Den sprillans nya hästrasen

Igår så kom den vackra Quarterhästen till spelet, förutom att det är en ny hästras kommer den med helt nya animationer och gångarter. Du kan köpa en redan i level 1, alla tre kostar 890 Star Coins. Palominon hittar du i Firgrovestallet, den bruna Quartern i Fort Pinta stallet och den svarta Quartern i Marleys stall. Quarterhästen har +2 i Styrka, Disciplin och Vighet i rasbonus.
 
 
 
 
 
Själv tycker jag palominon och den svarta är superfina. De har speciellt jättefina tecken i ansiktet, som vi inte sett tidigare i spelet. Ett starkt plus är att dessa är de första hästarna som inte är symmetriska. Tecknen är olika på var sida av hästarna så det blir mer realistiskt och mycket finare. Så om jag får för mig att köpa en någon gång, blir det antingen den svarta eller palominon. Just nu är jag riktigt skeptisk mot dess långa hals och deras gångarter. I traven ser de verkligen ut som giraffer, de hoppar jätteroligt och ser väldigt baktunga ut i vissa gångarter. Det ser lite flängigt ut helt enkelt, och påminner verkligen om hästarna i stallen och hästarna i Årstidsryttarna.
 
 
Som ni nog redan sett ovan, så provade jag min kompis Saga Moontree's, svarta Quarterhäst. Den var verkligen vacker, och har en hel del riktigt fina sidor. Den är väldigt speciell och levande, och skritten är nog det finaste i spelet just nu. Animationerna är jättebra gjorda, även om det ser lite småkonstigt ut när de betar. Men gångarterna lär jag inte vänja mig vid, och de nackdelar jag tycker de har är inte direkt små, så jag avstår från ett köp just nu även om de är superfina annars.
 
 
 
 
 
 
Manarna som är tillgängliga för Quarterhästen just nu, är alla vanliga (lång, kort, knoppar och mellanlång) samt dess orginala. Det finns även en lång man, som är ganska lik dess vanliga, men den har då man på båda sidorna. Tyckte knopparna var riktigt söta, men som vanligt så är inte svansen fin på någon knoppad häst, förutom araberna.
 
 
Den nya Quarterhästen får 2,5/5 poäng av mig.


Anonym

Dom är snabbare än fjordingarna Jane tog 3 bästa någonsin och 2 champ guld på en level 8 quater horse.

Svar: Ja usch fyfan
Alicia Starnight

2015-04-09 // 16:16:35

hur testade du din kompis häst?

undrar verkligen.

Svar: Loggade in på hennes konto
Alicia Starnight

2015-04-09 // 17:09:57

Har köpt den svarta. Jag blev verkligen nöjd.
Efter en stund när jag red runt hela Jorvik,så märkte jag att det var typ alla som hade den svarta och ingen typ som hade den bruna.
Lite konstigt men man förstår att typ alla tycker att den svarta och palominon är finast.

2015-04-09 // 20:59:36

Jag tyckte att dem var fina, men halsen kanske var lite lång.
Och dem galopperade lite konstigt...XD Men det hade faktiskt varit roligt om alla hästar gjorde sådant där. Alltså animationerna.:)

2015-04-09 // 22:33:13
Mos

Dom har ju lång hals för att kunna beta annars skulle dom beta i luften xD

Svar: Japp, hellre inte beta alls isf
Alicia Starnight

2015-04-10 // 09:50:58

Om inte svansen varit så ful på quartrarna så hade jag definitivt satt knoppar på min (när jag köper den x,D) c:

2015-04-10 // 10:51:35

jag tycker dom galopperar lite konstigt, men animationerna är faktiskt väldigt roliga ;)

2015-04-10 // 10:53:22

lol halsarna är precis lika långa på alla hästar, det är bara quarterhästens animationer som får halsen att se längre ut tbh

Svar: haha nej, verkligen inte. Du ser ju att den står ut.
Alicia Starnight

2015-04-10 // 13:42:17

Hej alicia det finns fotspår hos josh ganska märkligt spåren är på hans bana och i glömde hederna finss det en flock med får det finns också gråa får ganska märkligt tror du vi kommer få uppdrag?
Flocken ligger där var kosorna och sallet ligger. :)

2015-04-10 // 15:31:51

va
vad menar du med "du ser ju att den står ut"

2015-04-10 // 15:32:26

Stallet menade jag

2015-04-10 // 15:33:49

Jag köpte den svarta, namnet är Eveningstar, en stolt hingst ;) Haha, för att släta ut den korta galoppen tänker jag att det är en dressyrhäst som trampar under sig med bakbenen xD Och den snabba galoppen, tänker jag att de faktist var vildhästar en gång. (det ser ju ut som hästen panikskenar när den galopperar fort x()

2015-04-10 // 20:18:37
Emma

kan du inte göra en video där du visar hästens gångarter?

Svar: Maybe, finns många på YT
Alicia Starnight

2015-04-10 // 23:25:08

Detta är inget hat, absolut inte, bara ett påpekande.
Du skriver att hästen ser "baktung" ut, men det är för att den antagligen jobbar mer med bakbenen än andra hästar på Jorvik. Att den jobbar med bakbenen menas med att den arbetar med hela kroppen, och verkligen sätter under sig. För att en häst ska "gå på tygeln", dvs i form ska den inte bara böja på nacken, som ganska många tror, utan den måste jobba med hela kroppen och man som ryttare måste aktivera baken och samla ihop i fram (så att nacken kommer) samtidigt som man driver på, du fattar säkert vad jag menar. Så när en häst är "Baktung" jobbar den alltså från baken till fram och halsen plockas ihop utav ryttaren som hela tiden måste se till att alla delar jobbar tillsammans, den går då i en korrekt form. Ett exempel på det är när ett ekipage utför en piruett (svår dressyrrörelse) så måste hästen sätta sig på bakbenen (inte bokstavligen, alla som rider framförallt dressyr förstår mig) och bli "baktung".
Detta är endast fakta och kunskap, inte hat överhuvudtaget. Du kan ju kolla min blogg så ser du att jag är en verklig person som inte bara kopierar en Wikipediatext och inte har någon som helst aning om ämnet ;) Din blogg är jättebra Alicia!

Svar: Ja, det vet jag självklart var det innebär. Men tycker ändå det hade sett bättre ut om den inte nästan satt ner
Alicia Starnight

2015-04-13 // 22:33:43
Anonym

Vem gillar inte quarter hästar. Om 3 veckor blir jag star rider och då kommer jag köpa en Åååååh!!!

2015-05-11 // 18:21:49

Hade gärna villat köpa en svart quarterhäst men får inte för min kompis. Hon vill inte att vi ska ha likadana hästar. Vill ha en svart quarterhäst:(

Svar: Det finns många som har svarta Quarterhästar, så köp den! Hon bestämmer inte över dig :P
Alicia Starnight

2015-07-26 // 22:06:34

Det tänkte jag på i går och sa att jag skulle köpa den hästen. Men det är samma sak med den svarta araben. Men jag ska köpa den. Hon får tycka vad hon tycker! ♥♥

2015-07-27 // 09:18:13

Var är finns denna häst?

2015-11-08 // 10:09:03

Oj ;) var är Marleys stall? Menade jag

2015-11-08 // 10:11:35
Sofia

Ja var är Marleys stall?

Svar: Marleys bondgård.
Alicia Starnight

2015-11-08 // 16:52:40
Sofia

Var är Marleys gård?:) förlåt om jag är jobbig:(❤️

Svar: Nordväst om Byn Silverglade :)
Alicia Starnight

2015-11-08 // 19:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback