta in till det nya stora kontoret i Norrmalm. Lär bli skönt för de att ha hela teamet på samma ställe, kommer bli bättre kommunikation mellan spelutvecklarna, resten av teamet och oss spelare. Det leder till bättre support, buggfixar och de lär förstå bättre vad vi spelare föredrar, så detta blir nog jättebra.
 
 
Jag mötte Lisa (Game Master Vendela) utanför och vi gick tillsammans till deras byggnad och tog hiss upp till deras våning. Kontoret jag besökte denna gång var deras stora nya, där för tillfället endast de som arbetar med spelmiljö, support, sociala medier med mera sitter. Hon visade mig runt lite grann och vi pratade lite innan vi gick till deras lunchbord. Hon hade köpt små donuts som vi fikade tillsammans med Game Masters och andra folk från Star Stable teamet. Vissa hade semester, men det var riktigt trevligt ändå. Och det var roligt att de flesta visste vem jag var! Vi hade en jätterolig pratstund om spelet, och fick höra många roliga grejer från deras vinkel, hahah. Samtalsämnet var allt från buggar, till bloggar och hur de har det på alla servers deras Game Masters är på. Det var jätteroligt iallafall! Jag fick också se en liten tjuvkik som ni kommer få se på fredag. Man blev helt till sig verkligen! ;)
 
 
Jag fick också en liten present från dem. Det var en söt liten påse, och i den fanns det bl.a ett block, Star Coins och en jättefin grå munkjacka med loggan på. Tröjorna finns inte i särskilt liten storlek än, så den är lite stor, men det gör inte så mycket. Den är hur skön som helst att ha på sig, supermysig och jag gillar den verkligen! :D Tack så mycket Lisa! 
 
 
I Stockholm träffade jag också Britney Moonwood, min vän sedan mer än tre år tillbaka. Tidigare har jag träffat Stephanie Snowhall, Johanna Highwood och Frida Goldknight (eller ja, vi fick reda på att vi gick på samma skola). Jag ska också träffa en hel bunt med folk på Rainbow Dragons träffen på Liseberg i sommar, bland annat Emlan och Kim. Åååh, det ska bli hur roligt som helst! Jag är SSO-teamet evigt tacksam för hur många roliga minnen jag har från spelet, hur många underbara vänner jag träffat och hur mycket detta spelet har format mig och utvecklat mig till den jag är idag. Jag har lärt mig något otroligt mycket och att få träffa de som ligger bakom det är ju helt fantastiskt. Tack ännu en gång Star Stable teamet för att jag fick hälsa på, det var jättekul!
 
 


Anonym

Hej Hannah!
Undrar bara när Kim och emlan ska till Liseberg för undrar vilket datum dom ska dit för vill träffa er alla
:)
Snälla säg datumet

Svar: Du får fråga Emlan om det, då det är en träff för endast klubb vet jag inte om de vill att andra ska veta
Alicia Starnight

2015-07-02 // 14:43:35

Du e så fin Snuskhannah ;)

Svar: Haha tack du! <3
Alicia Starnight

2015-07-02 // 16:34:36
Sonya

Åhh! Du är jätte fin i irl :') !

Svar: Åh tack så mycket <3
Alicia Starnight

2015-07-02 // 16:37:10

Hej!! oo tjuvkik? är det ett område? Huvudstory? kan inte vääntaa!! :D cx

2015-07-02 // 16:53:25

Du är jättefin irl;)

Svar: Tack <3
Alicia Starnight

2015-07-02 // 17:52:30

Så när man kommer till Stockholm får man typ bara ta hissen till deras kontor och hälsa på?o.o

Svar: Inte så direkt
Alicia Starnight

2015-07-02 // 18:03:41

Vad söt du e C:
Och ehehe e lite konstig me dhur mkt sc fick du?? cx
Mvh Bambuuu, OCH HA DET SÅ KUL<3<3<3<3

Svar: Haha jag kan bara bli söt, inte snygg ;) Tack <3
Alicia Starnight

2015-07-02 // 18:23:35

Fan vill också ha en sån jacka :ccccc

2015-07-02 // 18:49:53

Var det du som frågade dem eller frågade de om du ville komma. Och får vem som helst komma på besök eller är det bara "kända".

2015-07-02 // 19:14:42

En annan fråga bara, vad är din irl insta. Vet att du har berättat det förut men lyckas inte hitta det.

Svar: hannahlindkvist :)
Alicia Starnight

2015-07-02 // 19:17:52

Mot vissa verkar teamet supertrevliga mot.
Själv har jag hjälpt de när de flyttade lokal med skrivbord mm, burit upp och levererat ca 20 stationära datorer och massa andra småsaker. Inte har man fått mycket tack för det bara "mm bra"
Innan blev jag apglad över att få leverera och flika in lite med ett leende men nu är de mest bara ett vanligt ställe.
De gör mycket för spelet jag gillar mest och de är jag tacksam för (åldern ska väl inte spela nån roll). Sen fattar jag inte varför de typ bara pratar engelska där.

Btw. Fin tröja, hoppas de som händer på fredag blir nå spännande :)

Svar: Kanske var lite stressigt, annars borde de tackat mer tycker man. Och de pratar bara engelska eftersom vissa inte förstår svenska. Och tack, visst var den. :) Jag står mer för reklam genom min blogg, har också känt de väldigt länge då jag spelat enda sen början. Jag hjälper de mest med saker i spelet, testar grejer och letar buggar. :)
Alicia Starnight

2015-07-02 // 20:16:32
Alice

Jag tycker det är lite orättvist att de behandlar spelare så olika. Även om de känt till dom innan osv...
Men aja livet är väll orättvist!
Du är så fin IRL! ❤️

Svar: Tack du :)
Alicia Starnight

2015-07-02 // 21:30:28

Kan man bara komma sådär dit och bara "hej!" xD Eller liksom blir man bjuden av sso teamet? Vet de liksom att du skulle hälsa på? :)
/Valen

Svar: Man får maila och fråga om man får hälsa på :)
Alicia Starnight

2015-07-02 // 21:59:31
Anonym

Åh vad söt du är irl! Önskar jag såg ut som du! :)

Svar: Åh tack! <3 Men jag slår vad om att du är hur fin som helst du med!
Alicia Starnight

2015-07-03 // 10:17:06

Får vi se tjuvkiken idag?

Svar: Japp, om jag inte hörde helt fel
Alicia Starnight

2015-07-03 // 10:38:43
Ankan

När kommer tjuvkiken?!! Vilken tid får du släppa den?
Kommer det huvud uppdrag eller kanske södra sköderbygden eller Jorvik city!!!!!??!?!?!? LÄNGTAAAAR!
kan du ha fan träff på falsterbo, SNÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLLA!

Svar: Jadu, kanske det ;) Den ska komma idag iallafall, om jag inte hörde helt fel. Och bor för långt bort från falsterbo men skulle gärna resa dit.
Alicia Starnight

2015-07-03 // 11:16:35

Vad söt du är irl ;) De är du i SSO med ;)

Svar: Haha tack :)
Alicia Starnight

2015-07-03 // 14:45:27

Den har inte kommit än o klockan är kvart i fem

2015-07-03 // 16:44:43
Ebba

Hur får man träffa ssogänget?Kontaktar man dom på starstables support?

Svar: Det kan man göra
Alicia Starnight

2015-07-04 // 21:45:44

Åh vad söt du är *-* Hihu önskar jag också kunde hälsa på men vågar inte 8))

Svar: Haha åh tack! :D aaaw, så farligt är det inte, men de snackar engelska så
Alicia Starnight

2015-07-04 // 23:49:55
Ebba

Men hur kan de svara på sso-Spelarnas frågor på svenska då?Eller svarar de på engelska?Lite märkligt tycker jag.😆

Svar: De flesta är svenskar, men en del kan inte prata svenska så de pratar engelska så alla ska förstå :)
Alicia Starnight

2015-07-05 // 12:20:55

Då är så söt❤️ Hur mycket SC fick du?

Svar: Tack tack! :D Jadu, en del :)
Alicia Starnight

2015-07-05 // 13:06:13

Synd att du var i Stockholm just då jag inte var där! Säg gärna till nästa gång du kommer upp ;)

Svar: Jaa, det var synd, hade varit roligt att träffa dig! :D Men ja, det får jag göra!
Alicia Starnight

2015-07-05 // 18:04:20
Ebba

Sig snälla vägbeskrivning till deras kontor!☺❤Du är bäst då❤Lång vägbeskrivning☺😂😁😀

Svar: Det står adress längst ner i alla deras nyhetsbrev, och du måste fråga först om du tänker gå dit ^^
Alicia Starnight

2015-07-05 // 21:26:53

Om man vill komma dit är det bara att mejla dom och fråga? Om inte, hur gjorde du?

2015-07-13 // 16:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback