Om Braveheart

Braveheart är en snäll och glad Morganhäst på 14 år. Hon är en riktig läromästare, välutbildad och väldigt orädd och trygg i sig själv. I ridningen är hon framåt, men lugn och skulle aldrig få för sig att hitta på något dumt. Braveheart är lätt att rida och gör allt man ber henne om, sålänge man själv gör rätt. Då hon är duktig på det mesta har hon en inriktning på fälttävlan, där hon tävlats i ganska höga klasser. Hon hoppar allt som kommer i hennes väg och utför alla dressyrövningar väl. En häst som klarar det mesta, och kan lika väl lära en nybörjare något som en rutinerad ryttare! Det allra bästa hon vet är terräng, att hoppa hinder i skogen tycker hon är superkul!
 
Braveheart föddes en juninatt på en tävlingsgård långt norrut på ön. Som föl var hon väldigt klok av sig trots sin unga ålder, och hade mycket spring i benen. Hon studsade gärna hit och dit och försökte alltid få fart på sin mamma i hagen. Hon var (och är fortfarande) väldigt social av sig och ville följa med på det mesta, hon var lite mer som en hund när hon var liten! Och som bara någon månad gammal sprang hon runt i paddocken som en galning och hoppade över bommarna som låg där medan hennes mamma reds i dressyr. Braveheart utbildades väl och blev en duktig tävlingshäst. Jag köpte henne då jag sökte en ny allroundhäst och Braveheart var ett självklart val.


HAHA Kärstins bruna morgan hon köpte i lördags heter också Braveheart :'D

Svar: Ahahaha ja jag vet, hon ba "jag köpte en brun morgan nyss, den heter Braveheart", "jaha, min med :D"
Alicia Starnight

2015-08-10 // 17:08:12

den är såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå söt!

2015-08-10 // 17:15:17
Kajsa

Har också den morganen, den tyckte jag var finast. :)

2015-08-10 // 20:43:21

"hon"..? ne va fan alli!! såhär kan de ju inte se ut

Svar: HAHAHA vill inte ha ett smeknamn ok
Alicia Starnight

2015-08-10 // 22:25:59

Den är så himla gullig! Nästa häst köp kommer för min del bli en sån Morgan.

2015-08-11 // 10:32:27

Så fin :) Min ponny i SSO heter också Braveheart :D

2015-08-11 // 12:47:10

Kan jag få Bli din vän? Förästten villken server är du på? Jag heter Samantha Oakdughter

Svar: Är på Air Star, men har fullt tyvärr
Alicia Starnight

2015-08-11 // 21:30:05

Har en fråga

Hur kan du välja namnet Moonlight? Såg att du hade en häst som heter Moonlight och kallas för Luna. Ps. Din blogg äger :)

2015-08-11 // 22:10:46

Tyckte det var väldigt fint men jag kunde inte välja det :(

2015-08-11 // 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback