Hur funktioner kan utvecklas - Del 4

Idag ska vi prata om inget mindre än hästfunktionen, visst är det fantastiskt att kunna köpa flera hästar? Nog bland de viktigaste funktionerna i hela spelet, så det är alltid roligt med lite nytt. Kommer bjuda på lite olika idéer, så som önskefärger, raser och tips för att ha det så "roligt" med hästen som möjligt.
 
  • Jag är faktiskt inte särskilt intresserad av att leda hästen, men något som hade varit användbart och lite roligt att man kan välja mellan att hästen stannar, eller följer efter en.
  • Jag vill kunna bocka med hästen, som i Starshine Legacy.
  • Kunna klicka på en knapp som gör att man kan besöka hästön istället för att bara kunna skicka hästar dit. Bara kunna hälsa på, och liksom bara se hästarna man har på hästön.
  • Kunna sitta bakom andra personer på deras hästar, men genom att göra likadant som när vi sitter upp, fast med en annan ikon. För att man inte ska ha en passagerare fast man inte vill, kan man klicka på en knapp som gör att personen hoppar från hästen. Man ska även kunna stänga av detta, om man inte vill ha passagerare.
  • Släppa ut hästen i hagen från sitt hemstall, som med hästön fast det är gratis, och de räknas fortfarande som en häst i stallet. Skulle också vara roligt att kunna gå ut i hagen, och titta när de är där. I hagen skulle hästarna kunna busa, beta, springa runt och andra saker.
  • Det skulle vara roligt att kunna köra med hästen, man kan köpa en vagn som kostar en del, och sedan när man står vid hästen ska det finnas en till ikon som lyder ungefär "Koppla hästvagn" och så kan man sitta i den och köra på vägar i max kort galopp. Hästen rör sig på samma sätt, bara att ryttaren sitter bakom den i en vagn.
  • Med speciellt hästgodis, kan man göra trick med hästen, så som buga och stegra.
  • Kunna provrida hästar innan man köper de, och prova manar.
  • Välja kön på hästarna!
Finns även speciella hästraser jag önskar just nu.
  • Islandshäst
  • Shire
  • Hannoveranare


Ja det där med att provrida skulle vara bra heh brukar vara lite tveksam när jag ska köpa en t.e.x när jag skulle köpa min tinker |men sen beslöt jag mig...

2015-01-23 // 14:55:17
Tyra

Jaa! Fast en annan sak jag tycker är att det ska komma fler ponnyraser! Typ shetlandsponny, welshponny osv. Sen tycker jag att ponnyerna ska vara lika snabba som hästarna också! Connemaran är en önskeras för mig!❤️

2015-01-23 // 14:57:12

Det där med att sitta bakom någon skulle vara kul! Det skulle kunna komma upp en ruta när någon vill hoppa upp där det står att den här personen vill hoppa upp bakom dig och så kan man trycka ja eller nej.
Jag skulle väldigt gärna vilja ha en funktion där hästen följer efter, eller en "summon" knapp, så hästen kommer till en!

2015-01-23 // 16:18:04

Vet att det finns en väderkod som man får en klänning i tror det för såg en person med en klänning som stod var endast tillgänglig för life times . Känner du till koden kan du då berätta vad den heter? :)

2015-01-23 // 18:59:53

Hoppas verkligen starstable ser detta! Du har jätte bra idéer :)

2015-01-23 // 19:44:20

Ja det skulle vara roligt att kunna göra lite mer med hästen. Jag skulle vilja att man någon gång kunde köpa en häst som man kan "tämja" som en mustang, eller en Brumby. Fast man kanske skulle vara i ganska hög level då förstås...

2015-01-23 // 20:55:45
Daisy

Det där med att kunna rida andra hästar var en jättebra ide, fast jag tycker den som har hästen kan välja om man kan rida bakom eller inte. Typ som när man ska köra lopp i grupp kan man ju tacka ja eller nej. Kanske det du menade

2015-01-23 // 21:05:13

Jag måste få min Shire!

2015-01-24 // 07:54:07

Jag skulle vilja att om man trycker på stift knappen så ska man kunna sitta i sadeln när man tex travar eller rider full galopp. Jag vet inte riktigt om dehär har med "hästfunktion" o göra men men :)

2015-01-24 // 09:58:55

Shire och Islandshäst, NU! cx

2015-01-29 // 16:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback