Leta påskägg

Det är Påskuppdatering, och som varje år så får vi leta en hel del påskägg. Det har kommit butiker där de säljer påskgodis och ägg, kläder med påsktema, dekorationer och så självklart påskäggsletning.
 
 
 
Man börjar uppdraget hos Felix i Silvergladebyn, efter det får man gyllene ägg att leta efter och vissa NPC's har uppdrag där man ska leta påskägg. Det är fem påskägg man ska leta efter per uppdrag, och av de får man en finfin belöning. Karaktärerna som har påskäggsletning är Felix i Silvergladebyn, Harold i Silvergladebyn, Landon på Everwindfälten, Säkerhetsvakten i Fort Pinta, Mrs. Holdsworth i Moorland, Jasper i Gyllenåsarnas Dal, Ewa i Gyllenbladstallet, Felicity i Firgrovebyn, Avalon i Valedale, Borgmästare Klaus i Fiskebyn, Barney vid sin silo och Carney på Vingården.
 
 
De gyllene äggen är utspridda på Jorvik, det finns totalt 15 ägg och av de får man olika sortes påskkläder, men också lite godsaker till hästarna. De har flyttat äggen sen förra året, så jag har gjort en ny äggkarta. Men tänk på att kartan endast markerar i vilket område man hittar ägget, för vissa är t.ex. detta ägg på bilden på ridhustaket, medan det för andra är inuti ridhuset. Så genom kartan hittar ni alla områden där det finns ett ägg. Klicka här för att komma till kartan!
 
 
 


Hej Alicia länken till kartan funkade inte för mig, skulle du kunna länka den igen?

Svar: Jag hade inte lagt in den, fick lov att snabbt göra det inlägget, nu finns den där
Alicia Starnight

2015-04-01 // 19:40:21

Tack återigen för kartan! Du är bäst. :3
Jag är riktigt usel på att leta ägg m.m., och dina kartor är riktiga livräddare. ;)
Dock bråkar ägget på de glömda hedarna mig. Dumma ägg, just det ägget är för bra på kurragömma. :'(
Kram!

Svar: Inga problem :) roligt att det kommer till nytta bara! Och ja hahah, vissa ägg gömmer sig bra, höll på ett tag för att just HITTA de i dinodalen
Alicia Starnight

2015-04-02 // 06:42:48

Hej Alicia! Tack för kartan åter igen! :) Men är alla Felixs äg i SGB byn, och är alla Holdsworths ägg runt hennes hus o.s.v? :D TACKSAM FÖR SVAR. :DDD

Svar: Ja det är de
Alicia Starnight

2015-04-02 // 10:10:55

TACK!!

2015-04-02 // 10:34:13

Oj, är ägget på ridhustaket för vissa. Stackare, då måste de klura på hur man tar sig upp dit, trodde inte SSO uppmuntrade till att klättra på saker i spelet. Men när jag tänker efter så fanns en av stjärnorna också på taket. Mitt ägg var tack och lov på marken :)

Svar: De flesta vet det tack och lov :)
Alicia Starnight

2015-04-02 // 12:30:27

Superbra karta, den hjälpte mig mycket! Men jag har sett många som har en sadel och ett träns som matchar till påskoutfiten man får utav äggen, men jag har inte fått någon/något...:( Vad beror det på? Är det förra årets påskträns och påsksadel typ? För dessa går inte att köpa i påskbutikerna...(Inte de gröna som finns att köpa jag menar). En fråga till haha, hur kan det stå att ditt kart-inlägg är postat 2014 om det är årets äggkarta? o.o

PS, din blogg är superbra!
Kram

Svar: Så bra att den funkade! Sadel och träns får du av små ägg, leta runt vid personerna jag skrev så hittar du. Och varför det är publicerat 2014 är för att jag inte ville att det skulle synas på startsidan, så jag satte det längre bak i tiden så man kunde klicka på det. För att hjälpa när jag länkar det på hjälpsidan sen
Alicia Starnight

2015-04-02 // 17:04:40

Hej igen! Kan du inte göra en karta på alla ställen där man kan leta "små ägg" också? Vore super! :)

Svar: Är sjuk och jag skrev alla personer som har ägg i inlägget, hoppas att det duger ändå
Alicia Starnight

2015-04-02 // 17:23:25
urm

äggen står nt på samma plats som dem stog för dig....

Svar: Jo, i samma område, men inte på samma plats.
Alicia Starnight

2015-04-02 // 17:30:03
emma

var finns det. är det bara för starriders eller

Svar: Ja tyvärr
Alicia Starnight

2015-04-02 // 21:13:39

Glad påsk!

Svar: Lite tidigt ;) men glad påsk!
Alicia Starnight

2015-04-02 // 23:00:27

Kanske är lite efter, men vilken server är du på?

Svar: Air Star
Alicia Starnight

2015-04-02 // 23:46:12

Finns det inga personer i skördebygden som man kan leta ägg hos? :) Kom det upp något om att man letat hos alla personer som har äggjakt?

Svar: Allt jag skrivit i inlägget gäller. Och nej, det gjorde det inte, men det är samma som förra året och då gick jag igenom ALLA npc's
Alicia Starnight

2015-04-03 // 15:40:08
Anonym

Hej Alicia när jag kollade på ridhus tacket försvann ägget är det meningen?

Svar: Nej
Alicia Starnight

2015-04-03 // 17:29:27

Jaha okej tack, men jag spelade inte under påsken förra året så jag var lite osäker bara ;)

Svar: Ah då kan man ju bli lite fundersam när det finns i alla områden utom där haha
Alicia Starnight

2015-04-04 // 11:09:48
Nova K

Hej Alicia!
vilken är din favorit högtid ??
vilken är din favorit årstid ??

Svar: I spelet är det vinter och jul, annars är det jul och sommar :)
Alicia Starnight

2015-12-13 // 10:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback