Tidig sommar

Är det bara jag som hatar att snön smälter himla fort på Jorvik? Nu har för en gång skull snön legat kvar hos oss i riktiga livet, och nu är det helt plötsligt sommar i spelet? Är riktigt besviken, iallafall en månad till med snö tycker jag. Känns otroligt konstigt att komma in från värsta snöstormen, och sedan rida över gröna ängar.
 
 
 




Samma här, jag älskar snö och kyla. Jag tycker snön kunde ligga kvar till början av februari i alla fall.

2015-01-22 // 12:37:50

Oavsett om snön smält ute eller inte så hade jag gärna haft kvar den en bit in i februari också i spelet. Tråkigt att vintern i jorvik varar så kort tid :/

2015-01-22 // 13:27:53

Alltså..jag var glad att snön försvann. Uch hatade den.. jo självklart ska inte snön bara försvinna. Men den ser ju så förskräcklig ut. Kan inte sso göra den mer värklig. Liksom i dino har dom gjort jätte bra. Jag menar det ksk inte mst vara EXAKT som i dino men nåt mer åt det hållet. Mkt är inte snötäckt. I gåd ser det förfärligt ut. Så hämskt att jag tvekade att välja hemstall där. Näe jag tycker det är finare på sommaren I SSO. Undrar om de kan ändra nåt i framtiden på snön? Det är ju så lite snö som i november HELA tin och visa ställen äre ju till och med grönt. Nej sorry jag var sjukt glad när gräset kom.

2015-01-22 // 14:47:26

Hehe håller med men älskar sommarn i SSO <3 Hehe tycker det är så grönt och fint xD Men håller med dig om att snön kunde vara en månad till...

2015-01-22 // 14:52:20

Nej, det är inte bara du, som är ledsen, att snön smälte. Men kanske hänger det ihop med de andra spelarna, som bor i länder, som inte har så länge vinter? Nu är landskapet tråkigt igen. 6 veckor vinter mot 46 veckor vår / sommar. Dinodalen kan man inte jämföra med Moorlands vinter. Då skiner solen, men i dinodalen är det bara trist och grått. Allmänt saknar jag lite årstiderna i Jorvik och jag älskar alla, för de bringar en viss omväxling. Det måste inte vara så mycket. Vintern var ju heller inte riktig med högt snö, utan bara lätt och lite. Jag var så trött på allt grönt och nu börja det igen. -.-

2015-01-22 // 15:57:11

Det är ju trots allt ett spel? Då ska det ju inte vara baserat på irl? De har nog planerat uppdateringar lång tid i förväg tillsammans med snön. Det är faktist ganska skönt endå att snön försvann så det blir lite omväxling om du förstår hur jag menar? :)

Svar: Vi har sommar året runt, så jag tycker snön är omväxling
Alicia Starnight

2015-01-22 // 16:12:20

Mm, håller heeelt med dig! När den tjocka snön precis lagt sig, ja då försvinner den på sso... =(

2015-01-22 // 16:13:05
Donna

Kolla in min blogg pls.
Är en 18 årig tjej som älskaaar sso. Har ni frågor om vad som helst så är det bara att fråga. puss <3

2015-01-22 // 16:32:18
Laila

Du är inte ensam ... :/

Direkt borta liksom! >.<

2015-01-22 // 16:42:52
Daisy

sen när var det sommar i januari?? Livet i jorvik kan vara galet ibland

2015-01-22 // 18:00:54

Håller med, sen när var det sommar i Januari liksom XD Vintern i SSO är super vacker och jag vill att den ska stanna längre, liksom kom igen SSO liiiite längre!!!

2015-01-22 // 18:11:33

Tycker inte om snön i SSO alls, just för att det är så lite. Det är bara så det täcker marken, så det kändes inte riktigt ändå. Jag är glad att det gröna är tillbaka ^^ Och det är ju inte riktigt realistiskt med Dinodalen och Gyllenåsskogen (nja och Grönskog) som har lite speciell miljö. Dessutom har vi ju aldrig regn eller oväder i SSO heller ;)

2015-01-22 // 19:36:56

Hej du skrev "känns otroligt konstigt att komma in från värsta snöstormen, och sedan rida över snötäckta ängar" du menar väll typ gröna ängar? För det är en bild på gröna ängar och inte snötäckta ängar. Tycker det är lite konstigt att det går från snötäckt till grönt över allt bara så där. Det borde finnas ett steg där i mellan. Typ att snön börjar smälta och att det bara finns kvar i små mängder. Skulle vara roligt om det blev lite snöslask när snön börjar smälta också :) för så är det ju irl.


Svar: Hoppsan, haha ja skrev fel
Alicia Starnight

2015-01-22 // 20:19:22

Håller med! Tycker att snön borde vara kvar längre. Men jag tycker också att hösten kan bli lite mer speciel. Det hade varit roligt om alla löven blev orange/bruna och marken typ täckt av löv. Sommaren och våren ser ju nästan likadant ut så det behöver inte ändras tycker jag.

2015-01-22 // 23:06:58

Hej! :)
Igår (torsdag) skrev jag ett brev om det här med snön. :D Hoppas att dom svarar! Bla skrev jag att det är tråkigt att den har försvunnit så fort och att ute är det snö-kaos medans på spelet är det sommar! Heh skrev lite som du, men hoppas att det var okej för jag tycker precis som du, varför ta bort snön så tidigt nu när snön irl precis kommit! ;)

2015-01-23 // 07:22:22

Håller med dig:)

2015-01-23 // 07:45:40

Jag håller helt med dig! Jag bor i norrland irl så jag har MASSOR av snö från typ oktober till mars/april. Känns himla trist att den försvunnit så fort, varenda år! Jag skrev ett brev till teamet långt innan snön kom i år, om att den borde vara mer "välgjord" dvs bättre gjord med snö på t.ex. taken också, att det borde vara MER snö än pyttelite vilket det är i starstable, och poängterade att jag verkligen tyckte den skulle vara kvar längre. Men jag tror inte att dom lyssnade..

Svar: Angående mejlet, nej det tror inte jag heller.
Alicia Starnight

2015-01-24 // 16:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback