För snabba?

I onsdags anlände Quarterhästarna till Jorvik, med den speciella fulla galoppen. Det är inte direkt att man behöver göra något test för att bevisa att de är snabbare än vanliga hästar. Till och med Quarters i level 9 kan springa förbi en vanlig level 15 häst i ett championat. Det är nu funderingarna börjar, är det meningen att de ska vara så överdrivet snabba? Det kan ju vara en bugg, att de kodat fel och inte testat ordentligt, så de inte märkt det. Och om det nu är så, kommer de behöva återställa alla highscore på tävlingarna runt om i Jorvik. Jag vet också personer som inte gillar Quarters alls, och bara köpt för snabbhetens skull (det var så jag gav den en chans). Om de då tar bort snabbhetsbuggen på de, kommer ju de personernas anledning till hästköpet vara borta. Annat alternativ är ju enskilda grupper i championat.

Edit: Vissa verkar inte riktigt hängt med här. Att dra alla över en kant och tro att alla förstår att det är en bugg är fel. De är snabba i verkligheten så man kan lätt tro att det ska vara så. Om man gillar att tävla Championat så köper man den för snabbhetens skull, men gillar de inte egentligen. Sen, en vecka senare informerar starstable ordentligt att det var en bugg men då är det redan försent. Detta hade kunnat hindrats om de informerat om buggen i tid, för de har vetat om det men inte gått ut med det. Detta handlar återigen om brist på info. Och det är samma sak som att ändra utseendet på en häst som redan kommit, för att de var en bugg och säga att folk ska stå för sina handlingar.
 
 
Vad är era tankar om detta?
 


Jag tycker att dem kan vara liiite snabbare, det är ju endå en quarter, men så överdivet snabb?
Liksom det kommer bli väldigt tråkigt då man tillslut bara kommer se Quarterhästar i 3 färger dag in o dag ut

2015-04-14 // 14:47:53
Anonym

jag tycker att det skulle vara bra för mig om de ville endra och då ge tillbaka våra starcoins till oss för jag köpte den bruna, men jag vill ha den svarta!! haha!!:p

Svar: Det kan ju inte de rå för
Alicia Starnight

2015-04-14 // 15:01:14

Är dom snabbare en fjordingarna?

Svar: Alla hästar, fjordingarna är inte mycket snabbare
Alicia Starnight

2015-04-14 // 15:03:54
Kailey

Håller med dig! Jag tycker inte om Quarter-hästen alls men funderar på att köpa en på grund av snabbheten. Skulle jag göra det så skulle jag definitivt vilja ha pengarna tillbaka och det borde alla också få om de tog bort deras överdrivna snabbhet.

Svar: Nä inte jag heller, men på grund av snabbheten gav jag den en chans. Jag ändrade mig, och tycker den är väldigt söt, men vissa har inte gjort det och då har de en häst de inte vill äga, för att SSO strulade till det.
Alicia Starnight

2015-04-14 // 15:05:39

Jag känner samma sak... Vill inte ha en egentligen men eftersom de är sååå himla mycket snabbare måste jag göra det sen. Håller även med en som kommentera att man bara kommer se quarterhästar överallt. Lite tråkigt.

Svar: Vänta tills på onsdag, har hört att det är en bugg.
Alicia Starnight

2015-04-14 // 15:23:03

Jag (som jag skrev tidigare på ett lite konstigt sätt) tycker att det skulle vara kul ifall vissa hästar var snabbare, och andra kanske hoppade bättre OM det fanns något bra sätt att väga upp detta på champ, att den som t.ex hoppar bättre får en bättre chans där och den som är snabbare får en bättre chans på ett annat ställe. Men detta skulle vara riktigt svårt. Så i övrigt tycker jag att de ska sänka Quartern hästens snabbhet till det "normala" och möjligtvis ge tillbaka SC! Jag vill själv ha en Quarter och då vill jag kunna ställa ärligt upp i Champ :)

2015-04-14 // 15:26:39

Håller med! Blev omsprungen av en level 6 quarter. Och jag red på min level 15 tävlingshäst!

2015-04-14 // 15:29:12

Såg på någons IG, att den fått ett mail från supporten efter att den frågat varför quarterhästarna är så snabba. De sa att det var en bugg och att de ska fixas!

2015-04-14 // 15:57:37

Ja!! Jag tycker verkligen att dom är alldeles för snabba!! Dom är ju så snabba att det snart är lite onaturligt... Och om dom ska vara så snabba kan dom väl ändå vara så snabba när dom är level 15. Man har ju lagt mycket mer tid på sin starthäst så att den också kan bli snabb.. Men så hoppar Quarterhästen in och kan tydligen vara så snabb redan när den är level 6 !!!!!!

2015-04-14 // 16:39:20

Jag tycker själv det är fruktansvärt dåligt. Jag älskar själv att tävla, men tycker tyvärr inte alls om Quarterhästarna och tänker inte köpa en bara för snabbheten. Så ja, jag håller med dig - alla hästar ska vara lika snabba, och highscorelistorna behöver en återställning.

Det funkar ju inte så som det ser ut nu, att man måste betala dyra pengar för att ha en chans att vinna. Innan det kom snabbare raser kunde man ju tekniskt sett vinna tävlingar utan att betala en krona (förutom kostnaden för Star Rider då) men det går ju inte längre.

Svar: Ja, tycker också det är dåligt så jag hoppas de fixar till det och gör så att folk kan ångra sig.
Alicia Starnight

2015-04-14 // 16:40:46

När jag red min quater första gången kändes det som en häst på lv 10 istället för 1?!
De är mycket snabbare!

2015-04-14 // 16:55:32

Riktigt bra åsikt. De är inte alls lika roliga att ha de hästarna om dom inte är så snabba som dom är - det är ändå nästan 1000sc var. Om man avrundar det till 1000 så kostar 1 häst 200kr. Jag har köpt två, så då är det 400kr för gäves?(köpta för snabbheten)

Svar: Ja, man borde få ångra sig.
Alicia Starnight

2015-04-14 // 17:09:36
Saga

Jag tycker att alla hästar i sso borde vara lika snabba för det är ju astråkigt om man älskar championat och sen inte har en chans att vinna för att de andra har en mycket snabbare häst, som man själv kanske inte kan köpa.

Nej jag tycker att alla hästar borde vara lika snabba, även fjordhästarna.

Svar: Ja, jag håller med dig
Alicia Starnight

2015-04-14 // 17:47:57
Daisy

Jag köpte min för att ha den lite som en championat häst

2015-04-14 // 17:58:24
Mandy

Det står ju till och med att de är världens snabbaste hästar och irl så är de ju det också!

Svar: Nä, mer att de kan springa väldigt snabbt på kort tid = uthållig, och snabb såklart
Alicia Starnight

2015-04-14 // 18:25:07

Såg på instagram att en hade frågat supporten sandra om de var en bugg att de var så snabba och svaret blev:
"Hej!

Vi håller på att undersöka varför Quarterhästen är så snabb

Vänliga Hälsningar

Sandra - Star Stable Support"

2015-04-14 // 18:58:42

Asså, jag köpte hästen för att den var fin och hade speciella egenskaper. Först nu när min qua är i lvl 8 har jag börjat märka att han är jättesnabb!Jag köpte honom eftersom att jag tycker om honom, nt för snabbhetens skull, om nån köpte en qua för att dene snabb skulle jag kalla det ren utnyttjning!

Svar: Man utnyttjar inget levande så det spelar ingen roll
Alicia Starnight

2015-04-14 // 20:01:29

Det är ju inte mer än rätt att man får tillbaka sina starcoins om man köpt hästen för enbart snabbheten, eller som du gjort för att ge den en chans.

2015-04-14 // 21:02:26

Jag har blivit omsprungen av en lvl 1 Q-häst ned lvl 15 häst.. Dock inte med full snabbhet men ändå ganska bra

2015-04-14 // 21:10:48

Jag kan tycka att det är lite fel att kräva tillbaka Starcoins från teamet när man själv ansvarar för vad man lägger dem på. Att man är missnöjd med ett hästköp beror oftast på impulsköp, vilket ligger i spelarens händer. Det Malin säger att man borde få tillbaka Starcoins för att ha gett en häst "en chans" låter ganska långsökt. Det finns åtgärder för att inte hetsa sig in i ett köp.

Sen kan jag själv tycka att "provridning" borde vara en uppenbar uppdatering. Jag skulle jättegärna vilja rida igenom alla gångarter och kolla lite utrustning innan jag bestämmer mig för att köpa en häst.

Men som sagt, hade de personer som inte var säkra på Quarter-köpet väntat en dag eller två, kanske kollat på hur hästen rör sig genom andra användare som köpt hästen för att den intresserade dem, skulle det här problemet inte blivit så stort.

Svar: Ja, provridning hade löst det mesta. Men detta handlar om att folk köpt den på grund av en bugg som den har, och om de sen tar bort denna har de lurat spelare till att köpa de, eftersom de inte informerat ett dugg
Alicia Starnight

2015-04-14 // 21:13:57

Ifall en skulle vilja ha tillbaka sina sc skulle typ alla vilja det, känns det som. Dom är fina som hästar, men inte SÅ fina så jag skulle vilja ha tillbaks dom.

2015-04-14 // 21:44:33

Ifall en skulle vilja ha tillbaka sina sc skulle typ alla vilja det, känns det som. Dom är fina som hästar, men inte SÅ fina så jag skulle vilja ha tillbaks dom.

2015-04-14 // 21:44:33

Ifall en skulle vilja ha tillbaka sina sc skulle typ alla vilja det, känns det som. Dom är fina som hästar, men inte SÅ fina så jag skulle vilja ha tillbaks dom.

2015-04-14 // 21:44:35
Kakan

Jag tycker att du har rätt! Men jag är jättenöjd med utseendet på den! Jag tycker att den e skitgullig! :3

2015-04-14 // 21:48:57

Asså på champ.... Det är typ fusk! Såg att du är med i Kims klubb!?! <3 baii :)

Svar: Ah, ska hjälpa honom och vara ledare
Alicia Starnight

2015-04-14 // 21:57:25
Nicole

Jag märkte oxå att de var extremt snabba. Min är bara i level 3 nu ( köpte den igår ) och har slagit mitt higscore på t.ex bocas vildmarkslopp med 30 s... min förra häst var i level 10...

2015-04-15 // 06:34:33

Jag har fått jättemånga medaljer med min quarter:) Nästan alla i låg level typ 8-13 eller nåt sånt...

2015-04-15 // 06:58:44

Har inte köpt en själv ännu då jag har för lite Star Coins, men när jag levlade min ponny igår så var det ju nya rekord överallt och man blev omsprungen av ursnabba quartrar...Det känns som att en provridningsfunktion skulle vara en bra lösning på detta. Men även att de gör så att alla är lika snabba iallafall! Det blir ju inte rättvist på champ när en t.ex level 6 quarter vinner över andra level 15 hästar....

2015-04-15 // 07:51:33

Har inte köpt en själv ännu då jag har för lite Star Coins, men när jag levlade min ponny igår så var det ju nya rekord överallt och man blev omsprungen av ursnabba quartrar...Det känns som att en provridningsfunktion skulle vara en bra lösning på detta. Men även att de gör så att alla är lika snabba iallafall! Det blir ju inte rättvist på champ när en t.ex level 6 quarter vinner över andra level 15 hästar....

2015-04-15 // 07:51:34

Tycker att quarterhästarna borde få ett eget champ typ som pc! c:
Men de skulle inte få delta i vanliga champ. Annars tycker jag att det är kul då de är så snabba. xD

2015-04-15 // 08:34:40

Jag tycker definitivt att de borde fixa buggen så att qh (fjordhästen också för den delen) blir lika snabb som alla andra hästar, alt. göra egna tävlingar och champ för dem så att man inte känner sig tvingad att köpa en speciell ras för att kunna vinna något.
För mig har varit ganska uppenbart att det har blivit något fel eftersom de aldrig sagt att qh ska vara snabbare, och fel brukar ju rättas till. Därför tycker jag absolut inte att de ska betala tillbaka sc till dem som köpt hästen endast för att kunna utnyttja en bugg om buggen blir fixad.

Svar: Alla visste inte att det var en bugg, på så sätt
Alicia Starnight

2015-04-15 // 08:38:38
Anonym

Om man köpt en häst så har man köpt den och får skylla sig själv om man sedan ångrar sig det är knte sso:s fel. Att man kräver sc tillbaka är inte rätt man får skylla sig själv som sagt.

Svar: Om man ångrar sig på grund av en bugg som gett den fördelar är det ssos fel ja
Alicia Starnight

2015-04-15 // 09:38:29
Anonym

Fast att om man nu tänker att den är så fel borde man tänka på att något kanske är tokigt vilket göra att man får tänka vart man lägger sin sc. Så att kräva tillbaka så efter att själv välja att köpa en häst för bugg eller inte så är det fel

Svar: Men grejen är ju att man inte visste om den när man gjorde det, för att de inte informerade ordentligt. Så då kunde man ju inte tänka på det? Det är samma sak att man köper en häst som är fin, men det var en bugg att den skulle se ut så och de ändrade det. Då är ju anledningen till hästköpet borta. Det är samma sak som att köpa endast för snabbhet, och de ändrar det. Det borde SSO stå för, inte spelarna som gick på något för att de inte informerade
Alicia Starnight

2015-04-15 // 11:18:15

Tycker de borde ha kvar deras snabbhet men ha i så fall enskilda champion för de.
Det med att folk köpte de för snabbhetens skull och nu kräver sc tillbaka är bara löjligt!
Man får faktiskt skylla sig själv, den som sitter vid datorn bestämmer ALLA sina handlingar.
Då de är snabba i verkligheten borde de vara snabbare i sso, det blir en bättre känsla när man spelar och man blir mer taggad för att spela. De borde göra andra raser lika snabba tex arab och fjordingarna.
Men det med att kräva sc är bara löjligt, de får ta ansvar för sina handlingar! Så är det bara.

Svar: Ja, enskilda grupper för quarters hade varit ett alternativ. Men det är sso som hade en bugg, som gör att de var snabbare. Så vissa personer köpte för snabbhetens skull. Hade de informerat tidigt hade de kunnat hindra detta, men det gjorde de inte
Alicia Starnight

2015-04-15 // 11:54:25
Anonym

Om dem tar bort snabbheten nu när man e van med den, så kommer det nog kännas som att rida en ponny i level 1 på den.

Svar: Haha ja
Alicia Starnight

2015-04-15 // 12:15:23

Om de nu informerat dåligt så har väl det inget med att kräva tillbaka starcoins att göra? Dessutom har teamet sagt att de ska ordna eventuella buggar med quarterhästen idag.

Det är rätt uppenbart att quarterhästarna inte är extremt mycket snabbare på grund av att det ska vara så. Och som sagt, hade man väntat i en eller två dagar så hade man nog blivit lite klokare. Klart att man kommer ångra en hel del impulsköp.

Om man tänker till lite också, när man nu valt att köpa quartern för att tävla i championatet. Lär inte alla andra spelare göra detsamma för att bli lika snabba? Och de som inte har råd kommer helt enkelt inte vinna. Sen när blev SSO så orrättvist? Klart att det är en bugg, herre jösses. De som inte sett igenom det får väl ta det som en läxa och sälja sin gudsförgätna häst.

Svar: Nej självklart inte, men tycker ändå de borde varit lite tydligare för att förhindra sådant. Och alla är faktiskt inte lika kloka att förstå att sso kan bli så orättvist, man kan inte dra alla över en kant och tro att alla kan veta det. Därför borde de informerat redan första dagen att det faktiskt är en bugg, då de vet om det
Alicia Starnight

2015-04-15 // 12:41:25

De kanske kan släppa en kod där man får typ 300/400 sc, altså inte full ersättning till de som köpt en, men ändå lite ersättning? Jag hade dock inte behövt en själv, köpte min Nemesis för att jag ville ha en quarter, inte för att han var snabb xP (men visst, köpte lite också för min vän har en och jag vill inte vara långsammare än henne hehe xD)

Svar: En kod till folk med quarters ja
Alicia Starnight

2015-04-15 // 13:47:23
Alli.D

Asså jag bryr mig inte speciellt mycket för jag tyckte dom var söta, och tycker inte man ska få tbx SC för de, det är du själv som tänkt på de och de va ditt val så nej jag håller inte med i de.
Det blir bara jobbigt att krångla med de. Men det är min tanke, alla är vi olika ;3

2015-04-15 // 14:11:39
Anonym

Jag tycker inte om quarterhästen, så jag har ändå inte köpt någon, men jag gillar inte att dem är överdrivet snabba. (Kommer aldrig köpa någon heller)

2015-04-15 // 14:38:15

Håller verkligen med dig! Jag köpte en Quarterhäst i onsdags men det var endast för snabbheten eftersom att det finns många andra hästar i spelet som är mycket finare och har finare ridsätt dessutom. Om de sänker snabbheten på hästarna kommer jag nog be om att få mina sc tillbaka.

Vad skulle du göra? :)

2015-04-15 // 15:51:28

HEJSAN! ♥
Jag älskar nya Quarter hästen!
Men tycker att det var sund att den var så snabb :(
Känndes som övergivit mina andra hästar som jag tävlade för!
Jag vann över en fjording som var i level 15 med min level 4 quarter häst. Tyckte väll att det var liiite skumt xDD ♥

/ Selmii ♥

2015-04-15 // 16:08:51

Som sagt jag tycker inte vi behöver få tbx dom där SC vi köpte de "snabba" Quater hästarna med -.-

Asså dom har fixat enu en ny ras i spelat och den rasen är underbar! Och det här är tacken dom får? :(
Aja de va allt för mig, tack Alicia,
Läser din blogg ofta och den är jätte bra:)
Men man kan inte hålla med om allt. ;)

Svar: Nej, det var inte det jag menade heller. Och man tackar
Alicia Starnight

2015-04-15 // 16:31:03

Heej,

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Jag tycker att någon häst borde vara snabbare. MEN, det borde vara några hästraser. Inte bara en utan kanske 3 eller iaf 2.

Tycker inte man ska få tbx SC bara för att man köpte en häst. Asså det var ju fortfarande ett val, o man får ta ansvar för det. Och SSO har ju jobbat hårt med denna nya hästras.:)

Kramiis, Arissona

2015-04-15 // 16:44:02

Är quarterhästarnas snabbhet en bugg? Var har de berättst dethär isåfall?

2015-04-15 // 17:06:14

Va? Ska de inte äta på marken längre?

2015-04-15 // 19:06:45

Okej nu får alla sluta att tjata om SC! SSO har gjort en ny hästras om ni visste hur länge de tar att göra de och koda och göra nya animationer, de tar länge länge!! Så sluta tjata på SSO, Visst de kanske ser konstiga ut på Mac-datorer men de har ju sagt att de ska fixa de på en Facebook-kommentar

Svar: Det är inte det allt handlar om
Alicia Starnight

2015-04-15 // 19:20:16
Anonym

Jag håller med till 100%! Väldigt klokt skrivet!

Sen det här med att man borde stå för sina handlingar. Jag stod för att jag köpte en häst snabbare än alla andra som jag fått veta att den var och som den var. Sen om sso ändrar det i efterhand så blir det svårt att stå för något man inte ens köpt....

Jag tycker absolut att sso ska ge tillbaks våra starcoins pga detta eller åtminstone en del av det.

2015-04-15 // 20:38:32

Hehe jag är nog en av dom som vägrar köpa den för snabbheten. Älskar slöa hästar som den jorvikiska ponnyn har 2 stycken rider aldrig mina andra. Älskar jorvikiska ponnyn och redan när jag såg en person med Quarter Hästen så sa jag till mig själv "den ser ju efterbliven ut!" Jag vägrar att köpa en quarter häst och kommer aldrig ångra mig. 😂

2015-04-15 // 21:21:21

Jag vill verkligen köpa en frieserhäst, jag ska nämligen köpa starcoins om ett tag. Men det är typ ett ''tvång'' att jag måste köpa en quarter för mina sc, annars kan jag ju liksom inte resultattävla och sånt.. :/

2015-07-22 // 15:47:06

jag gillar min quarter häst ^^ jag gillar också att den är snabb ;D level 13 quater häst. vilken är den snabbaste hästen hitils på jorvik?

2016-01-03 // 20:17:15

Jag tror det är snabbhets buggen ... jag gissa bara :)

Svar: Du får ha överseende med att inläggen är gamla, snabbhetsbuggen fanns inte då
Alicia Starnight

2016-08-09 // 11:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback